Ντουντούκα
Βάζουν... Φωτιά στο πρωτάθλημα με σκάνδαλα!

Ποικιλία στρατηγικών

Ποικιλία στρατηγικών
Δευτέρα, 3 Νοεμβρίου 2014 - 13:10

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton που εκκινούσε 2ος, ακολούθησε στρατηγική 2 pit stop και πήρε τη νίκη στο Αμερικάνικο Grand Prix. Πλέον αυτός και ο team mate του Nico Rosberg έχουν απομείνει στη μάχη του πρωταθλήματος οδηγών. Ήταν η 32η νίκη του Hamilton που τον έφερε στην 5η θέση της σχετικής λίστας νικητών όλων των εποχών. Ο Hamilton έχει ίδιο αριθμό νικών με τον Alonso ενώ ταυτόχρονα είναι πλέον ο πολυνίκης Βρετανός οδηγός.

Ο Hamilton εκκίνησε με τη μαλακή γόμα και στη συνέχεια έβαλε δυο φορές τη μέση γόμα για να κερδίσει τελικά τον αγώνα με διαφορά 4 δευτερολέπτων από το Rosberg που ακολούθησε πανομοιότυπη στρατηγική. Όλοι οι οδηγοί με εξαίρεση τους Nico Hulkenberg (Force India), Daniil Kvyat (Toro Rosso) και Sebastian Vettel (Red Bull) εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Ο Vettel πόνταρε σε μια διαφορετική στρατηγική ελπίζοντας ότι αυτό θα τον βοηθήσει να κερδίσει θέσεις καθότι εκκινούσε από το pit lane (αλλαγή μονάδας ισχύος).

Οι δυο οδηγοί της Williams ακολούθησαν διαφορετική στρατηγική απ’ ότι τα μονοθέσια που τερμάτισαν εμπρός τους. Χρησιμοποίησαν τη μαλακή γόμα στα δυο πρώτα μέρη του αγώνα ώστε να μεγιστοποιήσουν την ταχύτητά τους στην αρχή και μετά έβαλαν τη μέση γόμα στο τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Daniel Ricciardo της Red Bull εκμεταλλεύτηκε όλες τις ευκαιρίες που του δόθηκαν αλλάζοντας ελαστικά νωρίτερα από τους αντιπάλους του ( μια επιλογή στρατηγικής που είναι γνωστή ως παράκαμψη «undercut») ενώ ταυτόχρονα πίεσε στο όριο στους γύρους εισόδου και εξόδου. Έτσι κατάφερε ν’ ανέβει για 8η φορά στο βάθρο, στην καριέρα του στη Formula 1. Ο Alonso με τη Ferrari ήταν ο μόνος οδηγός που ακολούθησε τη στρατηγική, μαλακή – μέση – μαλακή γόμα απ’ αυτούς που τερμάτισαν στη βαθμολογούμενη δεκάδα.

Η εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στον πρώτο γύρο έδωσε σε κάποιους οδηγούς την ευκαιρία να μπουν στα pit και ν’ αλλάξουν ελαστικά. Ανάμεσά τους και οι οδηγοί των McLaren. Την πιο ενδιαφέρουσα τακτική ακολούθησε ο Vettel που έκανε μόνο ένα γύρο με τη μαλακή γόμα υπό το αυτοκίνητο ασφαλείας, αυτό του έδινε τη δυνατότητα να τερματίσει στον αγώνα χωρίς άλλη αλλαγή. Τελικά σταμάτησε τέσσερις φορές και μπήκε στους βαθμούς τερματίζοντας 7ος.

Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, σχολίασε: « Είδαμε αμφίρροπες μάχες από την κορυφή μέχρι την ουρά της κούρσας πιστεύω πως οι θεατές απόλαυσαν μια εκπληκτική παράσταση στις ΗΠΑ. Ρόλο σ’ αυτό έπαιξε και η επιλογή ελαστικών που ήταν η πλέον κατάλληλη όσον αφορά την παραμόρφωση και την πρόσφυση. Έτσι ήταν εφικτές πολλές επιλογές στρατηγικής που προσέφεραν θέαμα και διασκέδαση από την αρχή ως το τέλος. Προφανώς η απόδοση των ελαστικών άλλαξε σε σχέση με το Σάββατο λόγω των υψηλότερων θερμοκρασιών αυτό οδήγησε σε μερικές εσπευσμένες αλλαγές στρατηγικής. Ο Lewis Hamilton αξιοποίησε στο έπακρο τα ελαστικά του για να πάρει το πάνω χέρι από τον πολύ δυνατό team mate του, την πιο καθοριστική στιγμή. Συγχαρητήρια στη Mercedes που πήρε τον τίτλο οδηγών τώρα το μόνο που μένει είναι να μάθουμε ποιος από τους δυο οδηγούς της θα είναι ο πρωταθλητής».

Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα

Μέση Μαλακή
Πρώτος Ham 1:41.929s Vet 1:41.379
Δεύτερος Ros 1:41.932s Alo 1:41.474s
Τρίτος Bot 1:42.505s Kvy 1:41.689s

Περισσότεροι γύροι στον αγώνα

Μέση γόμα: Magnussen (26 γύρους)
Μαλακή γόμα: Massa (18 γύρους)

Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε τρία pit stop που θεωρητικά ήταν η ταχύτερη στρατηγική για τον αγώνα των 56 γύρων. Είχαμε όμως πει ότι η στρατηγική των δυο pit stop ήταν επίσης πολύ πιθανή λόγω κυκλοφοριακού. Θεωρητικά η ταχύτερη στρατηγική ήταν: Εκκίνηση με μαλακή γόμα, αλλαγή σε μαλακή στον 12ο γύρο, ξανά μαλακή στον 25ο γύρο και μετά μέση γόμα στον 38ο γύρο. Η ταχύτερη στρατηγική δυο pit stop ήταν εκκίνηση με μαλακή γόμα, αλλαγή σε μέση στον 14ο γύρο και μέση γόμα πάλι στον 35ο γύρο. Ο Hamilton έβαλε τη μέση γόμα στον 16ο γύρο και στον 33ο γύρο, αυτό ήταν πολύ κοντά στη 2η πρόβλεψή μας μολονότι το μήκος του πρώτου μέρους επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας.

Περίληψη pit stop – 2014 Αμερικάνικο GP

Hamilton Su Mn(16) Mn (33) 2
Rosberg Su Mn (15) Mn (34) 2
Ricciardo Su Μn (14) Mn (31) 2
Massa Su Su (14) Mn (32) 2
Bottas Su Su (15) Mn (30) 2
Alonso Su Mn (16) Su (43) 2
Vettel Mn Sn (1) Mn (2) Mn (26) Sn (48) 4
Magnussen Su Mn (1) Mn (27) 2
Maldonado Sn Mn (15) Mn (35) 2
Vergne Sn Sn (15) Mn (29) 2
Grosjean Sn Sn (16) Mn (29) 2
Button Su Mn (1) Mn (28) 2
Raikkonen Su Mn (17) Su (42) Su (52) 3
Gutierrez Sn Mn (1) Mn (20) Sn (40) 3
Kvyat Mn Mu (21) Sn (41) Su (51) 3
Hulkenberg Mn Mn (1) 1NC
Perez Sn 0 NC
Sutil Su 0 NC

M = Μέση γόμα
S= Μαλακή γόμα
Ν = Νέο ελαστικό
U = Μεταχειρισμένο ελαστικό

ΝC = Δεν κατετάγη

Η τελευταία στήλη περιλαμβάνει το συνολικό αριθμό pit stop.

Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

Πρόγραμμα δωρεάν απόσυρσης

Πρόγραμμα δωρεάν απόσυρσης

Η εταιρεία Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε., προσφέρει πρόγραμμα Δωρεάν Απόσυρσης και επέκτασης της εγγύησης του αυτοκινήτου.

Οριακή μάχη τακτικής

Οριακή μάχη τακτικής

Ο οδηγός της Mercedes, Nico Rosberg μείωσε τη βαθμολογική διαφορά στο πρωτάθλημα οδηγών από τον teammate του Lewis Hamilton.

Παρασκήνια... με Opel

Παρασκήνια... με Opel

Βρισκόμαστε στις αρχές Σεπτεμβρίου στο Παρίσι: κάποια φορτηγά από το Rüsselsheim παραδίδουν ένα ειδικό φορτίο.

Το χαίρεται ο Μπάτον

Το χαίρεται ο Μπάτον

Μπορεί το μέλλον του Τζένσον Μπάτον στη McLaren να είναι αβέβαιο, αλλά αυτό που κάνει ο Βρετανός είναι να... χαίρεται.