Ο απολογισμός του 2014
Όπως εξηγεί ο Paul Hembery, ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli: «Κάθε χρόνο, δημοσιεύουμε τους αριθμούς που διαμορφώνουν την ιστορία της σεζόν μας στη Formula 1. Πέρσι, αντιμετωπίσαμε τη μεγαλύτερη πρόκληση από τότε που ξεκίνησε η εμπλοκή μας στο σπορ, λόγω μιας εντελώς νέας γενιάς μονοθεσίων με διαφορετικά χαρακτηριστικά από πριν. Παρόλα αυτά, πετύχαμε όλους τους στόχους μας όπως να συμβάλλουμε στη διεξαγωγή συναρπαστικών αγώνων, στις άφθονες ευκαιρίες προσπέρασης, στις ποικίλες επιλογές στρατηγικών και σε ένα μέσο όρο δύο pit stops ανά μονοθέσιο σε κάθε grand prix, παρά τους πολλούς άγνωστους παράγοντες για όλους. Τα φετινά ελαστικά θα είναι εξελιγμένες εκδόσεις των ελαστικών του 2014, και ένα μόνο θα είναι εντελώς νέο: το supersoft, το οποίο έχει φρέσκια πίσω δομή και γόμα. Η γκάμα του 2015 θα παρουσιαστεί στη Jerez σε μερικές ημέρες, αλλά μέχρι τότε, ας απολαύσουμε μία ανασκόπηση της σεζόν του 2014 από την πλευρά των ελαστικών.»
ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Συνολικός αριθμός ελαστικών που προμηθεύσαμε το 2014: 38.168
Από αυτά, 32.772 ήταν για αγώνες και 5.396 για δοκιμές
Από αυτά τα 38.168 ελαστικά, 26.364 ήταν slick και 11.804 ελαστικά βροχής
Συνολικός αριθμός ελαστικών που πραγματικά χρησιμοποιήθηκαν σε αγώνες: 20.028: από αυτά 17.844 ήταν slick και 2.184 ελαστικά βροχής
Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακυκλώθηκαν: όλα
PIT STOPS
Συνολικός αριθμός pit stops: 817 (από αυτά, 5 ήταν ποινές ‘drive-through’ και 3 ήταν ποινές ‘stop & go’). Μέσος όρος 43 ανά αγώνα και 2.02 ανά πιλότο/αγώνα
Ο υψηλότερος αριθμός pit stops σε έναν αγώνα: 79 στο Ιαπωνικό Grand Prix
Ο χαμηλότερος αριθμός pit stops σε έναν αγώνα: 23 στο Ιταλικό και το Ρωσικό Grand Prix
ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΕΙΣ
Συνολικός αριθμός προσπεράσεων: 636(*) – μέσος όρος 33 ανά αγώνα
Ο υψηλότερος αριθμός προσπεράσεων σε στεγνό αγώνα: 65 στο Γερμανικό Grand Prix
Ο υψηλότερος αριθμός προσπεράσεων σε βρεγμένο αγώνα: 49 στο Ουγγρικό Grand Prix (όλοι ξεκίνησαν με Intermediate, μετά άλλαξαν σε slick)
Ο χαμηλότερος αριθμός προσπεράσεων σε ένα στεγνό αγώνα: 7 στο Grand Prix του Μονακό
(*) Κριτήρια προσπέρασης: κάθε αλλαγή θέσης κατά τη διάρκεια του αγώνα (εξαιρείται ο πρώτος γύρος) μέχρι τη γραμμή τερματισμού. Εξαιρούνται οι προσπεράσεις πιλότων που βρίσκονται ένα γύρο πίσω (lapping), οι προσπεράσεις ανάκτησης γύρου λόγω εισόδου του αυτοκινήτου ασφαλείας (unlapping) και οι προσπεράσεις οδηγών που αντιμετωπίζουν μηχανικές βλάβες (π.χ.: όλες οι προσπεράσεις του Rosberg στο Abu Dhabi).
ΠΙΣΤΕΣ ΚΑΙ ΑΓΩΝΕΣ
Ο μεγαλύτερος αγώνας της χρονιάς: Σιγκαπούρη, 2 ώρες, 0 λεπτά, 04.795 δευτερόλεπτα
Ο μικρότερος αγώνας της χρονιάς: Ιταλία, 1 ώρα, 19 λεπτά, 10.236 δευτερόλεπτα
Υψηλότερος αριθμός kms σε κάθε γόμα Pirelli:
Hard - Bottas (3,544 km)
Medium - Hamilton (8,230 km)
Soft - Gutierrez (7,011 km)
Supersoft - Perez (2,846 km)
Intermediate - Hamilton (1,142 km)
Wet - Hamilton (469 km)
Υψηλότερη ταχύτητα που πέτυχε ελαστικό P Zero Formula One το 2014: 362,1 kph (Daniel Ricciardo στο Ιταλικό Grand Prix)
Υψηλότερος αριθμός ταχύτερων γύρων: 16 Nico Rosberg (5 σε αγώνες και 11 σε κατατακτήριες δοκιμές)
Υψηλότερος συνολικός αριθμός γύρων στην πρώτη θέση με ελαστικά Pirelli: 495 (Lewis Hamilton)
Αριθμός αγώνων στον οποίο καταρρίφθηκε το ρεκόρ της pole position: 1 (Nico Rosberg στο Grand Prix Βραζιλίας)
Αριθμός αγώνων στον οποίο καταρρίφθηκε το ρεκόρ ταχύτερου γύρου: κανένας
PIRELLI, FORMULA 1 TEAM ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΟΙ
Αριθμός ατόμων (μέσος όρος) που ταξίδεψε σε κάθε αγώνα: 55
Αριθμός διαφορετικών εθνικοτήτων στην Pirelli Formula 1 team: 10
Συνολικός αριθμός διαφορετικών γλωσσών που ομιλούνται από την Pirelli Formula 1 team: 14
Συνολικός αριθμός notebooks που μοίρασε η Pirelli στο paddock: 1.900
Προσκεκλημένοι του Paddock Club: 1.200
Συνολικός αριθμός καπέλων podium Pirelli που πουλήθηκαν: 11.000
ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ PIRELLI 2014
Συνολικός αριθμός γευμάτων που σερβιρίστηκαν στις εγκαταστάσεις φιλοξενίας της Pirelli (συμπεριλαμβανομένων των δοκιμών): 14.800
Λίτρα νερού που καταναλώθηκαν στις εγκαταστάσεις φιλοξενίας της Pirelli: 8.000
Ποσότητα ζυμαρικών που μαγείρεψε ο σεφ της Pirelli: 700
Πίτσες που έφτιαξε ο σεφ της Pirelli: 400
Αριθμός διαφορετικών συνταγών επιδορπίων που φτιάχτηκαν στις εγκαταστάσεις φιλοξενίας της Pirelli: 40
Αριθμός επιδορπίων που καταναλώθηκαν στις εγκαταστάσεις φιλοξενίας της Pirelli: 7.000
Η PIRELLI ΣΤΗ FORMULA 1 (ΑΠΟ ΤΟ 1950)
Αγώνες: 280
Νίκες: 121
Pole positions: 124
Πόντιουμ: 370
Ταχύτεροι γύροι: 128
Τίτλοι οδηγών: 9
Τίτλοι ομάδων: 4
ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ
Συνολικός αριθμός οδηγών οι οποίοι χρησιμοποιούν ελαστικά Pirelli Formula 1 από το 2010: 96 (συμπεριλαμβανομένων τρίτων και νεαρών οδηγών)
Συνολικός αριθμός χιλιομέτρων που καλύφθηκαν με όλες τις γόμες P Zero το 2014 (αγώνες και δοκιμές): 339.213 (εξαιρούνται τα πρωτότυπα που χρησιμοποιήθηκαν σε δοκιμές)
Ανά γόμα: Hard 46.098 Medium 120,969 Soft 116.717 Supersoft 34.422 Intermediate 15.690 Wet 5.317
Απόσταση που καλύφθηκε σε δοκιμές (εξαιρούνται τα Σαββατοκύριακα GP) το 2014: 69.171 kms
Απόσταση που καλύφθηκε σε αγώνες (GP) το 2014: 106.216 kms
Αριθμός ταχύτερων γύρων (σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες) από τον παγκόσμιο πρωταθλητή: 14 (7 σε αγώνες και 7 σε κατατακτήριες δοκιμές)
Η πιο αργή νικηφόρα μέση ταχύτητα (σε στεγνό αγώνα) ελαστικού P Zero F1: 142.801 kph (Nico Rosberg, Monaco GP)
Η χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 19 C0 στο Κινεζικό Grand Prix. Η χαμηλότερη θερμοκρασία πίστας που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν επίσης στην Κίνα: 15 C0
Η υψηλότερη θερμοκρασία πίστας στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 49 C0 στο Grand Prix Βραζιλίας. Η υψηλότερη θερμοκρασία πίστας που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν επίσης στη Βραζιλία: 57 C0
Η χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 17 C0 στο Βελγικό Grand Prix. Η χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν επίσης στο Βέλγιο: 12 C0)
Η υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος στην οποία αγωνίστηκαν τα ελαστικά Pirelli: 35 C0 στο Grand Prix Μαλαισίας. Η υψηλότερη περιβάλλοντος που καταγράφηκε με τα μονοθέσια F1 στην πίστα κατά τη διάρκεια ενός αγωνιστικού Σαββατοκύριακου ήταν στη Γερμανία: 37 C0)
*Από το δελτίο Τύπου