Volvo Trucks vs Koenigsegg
Στη νέα ταινία της Volvo Trucks «Volvo Trucks vs Koenigsegg», ο καταξιωμένος οδηγός αγώνων Tiff Needell οδηγεί ένα Volvo FH κόντρα σε ένα από τα ταχύτερα σπορ αυτοκίνητα του κόσμου, ένα Koenigsegg One:1. Σκοπός είναι η απόλυτη δοκιμασία για το κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη I-Shift, με βάση μια τεχνική που χρησιμοποιείται στα σπορ αυτοκίνητα.
Απέναντι στο Volvo FH, το οποίο έχει δημιουργηθεί για μεταφορές μεγάλων αποστάσεων, περιμένει μαρσάροντας τον κινητήρα του το Koenigsegg One:1, ένα από τα ταχύτερα αυτοκίνητα του κόσμου, το οποίο μπορεί να επιταχύνει από 0–400 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα. Στη θέση του οδηγού του φορτηγού βρίσκεται ο Tiff Needell, έμπειρος οδηγός αγώνων και παρουσιαστής του Fifth Gear, της αγγλικής τηλεοπτικής σειράς για το αυτοκίνητο. Σε μερικά δευτερόλεπτα, τα δύο οχήματα θα βρεθούν αντιμέτωπα στην πίστα αγώνων Knutstorp, στη νότια Σουηδία, μια πίστα γνωστή για τις αλλαγές υψομέτρου και τις κλειστές στροφές της. Για να είναι δίκαιη η αναμέτρηση, έχει δοθεί στο Volvo FH το μικρό πλεονέκτημα να κάνει ένα γύρο στην πίστα, τη στιγμή που το Koenigsegg κάνει δύο γύρους. Παρά το πλεονέκτημα αυτό, ο αγώνας εξακολουθεί να είναι αμφίρροπος.
«Όταν είσαι οδηγός αγώνων δεν διακατέχεσαι ποτέ από φόβο. Πάντα έχεις εμπιστοσύνη στο όχημα σου. Στην περίπτωση αυτή, ήμουν κάπως επιφυλακτικός όσον αφορά την οδήγηση φορτηγού στην πίστα, καθώς δεν είχα κάνει ποτέ κάτι παρόμοιο. Αφότου όμως το οδήγησα για μερικά χιλιόμετρα, άρχισα να αποκτώ απόλυτη εμπιστοσύνη στο Volvo» λέει ο Tiff Needell.
Η απόφαση για την αντιπαράθεση ανάμεσα σε ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο και ένα φορτηγό δεν είναι τυχαία. Το σύστημα μετάδοσης που παρουσιάστηκε πρόσφατα στο Volvo FH, το I-Shift διπλού συμπλέκτη, βασίζεται σε μια τεχνική που εφαρμόζεται στα σπορ αυτοκίνητα.
«Η αντιπαράθεση ανάμεσα στο Volvo FH και το Koenigsegg One:1 ήταν μια μεγάλη πρόκληση, προκειμένου να δούμε κατά πόσον το νέο μας κιβώτιο ταχυτήτων προσφέρει αυτά που υπόσχεται από πλευράς οδηγικής συμπεριφοράς» λέει ο Per Nilsson, PR Director της Volvo Trucks.
Χωρίς να αποκαλύψει τα αποτελέσματα, ο Tiff Needell παραδέχεται ότι οι επιδόσεις του φορτηγού τον εντυπωσίασαν. «Το I-Shift διπλού συμπλέκτη είναι αληθινή αποκάλυψη. Η αξία του γίνεται ιδιαίτερα αισθητή στις ανωφέρειες, όπου το φορτηγό δεν λαχανιάζει αλλά συνεχίζει απρόσκοπτα την πορεία του, χωρίς να γίνονται αισθητές οι αλλαγές ταχυτήτων. Όταν φρενάρεις, κατεβάζει ταχύτητες πολύ μαλακά και άνετα. Είναι σίγουρο ότι το φορτηγό διαθέτει καρδιά σπορ αυτοκινήτου» λέει ο Tiff Needell.
Στην Koenigsegg δεν είχαν κανένα ενδοιασμό να αποδεχτούν την πρόκληση του φορτηγού.
«Πάντα είμαστε ανοικτοί σε συναρπαστικές αναμετρήσεις. Ταυτόχρονα, ήταν πολύ διασκεδαστικό να παραβγαίνουμε με ένα φορτηγό Volvo, επειδή διαθέτουμε πολύ περισσότερα κοινά στα οχήματά μας, πέρα από την τεχνολογία αγωνιστικού αυτοκινήτου. Είμαστε δύο σουηδικές μάρκες επιπέδου, καθεμία στην πρώτη γραμμή του τομέα όπου δραστηριοποιείται» λέει ο Christian von Koenigsegg, ιδρυτής και CEO της Koenigsegg.
Volvo Trucks vs Koenigsegg - δείτε τον αγώνα εδώ: http://youtu.be/PlFiKo64kQw
Volvo Trucks vs Koenigsegg – onboard κάμερα: http://youtu.be/E5vgJ-LyUSM
Volvo Trucks vs Koenigsegg – ακολουθήστε την αγωνιστική εμπειρία του Tiff Needell: https://www.youtube.com/watch?v=E5vgJ-LyUSM&feature=youtu.be
ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ:
Σχετικά με τον αγώνα
Ο αγώνας διεξήχθη στην πίστα αγώνων Knutstorp, στη νότια Σουηδία. Πριν από τον αγώνα, στο φορτηγό απενεργοποιήθηκε ο περιοριστής ταχύτητας των 90 χλμ/ώρα, προκειμένου να έχει περισσότερες πιθανότητες να αναμετρηθεί με το σπορ αυτοκίνητο. Για να κορυφωθεί το ενδιαφέρον του αγώνα, αποφασίστηκε το Volvo FH να διανύει ένα γύρο για κάθε δύο γύρους του Koenigsegg One:1. Το γύρισμα έγινε σε περιφραγμένη διαδρομή, φυλασσόμενη από προσωπικό ασφαλείας.
Σχετικά με το νέο Volvo FH στην πίστα αγώνων
Το φορτηγό, το οποίο οδηγήθηκε χωρίς ρυμουλκούμενο, ζυγίζει οκτώ τόνους, διαθέτει 540 ίππους και είναι εφοδιασμένο με κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift διπλού συμπλέκτη. Πριν από τον αγώνα απενεργοποιήθηκε το όριο ταχύτητας των 90 χλμ/ώρα. Αυτό σήμαινε ότι το φορτηγό θα μπορούσε να αναπτύσσει ταχύτητα σχεδόν 130 χλμ/ώρα στην πίστα.
Σχετικά με το Koenigsegg One:1
Το Koenigsegg One:1 είναι το πρώτο σπορ αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής του κόσμου με αναλογία κιλών ανά ίππο ένα προς ένα, γι' αυτό και αποκαλείται «υπερ - υπεραυτοκίνητο». Ένας ίππος ανά κιλό σημαίνει 1360 ίππους με βάρος 1360 κιλά, μια αναλογία που δεν έχει επιτευχθεί μέχρι τώρα από κανένα άλλο κατασκευαστή σπορ αυτοκινήτων. Γι' αυτό και το συγκεκριμένο αυτοκίνητο είναι από τα ταχύτερα του κόσμου. Ο κινητήρας διαθέτει ροπή άνω των 1000 Nm, μεταξύ 3.000 και 7.500 σ.α.λ. και το αυτοκίνητο μπορεί να επιταχύνει από 0–400 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 20 δευτερόλεπτα.
Σχετικά με το κιβώτιο ταχυτήτων I-Shift διπλού συμπλέκτη
Το I-Shift διπλού συμπλέκτη είναι ένα μοναδικό σύστημα μετάδοσης για επαγγελματικά οχήματα μαζικής παραγωγής και αποτελείται από ένα κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη, το οποίο προσφέρει ομαλότερη και ευκολότερη οδήγηση. Είναι ιδανικό για την κάλυψη μεγάλων αποστάσεων και για απαιτητικές συνθήκες οδήγησης με πολλές αλλαγές ταχυτήτων. Το I-Shift διπλού συμπλέκτη μπορεί να περιγραφεί κατ' αρχήν ως δύο συστήματα μετάδοσης, συνδεδεμένα παράλληλα μεταξύ τους. Όταν μία ταχύτητα είναι ενεργή στο ένα κιβώτιο ταχυτήτων, η επόμενη ταχύτητα έχει προεπιλεγεί στο άλλο κιβώτιο ταχυτήτων. Κατά τις αλλαγές ταχυτήτων, ο πρώτος συμπλέκτης απλά πρέπει να αποσυμπλέκεται, την ίδια στιγμή που ο άλλος συμπλέκεται. Έτσι οι αλλαγές ταχυτήτων γίνονται απρόσκοπτα, χωρίς διακοπές στην παροχή της δύναμης. Το κιβώτιο ταχυτήτων παρουσιάστηκε φέτος τον Ιούνιο στην Ευρώπη.
Σχετικά με τον Tiff Needell
Ο Tiff Needell εργάζεται ως τηλεπαρουσιαστής στο «Fifth Gear», την αγγλική τηλεοπτική σειρά για το αυτοκίνητο. Έχει διατελέσει οδηγός αγώνων επί πολλά χρόνια και έχει οδηγήσει οχήματα όλων σχεδόν των ειδών, συμμετέχοντας σε κάθε είδους αγώνες, από Φόρμουλα Ένα μέχρι τις 24 Ώρες του Λε Μαν.
Από το δελτίο Τύπου