Ντουντούκα
Βάζουν... Φωτιά στο πρωτάθλημα με σκάνδαλα!

Ημερολόγιο Pirelli 2015

Ημερολόγιο Pirelli 2015
Κυριακή, 23 Νοεμβρίου 2014 - 00:40

Το Ημερολόγιο Pirelli 2015 παρουσιάστηκε σε εκπροσώπους του τύπου, προσκεκλημένους και συλλέκτες από όλον τον κόσμο στο Hangar Bicocca, τον σύγχρονο εκθεσιακό χώρο τέχνης της Pirelli στο Μιλάνο. Το Μιλάνο θεωρήθηκε ως πλέον κατάλληλο για την παρουσίαση ενός θρυλικού ημερολογίου με την ετικέτα “Made in Italy”, στην πόλη που το 2015 θα γίνει η ναυαρχίδα της Ιταλίας σε όλο τον κόσμο, ως διοργανώτρια της διεθνούς έκθεσης Expo Milano 2015.

Δημιουργός της τεσσαρακοστής δεύτερης έκδοσης του The Cal™, Steven Meisel είναι ένας από τους διεθνώς, πλέον καταξιωμένους φωτογράφους μόδας, γνωστός για την ελιτίστικη νοοτροπία αλλά και το συγκρατημένο χαρακτήρα του. Σε ένα εντατικό πενθήμερο πρόγραμμα φωτογράφησης τον περασμένο Μάιο σε στούντιο της Νέας Υόρκης, ο Steven Meisel επανέφερε την απόλυτη γυναικεία θηλυκότητα στο Ημερολόγιο της Pirelli στην πιο κλασική μορφή της. 12 μήνες σε 12 εικόνες (συν το εξώφυλλο).

Στις φωτογραφίες του, ο Meisel παρουσιάζει μερικά από τα κύρια αισθητικά πρότυπα της εποχής μας – διαφημιστικά είδωλα, κινηματογραφικά ινδάλματα, επαναστατικά φετίχ από το χώρο της μόδας – καταδεικνύοντας για μία ακόμα φορά το εξαιρετικό ταλέντο του στη μεταμόρφωση των φωτογραφικών αντικειμένων του. Στο πλευρό του φωτογράφου εργάστηκε η ομάδα styling με επικεφαλής την Carine Roitfeld – πρώην αρχισυντάκτρια της Vogue France και επί πολλά χρόνια πρωτεργάτρια του συστήματος μόδας – και την Pat McGrath, μία από τις πιο διάσημες μακιγιέζ σε όλο τον κόσμο.

Με το εκπληκτικό δημιουργικό ταλέντο και την ικανότητά του να ερμηνεύει νέες τάσεις, ο Meisel απαθανάτισε μερικά από τα πιο αντιπροσωπευτικά διάσημα ονόματα της εποχής μας σε πολύχρωμα στιγμιότυπα: Κατά την άποψη του Meisel, «πρόκειται για βασικά αισθητικά πρότυπα του σημερινού κόσμου. Αντιπροσωπεύουν τα στερεότυπα που η μόδα και το star system μας επιβάλλουν αυτή τη στιγμή. Δεν ήθελα να φτιάξω ένα θεματικό ημερολόγιο, ούτε να το συνδέσω με κάποια συγκεκριμένη τοποθεσία, αλλά να δημιουργήσω 12 αφίσες στις οποίες οι γυναίκες, με όλο τον αισθησιασμό τους είναι οι απόλυτες πρωταγωνίστριες 12 πολύ διαφορετικών εικόνων. Επειδή ήθελα να περιορίσω τη χρήση ενδυμάτων και αξεσουάρ και έχοντας απόλυτη δημιουργική ελευθερία, θεώρησα εξαιρετικά ενδιαφέρον να παίξω με τα χρώματα, το μακιγιάζ και τα υλικά. Ήταν μία άκρως απολαυστική εμπειρία.»

Το φετινό Ημερολόγιο έχει τίτλο Calendar Girls 2015, και τα 12 κορίτσια του είναι δημοφιλή και αναδυόμενα μοντέλα: οι Αμερικανίδες Gigi Hadid, Candice Huffine, Carolyn Murphy (που εμφανίστηκαν στο Ημερολόγιο του 1999 του Herb Ritts) και η Cameron Russell, οι Βραζιλιάνες Isabeli Fontana (γνωστή από τα Ημερολόγια Pirelli των Bruce Weber το 2003, Patrick Demarchelier το 2005, Peter Beard το 2009, Karl Lagerfeld το 2011, Mario Sorrenti το 2012, και Steve McCurry το 2013), Adriana Lima (που είδαμε στα Ημερολόγια Pirelli 2005 του Patrick Demarchelier και 2013 του Steve McCurry) και η Raquel Zimmermann. Επίσης, η Αγγλίδα Karen Elson (φωτογραφημένη το 2006 από τους Mert & Marcus), η Πορτορικανή Joan Small (στο Ημερολόγιο 2012 από τον Mario Sorrenti), οι Ρωσίδες Natalia Vodianova (επίσης στα Ημερολόγια Pirelli 2003 του Bruce Weber, 2004 του Nick Knight και 2006 των Mert & Marcus) και Sasha Luss, καθώς και η Anna Ewers από τη Γερμανία.

Το λανσάρισμα του Ημερολογίου 2015 Calendar πραγματοποιήθηκε λίγες μόλις ημέρες πριν τα εγκαίνια της Forma e Desiderio – της Έκθεσης The Cal™Collezione Pirelli, που θα φιλοξενηθεί στο Palazzo Reale στο Μιλάνο από 21 Νοεμβρίου έως 19 Φεβρουαρίου 2015. Με την υποστήριξη του τομέα Πολιτισμού της Πόλης του Μιλάνο, υπό την αιγίδα της Expo Milano 2015 και σε διοργάνωση και παραγωγή των Palazzo Reale και GAmm Giunti, η έκθεση έγινε πραγματικότητα χάρη στην ουσιαστική συμβολή της Pirelli, η οποία άνοιξε το αρχείο πενήντα χρόνων του The Cal™ για το σκοπό αυτό.

Έχοντας δει για πρώτη φορά τα φώτα της δημοσιότητας το 1964, η έκδοση 2015 με δημιουργό τον Steven Meisel ανεβάζει το συνολικό αριθμό των ημερολογίων Pirelli σε 42 μέχρι τώρα, από 33 διαφορετικούς φωτογράφους. Από αυτούς, 9 υπογράφουν δύο εκδόσεις: Harri Peccinotti (1968 & 1969), Brian Duffy (1965 & 1973), Francis Giacobetti (1970 & 1971), Clive Arrowsmith (1991 & 1992), Herb Ritts (1994 & 1999), Richard Avedon (1995 & 1997), Peter Lindbergh (1996 & 2002), Bruce Weber (1998 & 2003), Patrick Demarchelier (2005 & 2008). Τέσσερις γυναίκες έχουν συνδέσει το όνομά τους με το Ημερολόγιο Pirelli: Sarah Moon από τη Γαλλία France (1972), οι Αμερικανίδες Joyce Tennyson (1989) και Annie Leibovitz (2000), και η Inez (2007, με το δίδυμο Inez και Vinoodh).

Σε ό,τι αφορά τις τοποθεσίες της φωτογράφησης, 17 έγιναν στην Ευρώπη (6 στη Βρετανία, 6 στη Γαλλία, 3 στην Ισπανία, 2 στην Ιταλία) 11 στις ΗΠΑ, 4 στην Καραϊβική, 5 στην Αφρική, 3 στη Βραζιλία και 1 στην Κίνα. 26 εκδόσεις ήταν έγχρωμες, 9 ασπρόμαυρες (1990, 1996, 1998, 1999, 2000, 2005, 2007, 2011, 2012) και 6 ανάμικτες (1997, 2001, 2002, 2003, 2006, 2009).

“ΔΟΥΛΕΥΟΝΤΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΗΣ PIRELLI ΜΕ ΤΟΝ STEVEN MEISEL”

από τον Jimmy Moffat

Δεν υπάρχει φωτογράφος σε όλο τον κόσμο που να μη θέλει να δημιουργήσει ένα Ημερολόγιο Pirelli. Ο ανταγωνισμός είναι τρομερός και επιλέγονται μόνον οι καλύτεροι από το χώρο της φωτογραφικής τέχνης. Τι είναι αυτό το στοιχείο που κάνει το ημερολόγιο τόσο ποθητό; Μία μακροχρόνια ιστορία και παράδοση που χτίστηκαν από το όραμα των μεγαλύτερων καλλιτεχνών, τη δημιουργική ελευθερία και έναν ικανό προϋπολογισμό, σε συνδυασμό με την υποκρυπτόμενη λαγνεία και φαντασίωση, κάνουν το Ημερολόγιο Pirelli το απόλυτο όνειρο κάθε φωτογράφου.
Όταν οι υπεύθυνοι επικοινώνησαν με τον Steven Meisel για το Ημερολόγιο Pirelli 2015, τον ρώτησαν ποιο ήταν το ‘concept’ του. Η Pirelli συνηθίζει να έχει κάποιες απαιτήσεις στην επικοινωνία και, επειδή το Ημερολόγιο είναι ένα άκρως αποκλειστικό και αναγνωρισμένο προϊόν, θέλει να γνωρίζει τη ‘θέση’ του καλλιτέχνη. Ταυτόχρονα, ένα σημαντικό στοιχείο του project είναι ότι ο φωτογράφος έχει απόλυτη ελευθερία για να υλοποιήσει τη δημιουργική του ιδέα.

Πώς λοιπόν απάντησε ο Steven; Με πλήρη δημιουργική ελευθερία και όλη την απαραίτητη υποστήριξη, από πού θα αντλούσε έμπνευση; Κατά μία έννοια, η απάντηση ήταν προφανής. Αυτό που ανέκαθεν ενέπνεε τον Steven σε όλη τη διάρκεια της εκπληκτικής καριέρας του είναι, πολύ απλά, το πορτρέτο ενός μοντέλου, είτε επρόκειτο για άνδρα, είτε για γυναίκα. Ο Steven φημίζεται για τη μοναδική ικανότητά του να ανακαλύπτει την ομορφιά, συχνά σε μέρη όπου κανείς δεν θα σκεφτόταν να ψάξει, ή θα μπορούσε να δει και, με όλα τα μέσα στη διάθεσή του – κομμώσεις, μακιγιάζ, ρούχα, φωτισμό κλπ – να καταφέρνει να μεταμορφώνει ένα μοντέλο σε θελκτική προσωπικότητα, πρωτοποριακή φιγούρα ή λαμπερό αστέρι.

Έτσι ο Steven επέλεξε δώδεκα γυναίκες οι οποίες τον ενέπνευσαν να δημιουργήσει δώδεκα θρυλικές εικόνες, η κάθε μία από τις οποίες επικεντρώνεται στην ίδια τη γυναίκα. Δεν υπήρχε κάποιος ιδιαίτερος λόγος για την επιλογή των δώδεκα μοντέλων, παρά μόνο το γεγονός ότι εκείνη τη στιγμή, και λαμβάνοντας υπόψη τη διαφορετικότητά τους, ήταν οι γυναίκες που θεωρούσε κατάλληλες για το Ημερολόγιο της Pirelli. Πίστευε ότι μπορούσε να τις αποτυπώσει, δημιουργώντας ισχυρές εικόνες που θα ήταν αξέχαστες και μοναδικές. Ο Steven ελέγχει πάντα άριστα το όραμά του και τα στοιχεία που το απαρτίζουν και, ίσως καλύτερα από οποιονδήποτε άλλο στο χώρο της φωτογραφικής τέχνης, γνωρίζει καλά πώς ένα συγκεκριμένο μακιγιάζ ή στυλ μπορούν να δημιουργήσουν μία ξεχωριστή εμφάνιση. Ωστόσο, αν και διευθυντής του project, διέπεται και από το πνεύμα της ομαδικής εργασίας. Και το πιο συναρπαστικό στοιχείο του Ημερολογίου Pirelli, το οποίο βρίσκεται στην καρδιά της δημιουργικής ελευθερίας, είναι ότι οι φωτογραφίες δεν απεικονίζουν ούτε προϊόντα ούτε μάρκες.

Για να αποκτήσει υλική υπόσταση το όραμα του Steven στην έκδοση 2015 του Ημερολογίου Pirelli, σημαντικό ρόλο δεν έπαιξε μόνο η δουλειά των Pat McGrath και Guido Palau, αλλά και η έμπνευση που εμφύσησε στο project η Carine Roitfeld. Η Carine χρησιμοποίησε τα στυλιστικά στοιχεία που επιθυμούσε, βοηθώντας στην υλοποίηση της ιδέας του Steven και επομένως στη δημιουργία της κάθε μοναδικής εικόνας. Σε κάθε φωτογραφία, η εστίαση μειώθηκε στο ελάχιστο ώστε να επικεντρωθεί στο μοντέλο και να αναδείξει την ομορφιά του, δίνοντας ουσιαστικό ρόλο στα ‘έργαλεία’ που η ίδια αποφάσισε. Το βασικό στοιχείο που επέλεξαν η Carine και ο Steven ήταν η χρήση latex – γυαλιστερό, αισθησιακό και τολμηρό – σαν ένα είδος οπτικής σύνδεσης ανάμεσα στις εικόνες. Τελικά λοιπόν, ποιο ήταν το ‘concept’ του Steven; Πολύ απλά: 12 φανταστικές γυναίκες, αποτυπωμένες και μεταμορφωμένες από το φακό του Steven Meisel σε 12 αξέχαστες καλλονές, 12 θρυλικά πορτρέτα που απαρτίζουν το Ημερολόγιο Pirelli 2015.

Ο Jimmy Moffat είναι ένας τα τρία ιδρυτικά μέλη και τρέχων διευθύνων σύμβουλος του Art + Commerce, ενός πρακτορείου ταλέντων, που εκπροσωπεί και υποστηρίζει μερικούς από τους πιο διάσημους φωτογράφους μόδας, στυλίστες και μακιγιέρ/έζ της βιομηχανίας. Έχοντας ιδρυθεί στη Νέα Υόρκη στις αρχές της δεκαετίας του 1980, όλα αυτά τα χρόνια το πρακτορείο έχει συνεργαστεί με φωτογράφους όπως οι Annie Leibovitz και Patrick Demarchelier, πρώην δημιουργοί του Ημερολογίου Pirelli, ενώ έχει εκπροσωπήσει επί μακρόν τον Steven Meisel, μεταξύ άλλων. Ο Moffat αρέσκεται να ανακαλύπτει νέα ταλέντα στον κόσμο της φωτογραφίας και είναι μέλος της Σχολής Εικαστικών Τεχνών στη Νέα Υόρκη ( School of Visual Arts).

Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

Διαφορετικές στρατηγικές...

Διαφορετικές στρατηγικές...

Ο Lewis Hamilton κατέκτησε για 2η φορά στην καριέρα του το πρωτάθλημα οδηγών αλλά είναι η πρώτη φορά που το κατακτά με ελαστικά Pirelli.

Νέο Citroen Jumper

Νέο Citroen Jumper

Έχοντας μεγάλη παράδοση στη δημιουργία επαγγελματικών οχημάτων που ξεχωρίζουν, η CITROËN παρουσιάζει το νέο Jumper.

«Παράλυτος ο Σουμάχερ»

«Παράλυτος ο Σουμάχερ»

Ο Φίλιπ Στράιφ, πρώην οδηγός της Formula 1 και φίλος του Σουμάχερ, τόνισε πως ο Μίχαελ είναι παράλυτος.