Οι οδηγοί ακολουθούσαν εναλλακτικές στρατηγικές
H εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο ξεκίνημα του Αυστριακού Grand Prix οδήγησε τους περισσότερους οδηγούς σε στρατηγική ενός pit stop. Το αυτοκίνητο ασφαλείας εμφανίστηκε στον πρώτο γύρο και οριοθέτησε τον αγώνα για τους τέσσερις επόμενους γύρους όπου τα μονοθέσια είχαν το υψηλότερο φορτίο καυσίμου.
Παρότι είχαν πέσει κάποιες σταγόνες πριν τον αγώνα, κατά τη διάρκειά του δεν έβρεξε ενώ η θερμοκρασία ήταν χαμηλή στον αέρα από 16 έως 18 βαθμούς Κελσίου και αντίστοιχα στο οδόστρωμα από 24 έως 27 βαθμούς Κελσίου.
Όλοι οι οδηγοί εκτός από τους Pastor Maldonado, Sergio Perez, Kimi Raikkonen και Daniel Ricciardo εκκίνησαν με την πολύ μαλακή γόμα. Όπως είχε φανεί την Παρασκευή και το Σάββατο η πολύ μαλακή γόμα P Zero Red Super Soft (κόκκινο σιρίτι) ήταν ταχύτερη 0.7sec στο γύρο από την μαλακή γόμα P Zero Yellow Soft (κίτρινο σιρίτι). Καθώς ένας αριθμός οδηγών είχε βρεθεί πιο πίσω στην εκκίνηση λόγω ποινών και άλλων συμβάντων κάποιες ομάδες υιοθέτησαν εναλλακτικές στρατηγικές διανύοντας μεγάλες αποστάσεις στην αρχή ώστε να βελτιώσουν την τελική τους θέση.
Ο οδηγός της Red Bull, Daniel Ricciardo συμπλήρωσε 50 γύρους με το πρώτο σετ μαλακής γόμας και κατάφερε να βαθμολογηθεί (σ.σ: 10ος, 1 βαθμό) ενώ εκκινούσε 18ος. Ο Jenson Button με τη McLaren που εκκίνησε τελευταίος υιοθέτησε μια άλλη στρατηγική αλλάζοντας την πολύ μαλακή με τη μαλακή γόμα στον 3ο μόλις γύρο αλλά τελικά εγκατέλειψε προτού μπορέσει να επωφεληθεί απ’ αυτή τη στρατηγική.
Ο Nico Rosberg κέρδισε τον αγώνα από τον άλλο οδηγό της Mercedes, Lewis Hamilton. Αμφότεροι ακολούθησαν τη στρατηγική με πολύ μαλακή, μαλακή γόμα αλλάζοντας ελαστικά στον 33ο και 35ο γύρο αντίστοιχα.
Οι ομάδες θα παραμείνουν τώρα στην Αυστρία για το τελευταίο τεστ μέσα στη σεζόν την Τρίτη και την Τετάρτη. Σ’ αυτό θα πάρουν μέρος δοκιμαστές αλλά και κανονικοί οδηγοί. Σε αντίθεση με την προηγούμενη φορά δεν υπάρχει μέρα ειδικά για την Pirelli.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery σχολίασε: «Θεωρούσαμε πως η στρατηγική ενός pit stop θα ήταν η πιο πιθανή. Μετά την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον πρώτο γύρο δεν υπήρχε πλέον καμία αμφιβολία ότι θα συμβεί αυτό. Παρά τις χαμηλές θερμοκρασίες τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν όπως περιμέναμε και οι οδηγοί μπόρεσαν να εκμεταλλευτούν πλήρως την απόδοσή τους».
Ταχύτεροι γύροι στον αγώνα/ανά γόμα:
Μαλακή Πολύ μαλακή
Πρώτος RΟS 1:11.235 RIC 1:11.689
Δεύτερος HΑΜ 1:11.475 MAL 1:11.785
Τρίτος VET 1:11.499 ROS 1:12.001
Περισσότεροι γύροι ανά γόμα
Mαλακή Ricciardo (50 γύροι)
Πολύ μαλακή Vettel (36 γύροι)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι η στρατηγική του ενός pit stop θα ήταν το επικρατέστερο σενάριο για το νικητή στον αγώνα των 71 γύρων και αυτό έκανε ο Rosberg. Η πρόβλεψή μας ανέφερε πως μετά την εκκίνηση με τη πολύ μαλακή γόμα, η καλύτερη στιγμή για αλλαγή θα είναι στον 25ο γύρο ώστε να βάλεις τη μαλακή γόμα και να πας μέχρι τον τερματισμό. Εν τέλει ο Rosberg που ακολούθησε το μοτίβο, άλλαξε ελαστικά λίγο αργότερα στον 33ο γύρο καθώς τον βοήθησε το αυτοκίνητο ασφαλείας στην αρχή.
ΠΕΡΙΛΗΨΗ PIT STOP
Αριθμός Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit3
6 ROS SSu Sn (33)
44 HAM SSu Sn (35)
19 MAS SSu Sn (34)
5 VET SSu Sn (36)
77 BOT SSu Sn (26)
27 HUL SSu Sn (25)
13 MAL Sn SSn (37)
33 VES SSu Sn (26)
11 PER Sn SSn (38)
3 RIC Sn SSn (50)
12 NAS SSu Sn (24)
26 KVY SSu Sn (1) SSu (45)
9 ERI SSn Sn (2) Su (12) SSu (45)
98 MER SSn Sn (34)
8 GRO SSu Sn (23)
55 SAI SSn Sn (25)
22 BUT SSn Sn (3) Su (6)
28 STE SSn
14 ALO SSn
7 RAI Sn
Η σειρά εκκίνησης περιέχει τα ελαστικά με τα οποία οι οδηγοί εκκίνησαν τον αγώνα
S = Μαλακή γόμα
SS = Πολύ μαλακή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα