Η επιτυχία του… ξεχειλίζει
Εδώ ήμασταν. Το είδαμε να συμβαίνει. Δεν κατεβήκαμε από άλλο πλανήτη, ξαφνικά, στην ποδοσφαιρική Ελλάδα, σήμερα το πρωί. Αυτό, γιατί ορισμένοι μετρ της προπαγάνδας και του «γράφω ό,τι πρέπει να πιστεύουν αυτοί που με διαβάζουν», θέλουν να μας πείσουν για πράγματα τα οποία δεν είναι… έτσι, όπως τα λένε. Το paok tv δεν έφερε απολύτως τίποτα στον ΠΑΟΚ, πέρα από γκρίνια, προβλήματα με το FFP (όχι απολύτως, αλλά συνέβαλε και αυτό) και… αμηχανία. Αμηχανία του να προσπαθείς να πείσεις εκείνους που ακόμη σε πιστεύουν ότι… πέτυχες. Την ώρα που… τρέχεις και δεν φτάνεις, να βρεις τηλεοπτικό συμβόλαιο, για τη νέα σεζόν.
Καλά τα ντοκιμαντέρ και οι… τηλεοπτικές σειρές, σε επεισόδια, αλλά η ουσία είναι άλλη. Και έχει να κάνει με τα οικονομικά οφέλη, του να προσφέρεις το προϊόν σου, δηλαδή το ποδόσφαιρο που παίζει η ομάδα σου, στο κοινό που θέλει να σε δει. Σε αυτό, λοιπόν, ο ΠΑΟΚ όχι απλώς βγήκε πολλαπλά χαμένος, αλλά με την εν γένει συμπεριφορά του, στο θέμα των τηλεοπτικών, εκτέθηκε ανεπανόρθωτα. Πρώτος έσπευσε, πριν 2-3 χρόνια, να σπάσει την κεντρική διαχείριση, πρώτος έσπευσε τώρα (μαζί με τον σύμμαχο Αλαφούζο), να μας πείσει ότι η κεντρική διαχείριση είναι… απαραίτητη. Σε τέτοιο βαθμό, ώστε αν δεν υπάρχει… δεν έχουμε πρωτάθλημα.
Ξεχειλίζει η επιτυχία του paok tv από τα μπατζάκια. Σε όλα τα σοβαρά πρωταθλήματα του πλανήτη, τα τηλεοπτικά είναι τηλεοπτικά και τα κανάλια των ομάδων είναι… αυτό ακριβώς. Οι δυνατότητές τους είναι, σαφώς, απεριόριστες, αν τα διαχειριστείς σωστά. Αλλά δεν μπορούν, τουλάχιστον στην αγορά της Ελλάδας, να αντικαταστήσουν τον τηλεοπτικό πάροχο, ο οποίος θα πληρώσει αδρά, για να πάρει τα δικαιώματα της ομάδας σου και να την προβάλει. Με τα έσοδα στο ελληνικό ποδόσφαιρο να είναι, ούτως ή άλλως, μηδαμινά, η απουσία τηλεοπτικών εσόδων, μπορεί να οδηγήσει σε… αυτά που βλέπουμε να συμβαίνουν, αυτή τη στιγμή, στον ΠΑΟΚ. Περικοπές, περικοπές, περικοπές…