Διαφορετικές στρατηγικές...
Ο Lewis Hamilton κατέκτησε για 2η φορά στην καριέρα του το πρωτάθλημα οδηγών αλλά είναι η πρώτη φορά που το κατακτά με ελαστικά Pirelli. O Hamilton κέρδισε στον τελικό του Άμπου Ντάμπι ακολουθώντας στρατηγική δυο pit stop. Ο οδηγός της Mercedes εκκίνησε από την δεύτερη θέση με την πολύ μαλακή γόμα P Zero Red (κόκκινο σιρίτι) αλλά πήρε αμέσως την πρωτοπορία. Στη συνέχεια άλλαξε δυο φορές ελαστικά τοποθετώντας τη μαλακή γόμα P Zero Yellow (κίτρινο σιρίτι).
Η 16η νίκη για τη Mercedes μέσα στη σεζόν έσπασε το ρεκόρ 15 νικών σε μια χρονιά που είχαν από κοινού Ferrari και McLaren. Ο Hamilton έγινε ο πρώτος πρωταθλητής στην ιστορία της Mercedes, μετά το Juan Manuel Fangio πετυχαίνοντας συνολικά 11 νίκες φέτος.
Προς το τέλος του αγώνα ο Hamilton πιέστηκε από τη Williams του Felipe Massa που χρησιμοποίησε μια διαφορετική στρατηγική 2 pit stop. Ο Massa εκίνησε με την πολύ μαλακή γόμα από την 4η θέση, έβαλε τη μαλακή γόμα και στους τελευταίους 13 γύρους του αγώνα πέρασε ξανά στην πολύ μαλακή που ήταν περίπου 1 δευτερόλεπτο πιο γρήγορη ανά γύρο. Αυτό επέτρεψε στο Βραζιλιάνο να μειώσει τη διαφορά από το Hamilton σε λιγότερο από 3 δευτερόλεπτα στον φινάλε. Ο Bottas με την άλλη Williams τερμάτισε 3ος ακολουθώντας στρατηγική πολύ μαλακής, μαλακής, μαλακής γόμας.
Αφότου αποκλείστηκαν από τις δοκιμές, οι οδηγοί της Red Bull εκκίνησαν από τα pit τον αγώνα και υιοθέτησαν αμφότεροι στρατηγική μαλακής, μαλακής, πολύ μαλακής γόμας. Αυτή βοήθησε το Ricciardo να τερματίσει 4ος ενώ κάποια στιγμή είχε βρεθεί και στην 3η θέση. Ο Αυστραλός σημείωσε επίσης και τον ταχύτερο γύρο στον αγώνα. Ο Ricciardo τερμάτισε πιο ψηλά στην κατάταξη από τους έξι οδηγούς που εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα.
Με τις θερμοκρασίες αέρα και οδοστρώματος να πέφτουν, η πίστα γίνονταν πιο γρήγορη κατά τη διάρκεια της εξέλιξης του αγώνα οπότε οι ομάδες ήταν υποχρεωμένες να παρακολουθούν προσεκτικά την φθορά και την πτώση στην απόδοση των ελαστικών. Αμφότερες οι γόμες απέδωσαν τα αναμενόμενα επιτρέποντας σε ομάδες και οδηγούς να πιέσουν στο όριο.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery τόνισε: " Συγχαρητήρια στο Lewis Hamilton για την κατάκτηση του τίτλου αλλά και στο Nico Rosberg που ήταν άξιος ανταγωνιστής του όλη τη χρονιά. Τα ελαστικά απέδωσαν όπως περιμέναμε και εκτιμούσαμε σύμφωνα με τα δεδομένα που είχαμε πριν τον αγώνα. Είδαμε μια μεγάλη ποικιλία από ενδιαφέρουσες στρατηγικές που επέτρεψαν σήμερα με το Massa να δείξει την ταχύτητα της πολύ μαλακής γόμας στο φινάλε. Σπουδαία απόδοση και από το Ricciadro που εκκίνησε τελευταίος με τη μαλακή γόμα. Ήταν ένα συναρπαστικό φινάλε σε μια σπουδαία σεζόν, η προσοχή μας έχει στραφεί ήδη στο 2015 καθώς αυτή τη βδομάδα, Τρίτη και Τετάρτη στο τελευταίο τεστ της σεζόν που θα γίνει εδώ θα εμφανιστούν για πρώτη φορά μερικά από τα νέα ελαστικά μας".
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα:
Πολύ Μαλακή Μαλακή
Πρώτος Ric 1m44.496s Ham 1m45.599s
Δεύτερος Mas 1m44.826s Bot 1m45.727s
Τρίτος Vet 1m45.522s Ric 1m46.098s
Περισσότεροι γύροι αγώνα με ένα σετ ελαστικών:
Πολύ μαλακή γόμα 18 γύροι Hulkenberg
Μαλακή γόμα 33 γύροι Grosjean
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ως ταχύτερη στον αγώνα των 55 γύρων τη στρατηγική 2 pit stop: Εκκίνηση με τη πολύ μαλακή γόμα αλλαγή σε μαλακή στον 8ο γύρο και μετά ξανά μαλακή γόμα στον 31ο γύρο. Ο Hamilton ακολούθησε αυτή τη στρατηγική με τη διαφορά ότι άλλαξε για πρώτη φορά ελαστικά στο 10ο και μετά στον 31ο γύρο.
Περίληψη Pit stop – 2014 Abu Dhabi Grand Prix
44 HAM SSu Sn (10) Sn (31) 2
19 MAS SSu Sn (13) SSu (43) 2
77 BOT SSu Sn (10) Su (35) 2
3 RIC Sn Sn (27) SSu (47) 2
22 BUT SSu Sn (6) Sn (28) 2
27 HUL Sn Sn (15) SSn (37) 2
11 PER Sn Sn (14) SSn (41) 2
1 VET Sn Sn (21) SSu (46) 2
14 ALO SSu Sn (5) Sn (27) 2
7 RAI SSu Sn (6) Sn (26) 2
20 MAG Sn SSn (21) Sn (29) 2
25 VER Sn Sn (13) Sn (30) SSn (44) 3
8 GRO SSn SSu (1) Sn (8) Sn (21) 3
6 ROS SSu Sn (11) Sn (34) 2
21 GUT SSn Sn (7) Sn (28) 2
99 SUT SSn Sn (5) Sn (22) Sn (37) 3
10 KOB SSn Sn (15) SSn (36) 2NC
13 MAL SSn Sn (7) 1NC
26 KVY SSu Sn (6) 1NC
H πρώτη στήλη αφορά στα ελαστικά με τα οποία οι πιλότοι εκκίνησαν στον αγώνα.
S= Μαλακή γόμα
SS= Πολύ μαλακή γόμα
Ν = Νέα γόμα
U = Μεταχειρισμένη γόμα
NC= Δεν τερμάτισε
Η τελευταία στήλη απεικονίζει το συνολικό αριθμό pit stop.
Από το δελτίο Τύπου