Ντουντούκα
Θρύλε, Θεέ μου, Ολυμπιακέ μου!

Η Pirelli για το γκραν πρι της Ιαπωνίας

Η Pirelli για το γκραν πρι της Ιαπωνίας
Δευτέρα, 10 Οκτωβρίου 2016 - 11:48

Το Grand Prix της Ιαπωνίας δικαίωσε τη φήμη του ως επεισοδιακό καθώς είδαμε πληθώρα προσπερασμάτων και μια ευρεία ποικιλία στρατηγικών. Η πιο δημοφιλής στρατηγική ήταν αυτή των δυο αλλαγών με μαλακή/σκληρή/σκληρή γόμα. Αυτοί ακολούθησαν και οι τρεις οδηγοί που ανέβηκαν στο βάθρο.

Ο Nico Rosberg έκανε την τέλεια εκκίνηση εκμεταλλευόμενος την pole position και αυτό τον βοήθησε να κερδίσει τον αγώνα. Αντιστάθηκε στην προσπάθεια των οδηγών της Red Bull να βρεθούν μπροστά του χρησιμοποιώντας στρατηγική παράκαμψης (undercut). Αυτό το επιχείρησαν στη Red Bull πραγματοποιώντας νωρίς τα πρώτα πιτ στοπ. Η άλλη Mercedes του Lewis Hamilton άργησε να μπει στα πιτ σε μια προσπάθεια να κερδίσει θέσεις στην πίστα. Τελικά ο Βρετανός κατάφερε να τερματίσει 3ος παρότι στην αρχή εκκίνησε αργά και έπεσε από τη 2η στην 8η θέση.

Στην τελευταία σειρά πιτ στοπ ο Hamilton πέρασε το Vettel που χρησιμοποίησε τη μαλακή γόμα για το τελευταίο μέρος του αγώνα. Ο Hamilton αξιοποίησε την μεγάλη αντοχή των σκληρών ελαστικών για να πιέσει τη Red Bull του Max Verstappen στο τέλος του αγώνα διεκδικώντας τη 2η θέση. Έτσι είχαμε ένα απρόβλεπτο φινάλε.

Δεν ακολούθησαν όλοι στρατηγική δυο αλλαγών πάντως: Οι οδηγοί της Williams Valtteri Bottas και Felipe Massa άλλαξαν μια φορά ελαστικά και αμφότεροι τερμάτισαν στους βαθμούς. Αντίστοιχη στρατηγική μια αλλαγής ελαστικών ακολούθησαν και οι Renault, Sauber.

Είδαμε και τους τρεις τύπους γομών στην εκκίνηση. Οι δέκα πρώτοι οδηγοί εκκίνησαν με τη μαλακή γόμα. Όσοι ήταν σε στρατηγική ενός πιτ στοπ εκκίνησαν είτε με τη σκληρή είτε με τη μέση γόμα. Η ομάδα της Force India ήταν η μόνη που χρησιμοποίησε και τις τρεις γόμες κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Είδαμε πολλά προσπεράσματα και πολλές διαφορετικές τακτικές στη Σουζούκα. Καθώς υπήρχαν διαθέσιμες τρεις γόμες ανοίγονταν μια ευρεία ποικιλία επιλογών για τη χάραξη στρατηγικής. Ο καλός καιρός και η απουσία αυτοκινήτου ασφαλείας είχε ως αποτέλεσμα οι περισσότεροι να πάνε σε τακτική δυο αλλαγών. Υπήρξαν όμως και άλλες τακτικές που απέδωσαν όπως αυτή της μιας αλλαγής ελαστικών σε μια από τις πιο απαιτητικές πίστες της χρονιάς όσο αφορά στη χρήση των ελαστικών. Συγχαρητήρια στη Mercedes που πήρε έναν ακόμη τίτλο στους κατασκευαστές».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

Σκληρή

Μέση

Μαλακή

Πρώτος

HAM 1:35.152

PER 1:36.756

VET 1:35.118

Δεύτερος

RIC 1:35.511

HUL 1:37.351

ROS 1:37.112

Τρίτος

RAI 1:35.990

MAG 1:38.036

BUT 1:37.177

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Σκληρή: Massa, Kvyat 29 γύροι
Mέση: Nasr, Magnussen 27 γύροι
Μαλακή: Vettel 19 γύροι

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των τριών αλλαγών θα δώσει τη νίκη. Τελικά ο Nico Rosberg κέρδισε στον αγώνα σταματώντας δυο φορές. Εκκίνησε με χρησιμοποιημένη μαλακή γόμα, σταμάτησε μετά από 12 γύρους για σκληρή γόμα και ύστερα από 29 ακόμη γύρους έβαλε το τελευταίο σετ σκληρής γόμας.

Περίληψη pit stop

No

Οδηγός

Εκκίνηση

Pit 1

Pit 2

6

ROS

Su

Hn (12)

Hu (29)

33

VES

Su

Hn (10)

Hn (28)

44

HAM

Su

Hn (13)

Hu (33)

5

VET

Su

Hn (12)

Sn (34)

7

RAI

Su

Hn (12)

Hu (26)

3

RIC

Su

Hn (10)

Hn (32)

11

PER

Su

Hn (12)

Mn (29)

27

HUL

Su

Hn (11)

Mn (28)

19

MAS

Mn

Hn (24)

77

BOT

Mu

Hn (26)

8

GRO

Su

Hn (10)

Hn (30)

30

PAL

Mn

Hn (25)

26

KVY

Su (10)

Hn (23)

20

MAG

Hn

Mn (25)

9

ERI

Mn

Hn (26)

14

ALO

Hn (9)

Hn (27)

55

SAI

Su

Hn (13)

Su (37)

22

BUT

Hn

Sn (19)

Sn (36)

12

NAS

Hn

Mn (25)

21

GUT

Su

Hn (11)

Hn (28)

31

OCO

Hn (12)

Hn (31)

94

WEH

Hn (13)

Hn (32)

Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
H = Σκληρή γόμα Μ: Μέση γόμα S: Μαλακή γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα



Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

Άξια εκπροσώπηση της Ελλάδας στο FIA Hill Climb Masters 2016

Άξια εκπροσώπηση της Ελλάδας στο FIA Hill Climb Masters 2016

Με τον καλύτερο δυνατό τρόπο εκπροσωπήθηκε η Ελλάδα στο FIA Hill Climb Masters, με την ελληνική αποστολή να κεντρίζει τόσο με τις επιδόσεις των οδηγών, όσο και με την εν γένει παρουσία της ομάδας στην Τσεχία.

Συγκλονιστική μονομαχία

Συγκλονιστική μονομαχία

Συγκλονιστική ήταν η μονομαχία των δύο οδηγών της Mercedes για το ποιος θα αναδειχτεί poleman για το γκραν πρι της Σουζούκα, που διεξάγεται την Κυριακή το πρωί.