Έχει χάσει πολύ περισσότερα από τον Ρόσμπεργκ ο Χάμιλτον
ΓΡΑΦΕΙ Ο ΘΩΜΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΥ
Το γκραν πρι της Ιαπωνίας έχει τελειώσει, οι οδηγοί θα ταξιδέψουν πλέον μέσω του Ειρηνικού Ωκεανού στις ΗΠΑ για το επόμενο, με τον Λιούις Χάμιλτον να προσπαθεί να καταλάβει τι δεν κάνει σωστά και, εκεί που ήταν ο καλύτερος στις εκκινήσεις, να είναι ο χειρότερος.
Η Σουζούκα δεν αποτέλεσε εξαίρεση. Ξεκίνησε δεύτερος, αλλά λίγο αργότερα βρέθηκε όγδοος. Εξι θέσεις κάτω. Ηταν η τέταρτη άσχημη εκκίνηση του Βρετανού, και όσο κι αν ο Τότο Βολφ προσπαθεί να βελτιώσει το όχι και τόσο καλό σύστημα του συμπλέκτη των αυτοκινήτων του, όπως ο ίδιος είπε, οι άσχημες εκκινήσεις (του Χάμιλτον) δεν λείπουν από το πρόγραμμα. Ακόμα και οι ραφές στα γάντια των οδηγών έχουν αλλάξει, αλλά το κακό επαναλαμβάνεται. Οχι από τον Ρόσμπεργκ βέβαια, που τα καταφέρνει μια χαρά. Μάλιστα, σε σχέση με τον Χάμιλτον, έχει χάσει περισσότερες θέσεις φέτος σε εκκίνηση (ανεξάρτητα από το αν έχουν ή όχι την pole position) και οι φορές που έχει συμβεί αυτό είναι έξι για τον Γερμανό και τέσσερις για τον Χάμιλτον. Απλώς ο Βρετανός, όταν χάνει θέσεις, του... δίνει και καταλαβαίνει.
Πάμε λοιπόν να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ο Ρόσμπεργκ έχει χάσει μία θέση στην Αυστραλία, μία στην Κίνα, οκτώ στον Καναδά, μία στην Ουγγαρία, τρεις στη Γερμανία και δεκαπέντε στη Μαλαισία (όταν είχε επαφή με τον Φέτελ). Σύνολο 29, αλλά του Χάμιλτον, που έχει χάσει 23 συνολικά έως τον πρώτο γύρο, του έχουν στοιχίσει περισσότερο. Εχει χάσει πέντε στην Αυστραλία, έξι στο Μπαχρέιν, μία στον Καναδά, πέντε στην Ιταλία και έξι στην Ιαπωνία. Χάνει δηλαδή πέντε ή έξι συνήθως. Αν είχε κρατήσει τη θέση του σε αυτά τα γκραν πρι, τότε θα είχε 27 πόντους περισσότερους και θα είχε... αφαιρέσει από τον Ρόσμπεργκ 21. Και αυτή η διαφορά των 48 πόντων φαίνεται στη βαθμολογία, καθώς υπολείπεται 33 του ομολόγου του.
Και έτσι όπως είναι τώρα τα πράγματα, και με τα τέσσερα γκραν πρι που απομένουν, ο Ρόσμπεργκ χρειάζεται τρεις δεύτερες θέσεις και μία τρίτη για να πάρει το πρωτάθλημα που τόσο θέλει. Απλώς δεν μπορεί να το κατακτήσει στις ΗΠΑ, αλλά έχει πιθανότητες να το πάρει στο Μεξικό. Σε συνδυασμό με την ατυχία και μερικές ποινές που έχει δεχτεί ο Χάμιλτον, βλέπουμε πως δεν αρκεί να είσαι ο ταχύτερος, αλλά και σταθερός. Και ο Βρετανός δεν είναι και ο πιο σταθερός οδηγός. Εν αντιθέσει με τον Ρόσμπεργκ, που οδηγεί στην πίστα έτσι όπως μπορεί, και αυτό του έχει δώσει το δικαίωμα να βρίσκεται μια ανάσα από τον τίτλο. Και αν δεν είχε εκείνη την επαφή με τον Φέτελ στη Μαλαισία, με τον οδηγό της Ferrari να ζητάει συγγνώμη και να δέχεται ποινή για την Ιαπωνία, τότε είναι σίγουρο πως η διαφορά του στη βαθμολογία από τον Χάμιλτον θα ήταν μεγαλύτερη.
(Το κείμενο δημοσιεύθηκε στον «ΓΑΥΡΟ» στις 12/10/2016)