Ντουντούκα
Βάζουν... Φωτιά στο πρωτάθλημα με σκάνδαλα!

Η επιτυχία συνεχίζεται

Η επιτυχία συνεχίζεται
Κυριακή, 19 Οκτωβρίου 2014 - 00:45

Με πωλήσεις που ξεπερνούν τις 250.000 μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2010 που παρουσιάστηκε – εκ των οποίων περίπου 140.000 σε Ευρώπη και Ρωσία – το ASX** έχει αποδειχτεί παγκόσμια επιτυχία για τη Mitsubishi Motors, και η πλέον κατάλληλη εξέλιξη της καινοτόμου και ευέλικτης αρχιτεκτονικής Project Global της MMC*.

Ξεκινώντας από αυτή τη στιβαρή βάση, η Mitsubishi Motors προχώρησε στην ανανέωση του ASX. Το νέο ASX** διαθέτει ανανεωμένη φυσιογνωμία με πιο απαλές γραμμές που αντανακλούν τη σταδιακή μεταμόρφωση της σχεδιαστικής γλώσσας και της οπτικής ταυτότητας της Mitsubishi σε μία τεχνολογικά προηγμένη εμφάνιση που δηλώνει ‘Αξιοπιστία – Ασφάλεια – Απλότητα’.

Το νέο ASX MY15 είναι άμεσα διαθέσιμο μέσα από το δίκτυο των Επισήμων Εμπόρων Mitsubishi Motors της εταιρείας της εταιρείας Αδελφοί Σαρακάκη Α.Ε.Β.Μ.Ε.στις παρακάτω εκδόσεις και τιμές:

Μοντέλο Λιανική
τιμή Απόσυρση ‘Όφελος Λιανική τιμή με
απόσυρση και όφελος
1.6 Inform 20,090 1,220 800 18,070
1.6 Invite 22,220 1,268 800 20,152
1.6 Intense Panorama 23,740 1,300 800 21,640
1.8 Invite 26,160 1,834 800 23,526
1.8 Invite 4WD 28,690 1,909 800 25,981
1.8 4WD Intense Panorama 29,990 2,029 800 27,161



Το ίδιο – ακόμα καλύτερο

Για την Ευρωπαϊκή αγορά, οι αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων:

• Μπουτόν All Wheel Control (AWC) αντί περιστροφικού επιλογέα,
• Ανανεωμένη πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων για βελτιωμένη συμπεριφορά και οδηγική άνεση.
• Νέα υφάσματα εσωτερικού,
• Νέο χρωμιωμένο ένθετο στις εμπρός πόρτες,

*Νέο Outlander, Lancer & Lancer Evolution, Delica D:5, ASX**
**”RVR” σε μερικές αγορές ή “Outlander Sport” στις ΗΠΑ.

Δυναμική ποιότητα
Στο εσωτερικό, η φιλοσοφία δυναμικής, σπορ κομψότητας συνεχίζεται με εμφανή έμφαση στα σχήματα, την ταπετσαρία και τα υλικά, χωρίς προσπάθεια εντυπωσιασμού. Σε αρμονία με το εξωτερικό, η καμπίνα του ASX αντικατοπτρίζει μία αίσθηση ‘’δυναμικής ποιότητας’’ όπως εκφράζεται μέσα από το ταμπλό των οργάνων, την ποιοτική επένδυση του κεντρικού πίνακα οργάνων που εκτείνεται μέχρι τις πόρτες ή τα ένθετα που πλαισιώνουν το ηχοσύστημα ή κοσμούν τις επενδύσεις των θυρών. Οι επιφάνειες και τα υλικά επιλέχθηκαν για να επιτυγχάνουν την κατάλληλη αίσθηση και εμφάνιση. Αν και η χρωματική φιλοσοφία του εσωτερικού βασίζεται στο μαύρο, η χρήση αντιθέσεων μέσα από τη δομή των επιφανειών και τα υλικά δημιουργεί μια εικόνα ‘’δυναμισμού μέσα από την απλότητα’’.


Κινητήρες - Χαμηλών Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων

Το ASX, γνήσιος εκπρόσωπος της στρατηγικής πράσινης τεχνολογίας της MMC, χρησιμοποιεί την οικογένεια των αλουμινένιων 4-κύλινδρων πετρελαιοκινητήρων 16v DOHC Common rail, Άμεσου ψεκασμού Euro 5 χαμηλών περιβαλλοντικών επιπτώσεων (“low impact”), που έχουν εξελίξει από κοινού η Mitsubishi Motors Corporation και η Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI) με την ονομασία “4N13”.



MIVEC + Diesel
Αυτή η σειρά κινητήρων βασίζεται σε αρκετές καινοτόμες τεχνολογίες της εταιρίας, όπως αυτές που υιοθετούνται στην πρόσφατη οικογένεια βενζινοκινητήρων, καθώς και στα πολύ αποδοτικά χαρακτηριστικά καύσης που προέκυψαν από την εφαρμογή της αναλυτικής τεχνολογίας των MMC και MHI.

Η MHI – μεταξύ των άλλων – προσέφερε την τεχνογνωσία που απέκτησε από την εμπειρία της στους βιομηχανικούς κινητήρες και τους Diesel κινητήρες θαλάσσης, καθώς και στις τεχνολογίες υπερσυμπίεσης με συγκεκριμένα project στους τομείς ανάλυσης της ροής σε χυτά εξαρτήματα (αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων), μεταφορές θερμότητας (κυλινδροκεφαλή) και καύση. Από όλα, το κυριότερο τεχνολογικό επίτευγμα είναι το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων MIVEC, πατέντα της Mitsubishi και παγκόσμια πρωτιά για Κινητήρες Diesel επιβατικών αυτοκινήτων – που επιτυγχάνει ρεκόρ χαμηλού λόγου συμπίεσης, με επακόλουθα οφέλη για τους πελάτες.

‘’Φρέσκια’’ προσέγγιση
Ο κινητήρας 1798 cc “4N13” Mitsubishi low impact Diesel MIVEC είναι στρατηγικής σημασίας για την Ευρώπη. Η εξαιρετικά ομαλή λειτουργία του είναι το αποτέλεσμα μιας πρωτοποριακής μεθόδου που επιλύει τα ζητήματα των κινητήρων diesel, οι οποίοι προορίζονται για πολύ αποδοτικά ελαφριά / επιβατικά αυτοκίνητα.

* Αν και πληροί τις προδιαγραφές Euro-5, διαθέτει αρκετή ευελιξία για επίπεδα Euro-6+ και για άλλες απαιτήσεις εκτός Ε.Ε. αν χρειαστεί.

Ο “4N13” πρόκειται για ένα συμπαγή και ελαφρύ κινητήρα που προσφέρει υψηλές επιδόσεις, άριστη οικονομία καυσίμου και εξαιρετικές εκπομπές ρύπων με πλείστες εγγενείς δυνατότητες εξέλιξης.

Έχοντας τα ίδια βασικά χαρακτηριστικά (ελαφρύ χυτό αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων, πλαστικό κάλυμμα κυλινδροκεφαλής – 50% ελαφρύτερο από το αντίστοιχοι αλουμίνιο, κ.λ.π.) με τους πρόσφατους βενζινοκινητήρες της ΜΜC, ο 4N13 υιοθετεί και άλλες προηγμένες τεχνολογίες όπως σύστημα common rail 2000 bar (για υψηλότερη απόδοση και χαμηλότερες εκπομπές CO2) ή ένα στρόφαλο με 15 mm offset (για χαμηλότερες εκπομπές CO2).

Χαμηλή συμπίεση
Βασικό στοιχείο του είναι η πολύ χαμηλή (για Πετρελαιοκινητήρα) αναλογία συμπίεσής του 14.9:1.Αυτή η χαμηλή αναλογία ήταν ένας από τους κύριους στόχους των μηχανικών των MMC και MHI για να επιτύχουν τελικά τα άριστα χαρακτηριστικά NVH του 4N13, τις χαμηλές εκπομπές ρύπων – κυρίως οξειδίων του αζώτου (NOx), τη μακρόχρονη αξιοπιστία, την ομαλή λειτουργία και τις απολαυστικές οδηγικές επιδόσεις: αυτές ενός δίλιτρου κινητήρα αλλά με χαμηλότερο επίπεδο εκπομπών CO2 από έναν μικρότερου κυβισμού 1.8 l.

Επιπλέον, μειώνοντας την αναλογία συμπίεσης στο 14.9:1, περιορίζονται οι εσωτερικές τριβές και οι υψηλές θερμοκρασίες μέσα στο μπλοκ.

Τεχνολογική καινοτομία: MIVEC
Όπως το i-MiEV έγινε πραγματικότητα μέσα από την εξέλιξη του βραβευμένου λειτουργικού του συστήματος “MiEV OS”, ο 4N13 οφείλει πολλά στην εφαρμογή μιας άλλης τεχνολογίας της Mitsubishi Motors με την ονομασία MIVEC (ή “Mitsubishi Innovative Valve timing Electronic Control system”).

Όταν παρουσιάστηκε αποτέλεσε Παγκόσμια πρωτιά για Πετρελαιοκινητήρες* ελαφρών/επιβατικών οχημάτων, αυτό το μεταβλητό σύστημα χρονισμού βαλβίδων – που χρησιμοποιείται στις βαλβίδες εισαγωγής – συνετέλεσε στη χαμηλή αναλογία συμπίεσης 14.9:1, στην οποία οφείλεται η θερμοδυναμική απόδοση αυτού του κινητήρα.

Η δυσκολία στην επίτευξη ικανοποιητικών κρύων εκκινήσεων και σταθερότητας στην καύση με μία χαμηλή αναλογία συμπίεσης ξεπεράστηκε χρησιμοποιώντας την τεχνολογία MIVEC:

1) για την μείωση της προπορίας χρονισμού κλεισίματος των βαλβίδων εισαγωγής για βελτιωμένη, αποδοτική αναλογία συμπίεσης
2) για τη μείωση της βύθισης κάθε βαλβίδας εισαγωγής για ισχυρότερο στροβιλισμό και καλύτερο έλεγχο της εσωτερική ροής, αλλά και της θερμοκρασίας μέσα στους κυλίνδρους στο τέλος της φάσης συμπίεσης.

Επίσης, πέρα από τη βελτιστοποίηση του σχήματος του θαλάμου καύσης και των προδιαγραφών των μπεκ προστέθηκε ένας ψεκασμός πολλαπλών σταδίων που δίνει έμφαση στο σχηματισμό του μίγματος και τα χαρακτηριστικά ανάφλεξης με στόχο την καύση ενός ανάλογα προετοιμασμένου μίγματος. Έτσι επιτεύχθηκε η αναλογία συμπίεσης ρεκόρ 14.9:1.

ClearTec
Ο 4N13 της Mitsubishi αποκτά μεγαλύτερη περιβαλλοντική συμβατότητα με την προσθήκη (ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά) ενός ολοκληρωμένου πακέτου ClearTec μειωμένων εκπομπών CO2, που περιλαμβάνει:
- Σύστημα “Automatic Stop & Go”
- Electric power steering
- Σύστημα Ανάκτησης Ενέργειας Πέδησης (Generation Control System)
- Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης
- κ.λ.π.,…

Αναλυτικά:
1 - “Automatic Stop & Go” (AS&G):
=> Το “Auto Stop & Go” σταματά και επανεκκινεί αυτόματα τον κινητήρα χωρίς χρήση του κλειδιού ανάφλεξης όταν το όχημα είναι σταματημένο (για παράδειγμα στα φανάρια).

=> Όταν το αυτοκίνητο σταματά, ο οδηγός αφήνει το συμπλέκτη και επιλέγει νεκρά στο κιβώτιο, η ένδειξη στον πίνακα οργάνων ανάβει και ο κινητήρας σβήνει αυτόματα. Για να ξεκινήσει πάλι το μόνο του χρειάζεται είναι πίεση του συμπλέκτη για επιλογή της σχέσης.

=> Το Auto Stop & Go ενεργοποιείται αυτόματα γυρίζοντας το κλειδί ανάφλεξης στη θέση “ON”. Το σύστημα θα μπορεί να σβήσει και να ξεκινήσει τον κινητήρα περίπου 3 λεπτά μετά την αρχική εκκίνηση.

=> Με ένα διακόπτη στο ταμπλό ο οδηγός μπορεί να απενεργοποιήσει το σύστημα, εάν το επιθυμεί, όπως στην περίπτωση κυκλοφοριακής συμφόρησης με συνεχείς στάσεις και επανεκκινήσεις.

=> Η αρχή του συστήματος “Auto Stop & Go” είναι ότι προσαρμόζεται στις ανάγκες του αυτοκινήτου (π.χ. παροχή ενέργειας). Αυτό σημαίνει ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ο κινητήρας δε θα σβήσει (εξωτερική θερμοκρασία κάτω από 3° C, δεν επιτεύχθηκε ταχύτητα ≥ 5km/h μετά από auto-start, κ.λ.π.,…), ενώ σε άλλες περιπτώσεις ο κινητήρας θα ξεκινήσει από μόνος του.

=> Το “Auto Stop & Go” ρυθμίζεται ως προεπιλογή, που σημαίνει ότι κάθε φορά που το κλειδί ανάφλεξης περιστρέφεται στη θέση στο “LOCK” μετά από οδήγηση με το σύστημα αποσυνδεδεμένο, θα ενεργοποιηθεί εκ νέου, αυτόματα, την επόμενη φορά που η ένδειξη θα είναι στο - “START”.

=> Ο πολιτισμένος χαρακτήρας του κινητήρα MIVEC 4N13 Diesel συμβάλλει σε μία εξίσου ομαλή λειτουργία stop/start/stop χωρίς καθυστερήσεις ανάμεσα στο σβήσιμο και την εκκίνηση.

2 - Electric power steering (EPS):
Ένα ακόμα παράδειγμα της έμφυτης ευελιξίας της αρχιτεκτονικής “Project Global” της MMC είναι η δυνατότητα επιλογής διαφορετικού τύπου συστημάτων διεύθυνσης για διαφορετικά αυτοκίνητα, είτε είναι υδραυλικά με διάφορα στάδια ρύθμισης.

3 - “Generation Control System” (GCS):
Για βελτίωση της οικονομίας καυσίμου, το ASX εφοδιάζεται με σύστημα ανάκτησης ενέργειας μέσω πέδησης (ή “Generation Control System”) που περιλαμβάνει εναλλάκτη και μπαταρία αυτοκινήτου.

=> Αυτό το σύστημα GCS επιτρέπει την ανάκτηση ηλεκτρικής ισχύος στο φρενάρισμα και την επιβράδυνση για φόρτιση της μπαταρίας.

=> Η αποθηκευμένη ενέργεια χρησιμοποιείται στη συνέχεια όταν το αυτοκίνητο είναι στο ρελαντί, επιταχύνει ή κινείται με ταχύτητες ταξιδιού για μείωση της παραγωγής ενέργειας σε τέτοιες περιπτώσεις. Όταν μειώνεται το φορτίο του εναλλάκτη αυξάνεται η οικονομία καυσίμου.

=> Όταν ο εναλλάκτης είναι ανενεργός επειδή χρησιμοποιεί ενέργεια από το αναγεννητικό σύστημα πέδησης, ο εναλλάκτης συνεχίζει να περιστρέφεται αλλά δεν παράγει ηλεκτρική ενέργεια, με αποτέλεσμα τη μείωση τη μαγνητικής τριβής και κατά συνέπεια του φορτίου του κινητήρα.

=> Η παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας ελέγχεται με ακρίβεια παρακολουθώντας το ηλεκτρικό φορτίο του οχήματος και την κατάσταση της μπαταρίας προκειμένου να διασφαλίζεται ότι παράγεται αρκετή ενέργεια ενώ ελαχιστοποιείται η κατανάλωση καυσίμου.

=> Στην περίπτωση του ASX με κινητήρα 4N13, οι ρυθμίσεις γίνονται ειδικά για τον κινητήρα Diesel, καθώς η μπαταρία, η ηλεκτρική γεννήτρια και ο κυβισμός είναι διαφορετικά από του βενζινοκινητήρα, ανεξάρτητα αν πρόκειται για το Ιαπωνικό RVR ή το Ευρωπαϊκό βενζινοκίνητο ASX 1.6.

4 – Ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης:
=> Τα ελαστικά που χρησιμοποιεί το ASX διαθέτουν ειδική γόμα και σχεδίαση που μειώνουν την αντίσταση κύλισης περίπου 5 %

Άλλα χαρακτηριστικά του ASX που μειώνουν τις επιπτώσεις στο περιβάλλον είναι:
- Φίλτρο σωματιδίων κλειστής ροής (με κινητήρα Diesel)
- Πίσω φώτα LED
- Λάδι χαμηλού ιξώδους (0W30)
- κ.λ.π.,…

Βενζινοκίνητη έκδοση
Για πελάτες που αναζητούν μία βενζινοκίνητη έκδοση, το ASX θα προσφέρεται επίσης με ένα κινητήρα 1.6 DOHC 16v MIVEC.

Τα χαρακτηριστικά αυτής της οικογένειας κινητήρων είναι:
- Ελαφρύ βάρος (περίπου 88 kg):
=> αλουμινένιο μπλοκ κυλίνδρων, πολλαπλή εισαγωγής & κάλυμμα κυλινδροκεφαλής από ρητίνη.

- Συμπαγείς διαστάσεις (Πλάτος: 465 mm x Μήκος: 450 mm x Ύ: 615 mm):
=> Κυλινδροκεφαλή με μικρή περιεχόμενη γωνία βαλβίδων,
=> μηχανισμός βαλβίδων άμεσης ενεργοποίησης,
=> Καδένα χρονισμού,
=> ενσωματωμένα περιφερειακά εξαρτήματα στο μπλοκ κυλίνδρων.

- Υψηλή ισχύς (117ps):
=> Εκκεντροφόροι επικεφαλής (DOHC),
=> 4-βαλβίδες ανά κύλινδρο,
=> σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής MIVEC,
=> αυλός εισαγωγής υψηλής ροής,

- Χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,9 l/100 km όταν φέρει AS&G):
=> βασικά κινούμενα εξαρτήματα χαμηλής τριβής,
=> θάλαμος καύσης με αντι-κρουστικά χαρακτηριστικά,
=> ρηχά χιτώνια υδρόψυξης,
=> ηλεκτρονική πεταλούδα γκαζιού,
=> σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων εισαγωγής MIVEC.

Το ASX θα διατίθεται επίσης σε έκδοση 2-wheel drive, με πλήρες πακέτο ClearTec (ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά) και 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Συνοπτικά, οι τιμές επιδόσεων του ASX διαμορφώνονται ως εξής (τα δεδομένα υπόκεινται σε τελική έγκριση):

1.8 DiD 2WD 1.6 petrol 2WD
(6-τάχυτο M/T) (5-τάχυτο M/T)

Κυβισμός 1.798 cc 1.590 cc
Ισχύς* 150 ps @ 4.000 rpm 117 ps @ 6.000 rpm
Ροπή* 300 Nm @ 2000-3000 rpm 154 Nm @ 4.000 rpm
CO2* 145 g/km 135 g/km
* Αποτέλεσμα εσωτερικής δοκιμής


Δομή και Ασφάλεια - Ολοκληρωμένη Προστασία

Το ASX, εξελίχθηκε με βάση τη μεσαίου μεγέθους παγκόσμια πλατφόρμα “Project Global” της MMC. Στοχεύει στο ‘‘πάντρεμα’’ της φιλοσοφίας επιβατικού δρόμου του Lancer με την επιβλητική θέση οδήγησης του Outlander και την άνεση του ευφυούς ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος ΑWD (2WD και 4WD εκδόσεις θα διατίθενται ανάλογα με την αγορά και τις προδιαγραφές ).

Άριστη προσαρμογή
Έχοντας κοινά με το Outlander το 70% των εξαρτημάτων, το ASX χρησιμοποιεί το μεγαλύτερο μέρος της κάτω δομής του Outlander (εξαιρουμένου του πίσω πατώματος που είναι νέο) όπως και τη βασική αρχιτεκτονική του πλαισίου του (ανάρτηση, φρένα, σύστημα 4WD …) κατάλληλα προσαρμοσμένα γι’ αυτό το μικρότερο και ελαφρύτερο όχημα.

1 - Τα γόνατα MacPherson μπροστά και η διάταξη πολλαπλών συνδέσμων με υστερούντες βραχίονες πίσω έχουν επαναρυθμιστεί, ενώ τα δισκόφρενα (294 mm αεριζόμενα μπροστά / 302 mm συμπαγή πίσω) υποστηρίζονται από ένα μηχανικό σύστημα που ανιχνεύει την απότομη ενεργοποίηση των φρένων, παρέχοντας υποβοήθηση πέδησης σε περίπτωση ανάγκης μέσω πρόσθετης υποπίεσης (servo).

2 – Το ανανεωμένο ASX χρησιμοποιεί μία βελτιστοποιημένη έκδοση του “AWC” της Mitsubishi, ενός ηλεκτρονικά ελεγχόμενου συστήματος 4WD που προσφέρει στον οδηγό μία επιλογή τριών προγραμμάτων για έλεγχο της πρόσφυσης σύμφωνα με τις προτιμήσεις του ή τις οδηγικές συνθήκες. Το κεντρικό διαφορικό έχει ηλεκτρονικά ελεγχόμενο συμπλέκτη που πραγματοποιεί προληπτικό έλεγχο για να προσδιορίζει τη βέλτιστη κατανομή ροπής εμπρός/πίσω από δεδομένα αισθητήρων για το άνοιγμα του γκαζιού, την ταχύτητα του οχήματος και τις οδικές συνθήκες, λαμβάνοντας υπόψη και τις εντολές του οδηγού:

- Στη λειτουργία 2WD, η ροπή κατανέμεται μόνο στους εμπρός τροχούς για ευέλικτη συμπεριφορά και καλύτερη οικονομία καυσίμου.
- Στη λειτουργία 4WD AUTO, η κατανομή ροπής ελέγχεται για να επιτυγχάνεται ελκτική πρόσφυση και κατευθυντικότητα σε χωμάτινους δρόμους και / ή σε αντίξοες συνθήκες δρόμους (από 98 % μπροστά / 2 % πίσω μέχρι 50 % μπροστά / 50 % πίσω).
- Τέλος, στη λειτουργία 4WD, περίπου 1,5 φορές η ροπή του 4WD AUTO mode κατανέμεται στους πίσω τροχούς για βελτίωση της πρόσφυσης σε κακές οδικές επιφάνειες και ξεκόλλημα του οχήματος. Έτσι, οι υψηλές επιδόσεις 4WD είναι εφικτές σε όλους τους δρόμους και όλες τις συνθήκες.

Η σταθερότητα του οχήματος αυξάνεται περαιτέρω με τη μετάδοση περισσότερης ροπής στους πίσω τροχούς στα 4WD AUTO και 4WD LOCK mode. Επιπλέον, ο βελτιωμένος έλεγχος για αποφυγή ανεπιθύμητου φρεναρίσματος σε κλειστές στροφές βελτιώνει την ελκτική πρόσφυση όταν οι εμπρός τροχοί δεν βρίσκονται σε ευθεία κατά την εκκίνηση.

Συμπαγές και ελαφρύ, το σύστημα AWC του ASX επιτυγχάνει καλή οικονομία καυσίμου με χρήση βαλβολίνης χαμηλού ιξώδους στο κιβώτιο της τετρακίνησης.

3 – Το σύστημα υποβοήθησης διεύθυνσης electric power steering (EPS) συμβάλει στην περαιτέρω μείωση των εκπομπών ρύπων. Η κολόνα τιμονιού ρυθμίζεται ως προς την κλίση (κατά 40 mm) και την απόσταση (κατά 40 mm) - η δεύτερη ρύθμιση για πρώτη φορά στην τρέχουσα γκάμα οχημάτων της Mitsubishi Motors.

Το ASX επιτυγχάνει πρόσθετη εξοικονόμηση ενέργειας, αφού το μοτέρ του EPS βρίσκεται μέσα στο αυτοκίνητο (και όχι στο χώρο του κινητήρα όπως στα περισσότερα οχήματα), ακριβώς κάτω από το τιμόνι έτσι ώστε η μονάδα να μην επηρεάζεται από τη θερμότητα του κινητήρα και να διασφαλίζει σταθερότερη απόδοση.

Ισχυρό…
Όπως όλα τα μέλη της οικογένειας “Project Global”, το ASX έχει το πλεονέκτημα μιας εξαιρετικά άκαμπτης δομής αμαξώματος που εγγυάται δυναμική οδική συμπεριφορά, παθητική ασφάλεια, άνεση (συμπερ. ΝVH) και αντοχή.

Επομένως, μεγάλη προσπάθεια αφιερώθηκε στην ίδια τη δομή, ακολουθώντας μερικές πολύ λογικές αρχές:
- Χάρη στην υψηλή ακαμψία του αμαξώματος η ανάρτηση αντιδρά με ακρίβεια στις ανωμαλίες του οδοστρώματος, για να μπορεί ο οδηγός να ακολουθεί την πορεία που έχει επιλέξει.
- Το αμάξωμα πρέπει να διαθέτει πρακτικές ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης και έναν στιβαρό χώρο επιβίωσης για την προστασία των επιβατών σε περιπτώσεις συγκρούσεων από κάθε κατεύθυνση.
- Η σχεδίαση πρέπει να προσφέρει ένα σημαντικό επίπεδο προστασίας για τους πεζούς.
- Το αμάξωμα πρέπει να είναι σχεδιασμένο με γνώμονα τη λεγόμενη συμβατότητα σύγκρουσης, ώστε να ελαχιστοποιείται η ζημιά σε άλλα ελαφρύτερα οχήματα σε περίπτωση σύγκρουσης.
- Ωστόσο, εάν η εφαρμογή τέτοιων μέτρων επιφέρει αύξηση βάρους, αυτό θα επηρεάσει δυσμενώς τις οδηγικές επιδόσεις και την οικονομία του καυσίμου. Επομένως, είναι ζωτικής σημασίας το αμάξωμα να σχεδιάζεται όσο το δυνατόν ελαφρύτερο αλλά παράλληλα να πληροί τις βασικές απαιτήσεις.

Το πλευρικό πλαίσιο της πόρτας αποτελείται από μία ενισχυμένη δομή τύπου δακτυλίου, ενώ οι γωνίες των ανοιγμάτων όπως οι πίσω πλαϊνές και η πίσω πόρτα είναι ιδιαίτερα ενισχυμένες για να επιτυγχάνεται ένα υψηλό επίπεδο ακαμψίας.

Επιπλέον αυτών, στο αμάξωμα του ASX χρησιμοποιείται μία σημαντική αναλογία ατσαλιού υψηλής αντοχής για τη μείωση του βάρους και την αύξηση της ακαμψίας, με ατσάλι 590 MPa σε ποσοστό 14% και 980 MPa στο 5% της δομής.
Όπως και στο Outlander και λόγω της σπουδαιότητας του λειτουργικού κόστους, η χρήση εμπρός και πλαϊνών δοκών με στοιχεία παραμόρφωσης μειώνουν το κόστος επισκευών στις μικροσυγκρούσεις.

Ασφαλές…
Όπως έγινε και με το Outlander, στο αμάξωμα του ASX έχουν εφαρμοσθεί μέτρα για το περιορισμό των επιπτώσεων σε συγκρούσεις από όλες τις κατευθύνσεις:
- Βελτιστοποίηση σχήματος των οκταγωνικής διατομής ευθύγραμμων εμπρός πλαϊνών δοκών για καλύτερη απορρόφηση ενέργειας
- Φέρουσα δομή τριών-διαδρομών που συνδέει το πίσω άκρο της εμπρός πλευρικής δοκού με αυτή του ταμπλό και τα κάτω στοιχεία για αποτελεσματική διάχυση της ενέργειας σε μία μετωπική σύγκρουση.
- Το εμπρός τμήμα των πλαϊνών δοκών έχει δομή crush box που απορροφά την ενέργεια κρούσης για να αποτρέπει τη μετάδοσή της σε όλο το μήκος της δοκού σε μικροσυγκρούσεις. Αυτό ελαχιστοποιεί τις ζημιές στο αμάξωμα και μειώνει το κόστος επισκευών.
- Ενισχυμένη δομή αμαξώματος τύπου ζωνών απορρόφησης – στην οποία οι ενισχύσεις των πλαϊνών δοκών συγκολλώνται μεταξύ τους – πολύ αποτελεσματική μέθοδος απορρόφηση ενέργειας κρούσεις σε μετωπικές, οπίσθιες και πλευρικές συγκρούσεις.
- Η χρήση ατσαλιού υψηλής αντοχής (βλέπε παραπάνω) μειώνει το βάρος και αυξάνει την ακαμψία.

Όλα αυτά τα μέτρα (και ακόμα περισσότερα) συμπληρώνουν τη δομή RISE που αποτελεί πατέντα της Mitsubishi Motors (“Reinforced Impact Safety Evolution”). Υπενθυμίζουμε ότι η δομή RISE ενσωματώνει και συνδέει μεταξύ τους δομικά στοιχεία για ενεργή προστασία των επιβατών σε ένα ατύχημα. Αυτή η σχεδίαση αυξάνει σημαντικά την ασφάλεια σε μία σύγκρουση πολλαπλών κατευθύνσεων, διαχέοντας τα φορτία της ενέργειας σε μετωπικές, πλευρικές και οπίσθιες συγκρούσεις και ελέγχοντας την παραμόρφωση.

Άλλα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας του ASX περιλαμβάνουν:
- Σύστημα αποσύνδεσης πεντάλ φρένου:
Αυτός ο μηχανισμός στόχο έχει να αποτρέψει τη διείσδυση του πεντάλ φρένου σε μία σύγκρουση υψηλή ταχύτητα για προστασία των ποδιών του οδηγού.
- Καθίσματα αυχενικής προστασίας:
Η θέση και το μέγεθος των προσκέφαλων επιτρέπει στο σώμα των επιβατών να βυθίζεται ταχύτερα στο κάθισμα και να περιορίζεται η προς τα πίσω υπερέκταση της κεφαλής, υποστηρίζοντας ταυτόχρονα το κεφάλι και την πλάτη πάνω στο προσκέφαλο και την πλάτη του καθίσματος. Έτσι δεν καταπονείται η περιοχή του αυχένα σε μία οπίσθια σύγκρουση.

Παράλληλα, η ασφάλεια των πεζών οδήγησε στην εφαρμογή περαιτέρω μέτρων όπως:
- Σχεδίαση καπό με διπλή εξοχή (που δημιουργεί μία ζώνη παραμόρφωσης για τους πεζούς),
- Δομή βάσεων παρμπρίζ ανοικτής διατομής,
- Πλαστικά εμπρός φτερά,
- Εμπρός προφυλακτήρας που απορροφά ενέργεια (περιορισμός τραυματισμού ποδιών)

Πέραν αυτών – στο πλαίσιο της ολοκληρωμένης ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής της πλατφόρμας “Project Global” – το ASX προσφέρει επίσης όλη τη γκάμα συστημάτων ενεργητικής & παθητικής ασφάλειας, όπως (διαθεσιμότητα ανάλογα με το μοντέλο και την αγορά):

- Active Stability Control,
- Traction Control,
- Hill Start Assist system,
- ABS,
- Electronic Brake Distribution,
- Brake Assist,
- Emergency Stop signal System,
- Μέχρι 7 αερόσακους (συμπερ. αερόσακου γονάτων οδηγού) ανάλογα με την αγορά και την έκδοση κ.λ.π.,…

Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

Κάθε άλλο παρά... γλυκούλικο

Κάθε άλλο παρά... γλυκούλικο

«Η Opel ξεκαθαρίζει ότι κάθε άλλο παρά ‘γλυκούλικο’ είναι»: το σλόγκαν για την έντυπη, τηλεοπτική και διαδικτυακή διαφημιστική καμπάνια με θέμα το νέο Opel ADAM ROCKS.

Ευρωπαϊκό Jazz

Ευρωπαϊκό Jazz

Η Honda έδωσε στη δημοσιότητα τις πρώτες φωτογραφίες του πρωτοτύπου του νέου Jazz.

Μεγάλος τελικός στο drift

Μεγάλος τελικός στο drift

Έφτασε η ώρα της μεγάλης αναμέτρησης με τον 4ο και τελευταίο αγώνα του Πανελληνίου Πρωταθλήματος DRIFT.

Ένα πιτ στοπ για τους περισσότερους

Ένα πιτ στοπ για τους περισσότερους

Η νίκη του Lewis Hamilton σε συνδυασμό με τη δεύτερη θέση του Nico Rosberg στο πρώτο Ρώσικο Grand Prix έδωσε στη Mercedes το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών, σε συνεργασία με την Pirelli.