Ντουντούκα
Βάζουν... Φωτιά στο πρωτάθλημα με σκάνδαλα!

Η αναγέννηση ενός θρύλου

Η αναγέννηση ενός θρύλου
Πέμπτη, 26 Φεβρουαρίου 2015 - 19:35

Είκοσι πέντε χρόνια μετά την παρουσίαση του πρώτου υπεραυτοκινήτου NSX που έθεσε νέα πρότυπα, η Acura αποκάλυψε την έκδοση παραγωγής του πολυαναμενόμενου διαδόχου του — την επόμενη γενιά Acura NSX, που εξελίχθηκε και παράγεται στις ΗΠΑ -στο πλαίσιο της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου Β. Αμερικής στο Ντιτρόιτ -2015.

Η επόμενη γενιά του NSX αποτυπώνει το στυλ, τη σχεδίαση και τις προδιαγραφές του σπορ υβριδικού υπεραυτοκινήτου της Acura με κινητήρα στο κέντρο, ενώ η εταιρία ανακοίνωσε βασικές λεπτομέρειες για τη σχεδίαση και τις επιδόσεις του νέου οχήματος. Οι παραγγελίες για το νέο NSX θα ξεκινήσουν από το καλοκαίρι και οι παραδόσεις θα ακολουθήσουν μέσα στη χρονιά.
Υιοθετώντας μία “νέα σπορ εμπειρία“ στην κατηγορία του, το NSX ανατρέπει τις συμβατικές απόψεις για τα supercars – όπως συνέβη και με την πρώτη γενιά πριν από 25 χρόνια. Για το σκοπό αυτό έχει επιστρατευτεί μία εντελώς νέα κινητήρια μονάδα - ένας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 750 σε συνδυασμό με 9-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (DCT) και Sport Hybrid System με τρεις ηλεκτροκινητήρες – ενσωματωμένη σε ένα εξαιρετικά άκαμπτο ελαφρύ αμάξωμα πολλαπλών υλικών καθώς και υλικά και διαδικασίες παραγωγής που χρησιμοποιούνται για πρώτη φορά στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία. Βασισμένη στη φιλοσοφία ενός “ανθρωποκεντρικού supercar” ενός αυτοκινήτου που δίνει προτεραιότητα στον οδηγό σε όλες τις σχεδιαστικές παραμέτρους, η επόμενη γενιά NSX αξιοποιεί την προηγμένη υβριδική κινητήρια μονάδα, το αμάξωμα και το πλαίσιο προσφέροντας άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.

«Δέσμευσή μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα νέο NSX πιστό στην κληρονομιά του NSX, ένα υπεραυτοκίνητο που θα προσφέρει μία νέα οδηγική εμπειρία, όπου το κάθε στοιχείο του θα δηλώνει απόλυτο σεβασμό στον οδηγό,» δήλωσε ο Mike Accavitti, Αντιπρόεδρος και Γενικός Διευθυντής του τομέα Acura. «Η ψυχή ενός αυτοκινήτου είναι η συναισθητική σχέση που δημιουργεί με τον οδηγό. Με το NSX, η σχέση αυτή θα είναι έντονη και άμεση.»
Αντιπροσωπεύοντας την αιχμή των επιδόσεων και του κύρους της Acura, το NSX παρουσιάστηκε στην έκθεση αυτοκινήτου με θέμα “Επιδόσεις Μελετημένες με Ακρίβεια” - “Precision Crafted Performance.” Το θέμα ήταν το πρώτο σλόγκαν της μάρκας Acura και αποτέλεσε την κατευθυντήρια δύναμη στην εξέλιξη του πρώτου NSX και κρίσιμο συστατικό στην παρουσίαση του.

Η εξέλιξη της επόμενης γενιάς NSX, με πιλότο τις “επιδόσεις μελετημένες με ακρίβεια”, ξεκίνησε σχεδιαστικά από λευκή κόλλα χαρτιού. Ήταν μία εντατική προσπάθεια εξέλιξης σχεδόν τριών χρόνων από μία παγκόσμια ομάδα σχεδιαστών και μηχανικών συντονισμένη από τους μηχανικούς του κέντρου εξέλιξης της εταιρίας στο Raymond, Ohio.

«Το NSX αντανακλά τις Αμερικανικές ρίζες της Acura και δηλώνει τον ισχυρό ρόλο που έπαιξαν οι δραστηριότητές μας στη Β. Αμερική στο όραμα και το χτίσιμο του μέλλοντος της Acura,» δήλωσε ο Erik Berkman, Eκτελεστικός Aντιπρόεδρος του Γραφείου Επιχειρηματικού Σχεδιασμού της Acura.

«Η παγκόσμια ομάδα μας αποδέχτηκε την πρόκληση να δημιουργήσει μία νέα εμπειρία σπορ οδήγησης, αξιοποιώντας νέες τεχνολογίες που προσφέρουν ζωηρές επιδόσεις σε ένα αυτοκίνητο το οποίο απαντά διαισθητικά και άμεσα στις επιθυμίες του οδηγού» δήλωσε ο Ted Klaus, αρχιμηχανικός και επικεφαλής της παγκόσμιας ομάδας εξέλιξης του νέου NSX. «Το NSX προσφέρει κορυφαίες επιδόσεις υπεραυτοκινήτου και συναρπαστική δυναμική συμπεριφορά που εμπνέει αυτοπεποίθηση.»

Σχεδίαση Εξωτερικού
«Το νέο NSX είναι προϊόν μιας σχεδίασης που ονομάζουμε Interwoven Dynamic, δηλαδή μίας σχεδίασης που συνδυάζει αρμονικά τα χαρακτηριστικά ενός σπορ αυτοκινήτου εξωτερικά με τη λειτουργικότητα ενός υπεραυτοκινήτου,» δήλωσε η Michelle Christensen, NSX project leader εξωτερικής σχεδίασης.

Το αμάξωμα του NSX υιοθετεί κλασικές χαμηλές και φαρδιές αναλογίες σε συνδυασμό με σύγχρονες, ελκυστικές επιφάνειες, μία δυναμική εμπρός σχεδίαση και πίσω φώτα που παραπέμπουν στο πρώτο NSX. Οι χαρακτηριστικές πλευρικές εισαγωγές αέρα και οι “αιωρούμενες“ κολόνες C συγκεντρώνουν τον αέρα που απαιτεί ο κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας, ενώ οδηγούν τη ροή πάνω από το πίσω τμήμα για αύξηση της αεροδυναμικής πίεσης. Για να χωρέσει σε διαμήκη διάταξη ο νέος V6 twin-turbo και το 9-τάχυτο κιβώτιο DCT, το όχημα παραγωγής αυξήθηκε σε μήκος (+76,2mm) και πλάτος (+25,4mm) ενώ η καμπίνα είναι ελαφρώς τραβηγμένη προς τα εμπρός, συγκριτικά με τις αναλογίες του NSX Concept που παρουσιάστηκε το 2012.

Κάθε λεπτομέρεια της εξωτερικής σχεδίασης έχει μελετηθεί με κριτήριο την απόλυτη διαχείριση της ροής του αέρα με σκοπό αφενός την αεροδυναμική πίεση για μεγαλύτερη ευστάθεια, αφετέρου την ψύξη των συστημάτων του οχήματος. Το NSX έχει περάσει από εκτενείς δοκιμές στην προηγμένη αεροδυναμική σήραγγα της εταιρίας στο Raymond, Ohio. Οι δοκιμές αυτές οδήγησαν σε αρκετές σημαντικές αλλαγές από την πρωτότυπη στην τελική σχεδίαση του αμαξώματος, μεταξύ των οποίων τροποποιημένοι αεραγωγοί καπό, νέοι αεραγωγοί στα εμπρός φτερά, τροποποιημένες πλαϊνές εισαγωγές και βελτιστοποιημένη πίσω αεροτομή.
Διαστάσεις:
Νέο NSX 2013 NSXConcept Διαφορά (in.) 2005 NSX Διαφορά (in.)
Μήκος 176 in.
(4470 mm) 172.8 in. (4390mm) +3.1 174.2 in.
(4425 mm) +1.8
Πλάτος 76.4 in.
(1940 mm) 75.4 in
(1915 mm) +1.0 71.3 in.
(1810 mm) +5.1
Ύψος 47.8 in.
(1215 mm) 47.2 in.
(1200 mm) +0.6 46.1 in
(1170 mm) +1.8
Μεταξόνιο 103.5 in. (2630 mm) 102.8 in.
(2610 mm) +0.8 99.6 in.
(2350 mm) +11.0
Εμπρός Μετατρόχιο 65.2 in.
(1655 mm) - - - - 59.5 in.
(1510 mm) +5.7
Πίσω Μετατρόχιο 63.6 in.
(1615 mm) - - - - 60.7 in.
(1540 mm) +3.0

Cockpit Επικεντρωμένο στον Οδηγό
«Σύμφωνα με τη φιλοσοφία εξέλιξης ενός “ανθρωποκεντρικού αυτοκινήτου“, το NSX σχεδιάστηκε από μέσα προς τα έξω δίνοντας έμφαση στον οδηγό», δήλωσε ο Johnathan Norman, project leader εσωτερικής σχεδίασης του NSX. «Όπως και στο το πρώτο NSX, δημιουργήσαμε ένα “Human Support Cockpit” που παρέχει εξαιρετικό έλεγχο στον οδηγό, ορατότητα και εργονομία, αλλά ακόμα πιο προηγμένο για να ικανοποιεί τις προσδοκίες που δημιουργούν οι εκπληκτικές επιδόσεις ενός σύγχρονου υπεραυτοκινήτου.»

Το εσωτερικό του NSX προσφέρει εξαιρετική ορατότητα, απλά και φιλικά προς το χρήστη χειριστήρια, αλλά και κορυφαία εργονομία - ειδικότερα τα καθίσματα προσφέρουν κορυφαία στήριξη, εξαιρετική άνεση και εύκολη πρόσβαση (είσοδο/έξοδο).
O πίνακας οργάνων του NSX διαθέτει μία οθόνη TFT που εναρμονίζεται με το επιλεγμένο πρόγραμμα του Integrated Dynamics System προβάλλοντας συναφή γραφικά και πληροφορίες. Η κεντρική κονσόλα φιλοξενεί το διακόπτη Power που ενεργοποιεί το σπορ, υβριδικό σύστημα κίνησης, στο κέντρο του νέου χειριστηρίου του Integrated Dynamics System.

Ενσωματωμένο κάτω από το χειροποίητο δερμάτινο ταμπλό βρίσκεται το “γυμνό“ μεσαίο πλαίσιο (midframe) ένα λειτουργικό δομικό στοιχείο του πλαισίου που παραπέμπει στην αισθητική μιας “γυμνής“ σπορ μοτοσικλέτας. Οι πολύ λεπτές αλλά και εξαιρετικά ισχυρές κολόνες A και το χαμηλωμένο ταμπλό διευρύνουν το οπτικό πεδίο του οδηγού.
Sport Hybrid Power Unit
Σύμφωνα με τη θεμελιώδη φιλοσοφία του πρώτου NSX, η νέα γενιά NSX στοχεύει να προσφέρει μία νέα εμπειρία σπορ αυτοκινήτου που μεγιστοποιεί τις οδηγικές δυνατότητες, με άμεση απόκριση στις εντολές του οδηγού.”

Οι μηχανικοί της Acura αξιοποίησαν την τεχνογνωσία της εταιρίας στους κινητήρες υψηλών επιδόσεων και τις τεχνολογίες της υβριδικής ηλεκτρικής κίνησης, καθώς και μία εμπειρία δύο δεκαετιών σε κορυφαίες τεχνολογίες δυναμικής κατανομής ροπής (torque-vectoring), όπως το Super-Handling All-Wheel Drive (SH-AWD), και δημιούργησαν το πιο προηγμένο τεχνολογικά, ευφυές σύστημα κίνησης (powertrain) στον κόσμο των υπεραυτοκινήτων.

Στην καρδιά των επιδόσεων του NSX βρίσκεται ένας νέος, κεντρικά τοποθετημένος κινητήρας DOHC V6 twin turbo με περιεχόμενη γωνία 75 μοιρών, ο οποίος συνδυάζεται με ένα 9-τάχυτο κιβώτιο DCT της Acura. Ο V6 χρησιμοποιεί συμπαγές σύστημα βαλβίδων εμπνευσμένο από τους αγώνες και σύστημα λίπανσης ξηρού κάρτερ, κάτι που συμβάλλει στο χαμήλωμα του κέντρου βάρους. Το νέο, 9-τάχυτο κιβώτιο DCT υπόσχεται γρήγορες αλλαγές σχέσεων και κατεβάσματα εναρμονισμένα με τις στροφές του κινητήρα. Το πίσω ηλεκτρικό μοτέρ άμεσης μετάδοσης που τοποθετείται μεταξύ κινητήρα και κιβωτίου, υποστηρίζει την επιτάχυνση, το φρενάρισμα και τις αλλαγές σχέσεων. Οι εμπρός τροχοί του NSX κινούνται από δύο ανεξάρτητα υψηλής ισχύος ηλεκτρικά μοτέρ που προσφέρουν άμεση απόκριση και δυναμική κατανομή ροπής αριστερά-δεξιά.

Το NSX χρησιμοποιεί τα εμπρός μοτέρ για δυναμική κατανομή της ροπής επιπλέον της βελτίωσης της επιτάχυνσης και του φρεναρίσματος. Αποτέλεσμα είναι μία άμεση εκκίνηση “μηδενικής καθυστέρησης“ και απόκριση που μοιάζει να προβλέπει τις επιθυμίες του οδηγού. Το NSX έχει δοκιμαστεί εκτενώς σε μερικά από τα πιο απαιτητικά αγωνιστικά σιρκουί, μεταξύ των οποίων το διάσημο Nurburgring.
Προηγμένο Αμάξωμα Πολλαπλών Υλικών
Όπως υπαγορεύει η παράδοση του NSX - του παγκοσμίως πρώτου πλήρως αλουμινένιου supercar - το νέο NSX υιοθετεί καινοτόμο σχεδίαση αμαξώματος πολλαπλών υλικών με παγκόσμιες πρωτιές στις εφαρμογές υλικών και τις διαδικασίες παραγωγής.

Το NSX χρησιμοποιεί πλαίσιο τύπου χωροδικτυώματος από αλουμίνιο, χάλυβα υψηλής αντοχής και άλλα προηγμένα υλικά. Το πάτωμα κατασκευάζεται από ανθρακονήματα, ενώ οι δυνάμεις στρέψεις και κάμψης απορροφώνται πλήρως από αυτή την εξαιρετικά άκαμπτη δομή που χρησιμοποιεί επίσης προηγμένες τεχνολογίες συγκόλλησης. Τα πάνελ του αμαξώματος αποτελούνται από ένα συνδυασμό αλουμινίου και συνθετικού υλικού (SMC).

Advanced Sport Package
Το NSX διαθέτει ένα “Προηγμένο Σπορ Πακέτο” με βελτιστοποιημένη τοποθέτηση των βασικών εξαρτημάτων του συστήματος κίνησης – κινητήρας, δύο εμπρός μοτέρ, μπαταρία Sport Hybrid και μονάδα ελέγχου ισχύος (PCU) – ώστε να συγκεντρώνεται η μάζα του οχήματος χαμηλά και προς το κέντρο, για βελτιστοποίηση της δυναμικής απόκρισης. Αυτή η φιλοσοφία διάταξης σε συνδυασμό με το ελαφρύ αμάξωμα χαρίζει στο NSX το χαμηλότερο κέντρο βάρους στην κατηγορία.

Το NSX χρησιμοποιεί πλήρως ανεξάρτητη, αλουμινένια εμπρός και πίσω ανάρτηση και μεταφέρει την πλούσια ισχύ του στο δρόμο με ελαστικά υψηλών επιδόσεων ContiSportContact™ - 245/35Z R19 μπροστά και 295/30Z R20 πίσω - τοποθετημένα σε αλουμινένια ζάντες 19x8.5 ιντσών μπροστά και 20x11 ιντσών πίσω. Δυναμικό και άμεσο φρενάρισμα διασφαλίζουν πολύ ισχυρά carbon-κεραμικά δισκόφρενα με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω.

Η οδική συμπεριφορά βελτιώνεται αισθητά με το Sport Hybrid Super-Handling All Wheel Drive (Sport Hybrid SH-AWD), που επιτρέπει άμεση απόκριση σε όλες τις εντολές του οδηγού - σε τιμόνι, φρένο και γκάζι – σε συνδυασμό με την ευστάθεια, τον έλεγχο και την αξιόπιστη εκκίνηση που εγγυάται ένα σύστημα τετρακίνησης. Το Agile Handling Assist (AHA) χρησιμοποιεί ελαφρά ροπή πέδησης για βελτιωμένη συμπεριφορά όταν υπάρχουν τάσεις ολίσθησης και δυναμική ευστάθεια.
Το Integrated Dynamic System του NSX περιλαμβάνει προγράμματα Quiet, Sport, Sport+ και Track. Αυτά αλλάζουν τις ρυθμίσεις του κινητήρα, των ηλεκτροκινητήρων, του κιβωτίου, του πλαισίου, καθώς και τον ήχο του κινητήρα σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το οδηγικό περιβάλλον. Το Quiet mode επιτρέπει την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση με χαμηλές ταχύτητες για σύντομο χρονικό διάστημα. Η δυναμική απόκριση γίνεται όλο πιο έντονη με κάθε επόμενη αλλαγή προγράμματος, από Sport σε Sport+ mode και με αποκορύφωμα το Track mode, όπου το NSX ξεδιπλώνει όλες τις δυνατότητες επιδόσεών του.

Το NSX περιλαμβάνει επίσης σύστημα ελέγχου εκκίνησης - launch control για άμεση απόκριση, στην οποία συμβάλλουν το κινητήρας και οι τρεις ηλεκτροκινητήρες.

Νέο Εργοστάσιο Παραγωγής
Το NSX θα κατασκευάζεται αποκλειστικά στο εργοστάσιο Performance Manufacturing Center (PMC) στο Marysville, Ohio, όπου περίπου 100 άριστα εκπαιδευμένα στελέχη θα ασχολούνται με την κατασκευή του αμαξώματος, τις εργασίες βαφής και την τελική συναρμολόγηση χρησιμοποιώντας εξαρτήματα εγχώριας προέλευσης ή από άλλες χώρες του κόσμου.

PMC και οι διαδικασίες του πετυχαίνουν το τέλειο πάντρεμα ποιότητας κατασκευής και τεχνολογίας, ακολουθώντας μία νέα φιλοσοφία παραγωγής. Κατασκευάζοντας το αμάξωμα στους κόλπους της, η Acura διατηρεί πλήρη έλεγχο της ποιότητας, συμπεριλαμβανομένης της αντοχής, της ακρίβειας ανάρτησης, της εφαρμογής και του φινιρίσματος - από τα πρώτα στάδια μέχρι την τελική συναρμολόγηση.

Οι εργαζόμενοι θα χρησιμοποιούν καινοτόμες μεθόδους για να πετυχαίνουν προηγμένες τεχνικές κατασκευής και κορυφαία ποιότητα στο χώρο της εξειδικευμένης παραγωγής υπεραυτοκινήτων.

Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

Η Mitsubishi στη Γενεύη

Η Mitsubishi στη Γενεύη

Η Mitsubishi Motors Corporation (MMC) ετοιμάζεται για παγκόσμια παρουσίαση του πρωτότυπου Concept XR-PHEV.

Η καλύτερη γκάμα κινητήρων

Η καλύτερη γκάμα κινητήρων

Η προϊοντική επέλαση της Opel είναι σε πλήρη ανάπτυξη με 27 νέα μοντέλα και 17 νέους κινητήρες να λανσάρονται μεταξύ 2014 και 2018.

Η σκυτάλη στον Χάμιλτον

Η σκυτάλη στον Χάμιλτον

Ο Λιούις Χάμιλτον με Mercedes έκανε τον καλύτερο χρόνο στο πρώτο πρωινό των τελευταίων δοκιμών στη Βαρκελώνη.