Πώς η Ελλάδα έχασε τη Nike
Σάλο προκαλεί στην αγορά η απόφαση της Nike να διακόψει τη συνεργασία της με δεκάδες ελληνικά καταστήματα που πουλούσαν τα προϊόντα της εταιρείας. Έλληνες επιχειρηματίες – εταίροι της Nike φέρονται να προσφεύγουν στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο για την υπόθεση.
Σύμφωνα με πληροφορίες του moneyreview.gr, το ζήτημα με τη Nike και την παρουσία της στην Ελλάδα ανέκυψε λίγο μετά το ξέσπασμα του σκανδάλου της Folli Follie. Από τα τέλη του 2018 και καθώς ένας σημαντικός αριθμός μεγάλων ελληνικών ομίλων επιχείρησε να πάρει τις συμβάσεις της εταιρείας, η Nike επέλεξε μία τρίτη λύση:
Ενώ μέχρι τότε είχε ως βασικό αντιπρόσωπο τη Folli Follie και περιορισμένη απευθείας δική της παρουσία (κατάστημα Ερμού κτλ), επέλεξε να αφήσει τις συμβάσεις της Folli Follie που τη δέσμευαν να εκπνεύσουν και να ξεκινήσει τις συζητήσεις με αντιπροσώπους της σε γειτονικές χώρες, όπως η Ιταλία και η Τουρκία, προκειμένου να αναλάβουν και την περιοχή της Ελλάδας, που λόγω μεγέθους κρίθηκε ότι ήταν καλύτερο να τύχει αυτής της διαχείρισης.
Όπως έγραφε η «Κ», σε ό,τι αφορά τα καταστήματα που πωλούν αποκλειστικά προϊόντα της αμερικανικής εταιρείας και είναι Nike stores, σταδιακά από τον Μάιο του 2019 και μέχρι τον χειμώνα του 2022, οπότε και λήγει η τελευταία σύμβαση της Folli Follie με τη Nike, τα σχετικά συμβόλαια εισαγωγής και διανομής των επώνυμων ειδών ένδυσης, υπόδησης και αξεσουάρ της Nike και των θυγατρικών της δεν θα ανανεώνονταν. Η Folli Follie διατηρούσε μακροχρόνια συνεργασία με τη Nike, από το 2007, μέσω ενός διευρυμένου δικτύου, χονδρικής και λιανικής, που αριθμεί συνολικά 19 καταστήματα σε Ελλάδα και Κύπρο, καθώς και 29 σε Βουλγαρία και Ρουμανία. Η Folli Follie είχε ενημερωθεί από τη Nike για τη διατήρηση όλων των υφιστάμενων συμβολαίων σε Ελλάδα, Βουλγαρία και Ρουμανία, μέχρι τον συμβατικό χρόνο λήξης τους.
Η λύση αυτή βεβαίως, αλλάζει τις διαπραγματευτικές ισορροπίες με τους εδώ εμπόρους, που ενδεχομένως να αντιμετωπίσουν υψηλότερες τιμές προμήθειας σε ένα περιβάλλον όπου τιμολογιακά δεν έχουν δύναμη, λόγω του ανταγωνισμού από το ηλεκτρονικό εμπόριο.
Κύκλοι που παρακολουθούν τις εξελίξεις στην αγορά των αθλητικών ειδών σημειώνουν πως εάν δεν είχε προηγηθεί η περιπέτεια της Folli Follie, θα μπορούσε η Ελλάδα να είχε διεκδικήσει αυτή το ρόλο του περιφερειακού hub της εταιρείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες του moneyreview.gr, τον έλεγχο του περιφερειακού hub εξασφάλισε ο Ιταλός επιχειρηματίας Αντόνιο Περκάσι.
Ο 67χρονος πρώην ποδοσφαιριστής διαθέτει σημαντικά συμφέροντα στους τομείς του λιανεμπορίου και του real estate.
Έκανε τα πρώτα του βήματα στο λιανεμπόριο το 1976, όταν γνώρισε τον Ιταλό δισεκατομμυριούχο Λουτσιάνο Μπένετον και ανέλαβε τη διαχείριση καταστημάτων της Benetton.
Ο Περκάσι είναι ο άνθρωπος που έφερε τη Zara στην Ιταλία το 2001 και άνοιξε το πρώτο Starbucks στο Μιλάνο το 2018.
Είναι ο ιδρυτής και ιδιοκτήτης του brand καλλυντικών KIKO Milano και έχει συμμετοχή στο Westfield Milano, το οποίο θα γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό κέντρο της Ευρώπης όταν θα ανοίξει τις πόρτες του, το 2022.
Επίσης, είναι ο ιδιοκτήτης της ποδοσφαιρικής ομάδας Atalanta Calcio, για την οποία άλλωστε έπαιζε από τα 17 έως τα 23 του.
Πηγή: moneyreview.gr