Ντουντούκα
Βάζουν... Φωτιά στο πρωτάθλημα με σκάνδαλα!

Κέρδισε και τη φθορά

Κέρδισε και τη φθορά
Δευτέρα, 16 Μαρτίου 2015 - 14:55

Ο παγκόσμιος πρωταθλητής Lewis Hamilton ξεκίνησε με τον καλύτερο τρόπο την προσπάθεια υπεράσπισης του τίτλου του κερδίζοντας τον άλλο οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg. Ο Hamilton σημείωσε τη δεύτερη νίκη του στην Αυστραλία και την 34η της καριέρας του. Αμφότερες οι Mercedes σταμάτησαν μια φορά, εκκινώντας με τη μαλακή γόμα και βάζοντας τη μέση στον 25ο και 26ο γύρο αντίστοιχα.

Ο Hamilton εκκίνησε από την pole position πλέον τις τελευταίες επτά φορές που έχει ξεκινήσει πρώτος έχει καταφέρει να κερδίσει. Ο Sebastian Vettel ανέβηκε στο βάθρο στο ντεμπούτο του με τη Ferrari. Ο Γερμανός σταμάτησε μόνο μια φορά στον 24ο γύρο αλλάζοντας τη μαλακή γόμα με την οποία είχε εκκινήσει, με μέση. Η βελτίωση της απόδοσης που είδαμε στην Αυστραλία επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις για το 2015 βάση των οποίων η Pirelli εξέλιξε μια ενισχυμένη δομή για το σκελετό των πίσω ελαστικών.

Η φθορά και η πτώση στην απόδοση των ελαστικών ήταν αρκετά περιορισμένες στη λεία επιφάνεια της πίστας στη Μελβούρνη παρότι οι χρόνοι είναι βελτιωμένοι μέχρι και δυο δευτερόλεπτα ανά γύρο, σε σχέση με πέρυσι. Οι περισσότεροι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική ενός πιτ στοπ, σε αυτό συνετέλεσε και η παρουσία του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα που μείωσε την ενέργεια η οποία διέρχεται από τα ελαστικά στους πρώτους γύρους όπου τα μονοθέσια είναι πιο βαριά.

Κάποιοι οδηγοί ακολούθησαν στρατηγική 2 pit stop, απ' αυτούς τερμάτισε ψηλότερα ο Marcus Ericsson με τη Sauber που πήρε την όγδοη θέση λίγο πριν το τέλος του αγώνα. Ο οδηγός της Ferrari, Kimi Raikkonen ακολουθούσε τους πρωτοπόρους με στρατηγική 2 pit stop (θεωρητικά ήταν κατά 4 δευτερόλεπτα ταχύτερη απ' αυτή του ενός pit stop) αλλά τελικά εγκατέλειψε τον αγώνα λίγο πριν το φινάλε.

Οι θερμοκρασίες ήταν χαμηλές (στην περιοχή των 20 βαθμών Κελσίου) με τη συννεφιά να βοηθά στην αύξηση της διάρκειας ζωής των ελαστικών. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι δυο πρώτοι να βρίσκονται πολύ κοντά ο ένας στον άλλο κοντά στα δυο δευτερόλεπτα, για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: "Όπως περιμέναμε η Αυστραλία ήταν ένας σκληρός αγώνας για τις ομάδες αλλά τα ελαστικά απέδωσαν όπως ήταν αναμενόμενο. Οι δροσερές συνθήκες και η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή του αγώνα είχαν ως αποτέλεσμα η ταχύτερη στρατηγική των δυο pit stop να μετατραπεί σε στρατηγική ενός pit stop για τους περισσότερους αγωνιζόμενους. Πέρα από την κορυφαία απόδοση των πρωταγωνιστών είχαμε μερικές λαμπρές οδηγικές αποδόσεις από πρωτάρηδες οδηγούς που πολύ γρήγορα κατανόησαν τον τρόπο λειτουργίας των ελαστικών του 2015 και των επιλογών στρατηγικής.

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα

Μέση Μαλακή

Πρώτος HAM 1:30.945 RAI 1:31.426
Δεύτερος ROS 1:31.092 ERI 1:31.560
Τρίτος VET 1:31.457 HAM 1:31.940

Μεγαλύτερη απόσταση στον αγώνα
Μέση γόμα Sergio Perez (38 γύροι)
Μαλακή γόμα Jenson Button (27 γύροι)

Μετρητής αλήθειας
Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο pit stop είναι η ταχύτερη για τον αγώνα των 58 γύρων αλλά η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στην αρχή είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι οδηγοί να ακολουθήσουν στρατηγική ενός pit stop. Εκτιμούσαμε πως η βέλτιστη στιγμή για αλλαγή από μαλακή σε μέση γόμα σ' αυτή τη στρατηγική ήταν ο 34ος γύρος. Ο Hamilton έκανε το μοναδικό του pit stop στον 24ο γύρο και επωφελήθηκε από την έξτρα διάρκεια της μέσης γόμας χωρίς συμβιβασμούς σε απόδοση.

Περίληψη PIT STOP

Αριθμ. Οδηγός Εκκίνηση Pit 1 Pit 2 Pit 3 Stops
44 HAM Su Mn (25) 1
6 ROS Su Mn (16) 1
5 VET Su Mn (24) 1
19 MAS Su Mn (21) 1
12 NAS Sn Mn (25) 1
3 RIC Su Mn (23) 1
27 HUL Sn Mn (21) Su (44) 2
9 ERI Mn Sn (1) Sn (26) Sn (43) 3
55 SAI Su Mu (24) 1
11 PER Mn Sn (38) 1
22 BUT Sn Mn (27) 1
7 RAI Su Su (16) Mn (40) NC
33 VST Mn NC
8 GRO Su NC
13 MAL Su NC

Η στήλη της εκκίνησης δείχνει τα ελαστικά με τα οποία ξεκίνησαν οι οδηγοί
M = Μέση γόμα
S = Μαλακή γόμα
n = Νέα γόμα
u = Μεταχειρισμένη γόμα
NC = Δεν κατετάγη
Η τελευταία στήλη δείχνει το συνολικό αριθμό pit stop

Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

«Τα λέμε στη Μαλαισία»

«Τα λέμε στη Μαλαισία»

Ο Φερνάντο Αλόνσο δίνει ραντεβού στους φίλους του σπορ. Πιο συγκεκριμένα για τις 29 Μαρτίου.

«Η Honda θα επιστρέψει»

«Η Honda θα επιστρέψει»

Την άποψή του πως η Honda θα καταφέρει να ξεπεράσει τα προβλήματα που έχουν εμφανιστεί, παρουσιάστηκε ο Φέτελ.

Εκδόσεις του νέου Volvo XC90

Εκδόσεις του νέου Volvo XC90

Η Volvo Car Hellas ανακοινώνει τις διάφορες εκδόσεις, σε επίπεδο κινητήρων και εξοπλισμού καθώς και τις αντίστοιχες προτεινόμενες τιμές.

Άρχισε όπως... τελείωσε!

Άρχισε όπως... τελείωσε!

Ο Λιούις Χάμιλτον με Mercedes ήταν ο μεγάλος νικητής του πρώτου γκραν πρι της σεζόν που έγινε στην Αυστραλία.