Ένα πιτ στοπ για τους περισσότερους
Η νίκη του Lewis Hamilton σε συνδυασμό με τη δεύτερη θέση του Nico Rosberg στο πρώτο Ρώσικο Grand Prix έδωσε στη Mercedes το πρώτο της πρωτάθλημα κατασκευαστών, σε συνεργασία με την Pirelli. Ο Juan Manuel Fangio οδηγούσε Mercedes όταν πήρε τον τίτλο το 1954 αλλά και μια Maserati που φορούσε Pirelli. Όμως είναι η πρώτη φορά από το 1958 που θεσπίστηκε το πρωτάθλημα κατασκευαστών που το κατακτά η Mercedes.
Ο Hamilton πήρε τη νίκη εκκινώντας από την pole όμως ήταν η απόδοση του Rosberg που έκλεψε τις εντυπώσεις. Ο Γερμανός υποχρεώθηκε ν’ αλλάξει ελαστικά στον πρώτο γύρο μετά από ένα παρατεταμένο μπλοκάρισμα που τα παραμόρφωσε. Ο οδηγός της Mercedes, έβγαλε τη μαλακή γόμα P Zero Yellow και έβαλε τη μέση γόμα P Zero White με την οποία συμπλήρωσε πάνω από 300km σε 52 γύρους. Ο Rosberg έπεσε στην 20στη θέση μετά την αλλαγή ελαστικών και πέτυχε τον ταχύτερο χρόνο του, στον 52ο γύρο έναν γύρο πριν το τέλος.
Ο οδηγός της Sauber, Adrian Sutil συμπλήρωσε 40 γύρους με το σετ μαλακής γόμας που εκκίνησε, αυτό δείχνει την πολύ χαμηλή φθορά (wear) των ελαστικών αλλά και την μειωμένη τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης (degradation) στο Σότσι.
Οι περισσότεροι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα, στην 12η θέση της εκκίνησης βρίσκουμε τον πρώτο που επέλεξε τη μέση γόμα στην αρχή, αυτός ήταν ο Sergio Perez της Force India. Ο Perez συμπλήρωσε 23 γύρους με το πρώτο σετ ελαστικών προτού βάλει την ταχύτερη μαλακή γόμα που του επέτρεψε ν’ ανέβει στην κατάταξη και να τερματίσει τελικά 10ος. Στο φινάλε έδωσε μάχη με τη Williams του Felipe Massa, ο Βραζιλιάνος τερμάτισε 11ος, αυτό ήταν το καλύτερο πλασάρισμα ανάμεσα σε όσους επέλεξαν στρατηγική 2 pit stop. Ο Massa εκκινούσε από την 18η θέση.
Ο αγωνιστικός διευθυντής της Pirelli, Paul Hembery, σχολίασε: « Η φθορά και η τοπική παραμόρφωση λόγω υπερθέρμανσης ήταν σε πολύ χαμηλά επίπεδα στην ολοκαίνουργια πίστα του Σότσι. Αυτό επέτρεψε στους περισσότερους πιλότους να χρησιμοποιήσουν στρατηγική ενός pit stop. Ο Nico Rosberg πήρε την 2η θέση χρησιμοποιώντας το ίδιο σετ ελαστικών για 52 γύρους. Συγχαρητήρια στη Mercedes για την κατάκτηση του πρωταθλήματος κατασκευαστών για πρώτη φορά. Ανυπομονούμε για την κορύφωση της μάχη στο πρωτάθλημα οδηγών. Το Ρώσικο GP ήταν φανταστικά οργανωμένο μας έκαναν να νιώσουμε πραγματικά καλοδεχούμενοι».
Ταχύτεροι χρόνοι ημέρας ανά γόμα
Μέση Μαλακή
Πρώτος Bot 1:40.896s Kvy 1:42.022s
Δεύτερος Ros 1:41.360s Hul 1:42.685s
Τρίτος Ham 1:41.606s Mas 1:42.879s
Περισσότεροι γύροι στον αγώνα
Μέση γόμα: Rosberg (52 γύρους)
Μαλακή γόμα: Sutil (40 γύρους)
Μετρητής αλήθειας:
Προβλέψαμε ότι το ένα pit stop θα αποδειχτεί η ταχύτερη στρατηγική στον αγώνα: Εκκίνηση με τη μαλακή γόμα και αλλαγή σε μέση γόμα στον 34ο γύρο και διατήρησή της ως το τέλος. Ο Hamilton ακολούθησε μια στρατηγική πολύ κοντά στις προβλέψεις μας αλλάζοντας τη μαλακή σε μέση γόμα στον 30στο γύρο.
Περίληψη pit stop – 2014 Ρώσικο GP
Hamilton: SU MN (27) 1
Rosberg: SU MN (1) 1
Bottas: SU MN (26) 1
Button: SU MN (22) 1
Magnussen: SU MN (26) 1
Alonso: SU MN (25) 1
Ricciardo: SU MN (11) 1
Vettel: SN MN (30) 1
Raikkonen: SU MN (26) 1
Perez: MN SN (25) 1
Massa: MN SN (1) SN (27) 2
Hülkenberg: MN SN (24) 1
Vergne: SU MN (23) 1
Kvyat: SU MN (20) SN (37) 2
Gutierrez: SN MN (39) 1
Sutil: MN SN (12) 1
Grosjean: SN MN (20) 1
Maldonado: MN SN (21) 1
Ericsson: SN MN (27) SN (43) 2
Kobayashi: MN 0 NC
Chilton: MN SN (4) 1 NC
M = Μέση γόμα
S= Μαλακή γόμα
Ν = Νέο ελαστικό
U = Μεταχειρισμένο ελαστικό
ΝC = Δεν κατετάγη
Η τελευταία στήλη περιλαμβάνει το συνολικό αριθμό pit stop.
Από το δελτίο Τύπου