Ντουντούκα
Βάζουν... Φωτιά στο πρωτάθλημα με σκάνδαλα!

«Πτώση» των ελαστικών

«Πτώση» των ελαστικών
Τετάρτη, 1 Ιουλίου 2015 - 19:01

Η σκληρή γόμα P Zero Hard (πορτοκαλί σιρίτι) και η μέση γόμα P Zero White (άσπρο σιρίτι) επελέγησαν για το Βρετανικό Grand Prix του Σίλβερστον. Είναι μια γρήγορη πίστα με συνεχή ροή με υψηλές απαιτήσεις από τα ελαστικά ειδικά στις γρήγορες καμπές. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα σημαντικό επίπεδο φθοράς και σημαντική πτώση στην απόδοση των ελαστικών ειδικά εάν οι θερμοκρασίες είναι υψηλές, πράγμα που το περιμένουμε φέτος. Το Σίλβερστον εκτός από ταχύτατο και ιστορικό GP είναι και ‘εντός έδρας’ για την Pirelli. Το κέντρο μεταφορών της Ιταλικής φίρμας και το κέντρο μηχανολογίας βρίσκονται στο Ντίτκοτ που απέχει λιγότερο από μια ώρα με το αυτοκίνητο από το Σίλβερστον.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Το Σίλβερστον είναι πάντα μια φανταστική περίπτωση καθώς το Βρετανικό κοινό είναι εξαιρετικά ενημερωμένο και ενθουσιώδες. Πρόκειται για μια από τις λίγες πίστες όπου οι οδηγοί ισχυρίζονται πως ακούν το πλήθος ενώ οδηγούν. Όπως πέρυσι έτσι και φέτος επιλέξαμε τις δυο πιο σκληρές γόμες της γκάμας μας επειδή στο Σίλβερστον απαντώνται τα υψηλότερα πλευρικά φορτία της σεζόν. Υπάρχουν υψηλές απαιτήσεις τόσο από το σκελετό όσο και από τη γόμα των ελαστικών. Αναμένουμε να δούμε από ένα μέχρι δυο pit stop στο Σίλβερστον ειδικά εάν επαληθευτούν οι προβλέψεις για ζεστό καιρό. Βέβαια η ίδια πρόβλεψη είχε γίνει και τα προηγούμενα χρόνια αλλά καταλήξαμε σε κάποιες περιπτώσεις σε τυπικό Βρετανικό καιρό. Οι ομάδες πρέπει να είναι προετοιμασμένες για όλα και να σκεφτούν πως θα αξιοποιήσουν το μέγιστο των δυνατοτήτων τους κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου συνολικά και όχι αποσπασματικά σε κάθε περίοδο. Το Σίλβερστον είναι μια πίστα που επιβραβεύει τη γενναιότητα και την προσήλωση οπότε αναμένουμε έναν σπουδαίο αγώνα».

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για τα ελαστικά: Το Σίλβερστον είναι γνωστό για την αλληλουχία γρήγορων καμπών που φορτίζουν τα ελαστικά με συνδυασμένα φορτία το μέγιστο των οποίων φτάνει τα 5g. Το ότι οι ομάδες χρησιμοποιούν υψηλό αεροδυναμικό φορτίο έχει ως αποτέλεσμα να δημιουργούνται μεγάλες κατακόρυφες αλλά και πλευρικές δυνάμεις που επενεργούν στα ελαστικά την ίδια στιγμή. Οι ευθείες και τα σημεία φρεναρίσματος είναι σχετικά σύντομα, αυτό επιτρέπει στις ομάδες να επιλέγουν μεγάλες κλίσεις στις αεροτομές χωρίς να χάνουν πολύ χρόνο.

Η άσφαλτος στο Σίλβερστον προσφέρει υψηλό επίπεδο πρόσφυσης που αυξάνει ακόμη περισσότερο το φόρτο των ελαστικών. Οι θερμοκρασίες πέλματος ξεπερνούν τους 110 βαθμούς Κελσίου και αυτό είναι ορατό από τις θερμικές κάμερες που αποτελούν ένα δημοφιλές στοιχείο στην μετάδοση της F1 από το 2013 όταν και υιοθετήθηκαν. Πέρυσι στο Σίλβερστον είχαμε την ευκαιρία να δείξουμε τεχνολογία του μέλλοντος τοποθετώντας ελαστικά 18 ιντσών σε ένα μονοθέσιο F1 για πρώτη φορά. Μάλιστα αυτό (Lotus) έκανε μετά τον αγώνα μερικούς γύρους με τον Charles Pic στο τιμόνι.

Η στρατηγική του νικητή πέρυσι και που κρίθηκε ο αγώνας
Πέρυσι ο Lewis Hamilton κέρδισε τον αγώνα των 52 γύρων για τη Mercedes με στρατηγική δυο αλλαγών. Εκκίνησε με τη μέση γόμα, έβαλε τη σκληρή γόμα στον 24ο γύρο και την διατήρησε στη 2η αλλαγή στον 41ο γύρο. Ο αγώνας επηρεάστηκε και από μια κόκκινη σημεία στην αρχή κάτι που έδωσε στους οδηγούς που εκκίνησαν εκ νέου τη δυνατότητα ν’ αλλάξουν ελαστικά στη σχάρα εκκίνησης. Αυτό επέδρασε στην στρατηγική καθώς επτά από τους πρώτους δέκα οδηγούς έκαναν μόνο μια αλλαγή.

Αναμενόμενη διαφορά απόδοσης ανάμεσα στις δυο γόμες:
1.0 – 1.2 δευτερόλεπτα ανά γύρο

Η ομάδα της Pirelli επέλεξε τους αγωνιστικούς της αριθμούς:
#13, Massino Donatellis (Επικεφαλής μοντελοποίησης μηχανοκίνητου αθλητισμού): «Ο αριθμός 13 είναι ο τυχερός μου γιατί αυτή τη μέρα γεννήθηκε ο γιος μου Αντρέας που τώρα είναι ενός έτους».

Ποιον ακολουθούμε στο Twitter αυτή τη βδομάδα: @sniffpetrol. Αυτός ο λογαριασμός ανήκει σε κάποιο από τα ιδρυτικά μέλη του Top Gear και είναι ένας από τους πιο ‘ασεβής’ στο Twitter. Κανένας δε γλυτώνει από το φλεγματικό Βρετανικό χιούμορ, ομάδες, οδηγοί, ακόμη και δημοσιογράφοι. Διαβάστε και διασκεδάστε…

Οι επιλογές ελαστικών μέχρι σήμερα:

Αγώνες P Zero Red P Zero Yellow P Zero White P Zero Orange
Αυστραλία Soft Medium
Μαλαισία Medium Hard
Κίνα Soft Medium
Μπαχρέιν Soft Medium
Ισπανία Medium Hard
Μονακό Supersoft Soft
Καναδάς Supersoft Soft
Αυστρία Supersoft Soft
Βρετανία Medium Hard

Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

Μουρ και Παζέ για τη νίκη

Μουρ και Παζέ για τη νίκη

Ο Αυστραλός Clinton Moore κέρδισε τους δύο πρώτους αγώνες του Red Bull X-Fighters για το 2015, αλλά ο Γάλλος Thomas Pagès είναι ο απόλυτος νικητής στη Μαδρίτη τα τελευταία δύο χρόνια. Όλα θα κριθούν στις 10 Ιουλίου στο Las Ventas.

Θέλει Ραϊκόνεν ο Φέτελ

Θέλει Ραϊκόνεν ο Φέτελ

Ο Γερμανός επιθυμεί να συνεχίσει τη συνεργασία του με τον Φινλανδό οδηγό στη Ferrari και το 2016.