Ντουντούκα
Θρύλε, Θεέ μου, Ολυμπιακέ μου!

Η ανασκόπηση της Pirelli για το γκραν πρι της Αυστρίας

Η ανασκόπηση της Pirelli για το γκραν πρι της Αυστρίας
Δευτέρα, 4 Ιουλίου 2016 - 14:22

Ο οδηγός της Mercedes, Lewis Hamilton κέρδισε το Αυστριακό Grand Prix εκκινώντας από την pole position. O Βρετανός ακολούθησε στρατηγική 2 αλλαγών σ’ έναν επεισοδιακό αγώνα που διατήρησε και κορύφωσε την κόντρα με τον έτερο οδηγό της Mercedes, Nico Rosberg μέχρι τον τελευταίο γύρο.

Ο Rosberg αξιοποίησε τη χρονική στιγμή που έκανε την πρώτη αλλαγή ελαστικών για να κερδίσει θέσεις αλλάζοντας νωρίτερα από κάποιους οδηγούς – ανάμεσά τους και ο Hamilton που εκκινούσε από την pole – για να βρεθεί επικεφαλής του αγώνα. Όμως ο Hamilton τον πίεσε ασφυκτικά και είχαμε ένα συγκλονιστικό φινάλε με το Rosberg να τερματίζει τελικά 4ος αφού ακούμπησαν στον τελευταίο γύρο.

Σε σύγκριση με τις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές στην Αυστρία οι θερμοκρασίες περιβάλλοντος (16 βαθμούς Κελσίου) και οδοστρώματος (24 βαθμούς Κελσίου) ήταν αισθητά πιο χαμηλές απ’ ότι στην αρχή του αγώνα. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα τη μείωση της φθοράς και της πτώσης στην απόδοση λόγω θερμικής καταπόνησης. Η στρατηγική επηρεάστηκε από την εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας στο οποίο οι ομάδες αναφέρονται με την έκφραση «δωρεάν πιτ στοπ» καθώς δε χάνουν σημαντικό αριθμό θέσεων στην πίστα.

Οι Ferrari και Red Bull υιοθέτησαν μια διαφορετική στρατηγική απ’ ότι η πλειοψηφία των προπορευόμενων καθώς ξεκίνησαν τον αγώνα με την πολύ μαλακή γόμα αντί για την πάρα πολύ μαλακή γόμα που είχαν οι υπόλοιποι οδηγοί στη δεκάδα. Η πάρα πολύ μαλακή γόμα ήταν τουλάχιστον μισό δευτερόλεπτο ταχύτερη στο γύρο. Παραταύτα ο Sebastian Vettel μετά από ένα παρατεταμένο πρώτο μέρος αντιμετώπισε πρόβλημα ελαστικού. Οι ακριβείς συνθήκες κάτω από τις οποίες συνέβη αυτό, διερευνώνται σε συνεργασία με τη Ferrari. Δείχνει όμως μεμονωμένο περιστατικό καθώς δεν είχε κανένας άλλος οδηγός παρόμοιο πρόβλημα.

Μετά τα τελευταία pit stop υπήρχε μια τριπλή μάχη για την πρώτη θέση ανάμεσα στους οδηγούς της Mercedes και στον οδηγό της Red Bull, Max Verstappen που έκανε ένα pit stop λιγότερο από τους Rosberg και Hamilton.Οι δυο οδηγοί της Mercedes είχαν διαφορά μικρότερη από ένα δευτερόλεπτο και μονομαχούσαν μέχρι και το πέσιμο της καρό σημαίας, καθιστώντας αυτό τον αγώνα έναν από τους πιο αξιομνημόνευτους της σεζόν.

Paul Hembery, αγωνιστικός διευθυντής Pirelli: «Ερευνούμε σε συνεργασία με τη Ferrari το συμβάν στο μονοθέσιο του Vettel για ν’ αποσαφηνίσουμε την αιτία. Η στρατηγική ελαστικών αποδείχτηκε κρίσιμη στην Αυστρία όπου είχαμε μια αμφίρροπη μάχη ως τον τελευταίο γύρο. Χρησιμοποιήθηκαν πολλές διαφορετικές στρατηγικές. Οι ομάδες βρέθηκαν στον αγώνα χωρίς πολλές πληροφορίες για τα ελαστικά λόγω των μεικτών συνθηκών που επικρατούσαν στις ελεύθερες και κατατακτήριες δοκιμές. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα να σχεδιάζουν στο πόδι τη στρατηγική προσπαθώντας να πετύχουν το μέγιστο δυνατό πλεονέκτημα στις μεταβαλλόμενες συνθήκες του αγώνα».

Ταχύτεροι χρόνοι ανά γόμα στον αγώνα:

Μαλακή

Πολύ μαλακή

Πάρα πολύ μαλακή

Πρώτος

Hamilton 1:08.411

Rosberg 1:08.491

Ricciardo 1:08.770

Δεύτερος

Raikkonen 1:08.876

Massa 1:09.899

Hulkenberg 1.10.309

Τρίτος

Rosberg 1:08.955

Bottas 1:10.210

Hamilton 1.11.180

Μεγαλύτερη απόσταση ανά γόμα στον αγώνα
Μαλακή: Raikkonen 42 γύροι
Μαλακή: Grosjean 42 γύροι
Μαλακή: Button 42 γύροι
Μαλακή: Verstappen 42 γύροι
Μαλακή: Sainz J 42 γύροι
Μαλακή: Wehrlein 42 γύροι
Πολύ μαλακή: Nasr 27 γύροι
Πάρα πολύ μαλακή: Hamilton 21 γύροι

Μετρητής αλήθειας: Προβλέψαμε ότι η στρατηγική των δυο αλλαγών θα είναι η καλύτερη επιλογή για τον αγώνα υπό κανονικές συνθήκες: Πάρα πολύ μαλακή/ μαλακή/μαλακή. Παραταύτα το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε λόγω του συμβάντος με το Vettel επηρέασε το μοτίβο ενώ ρόλο έπαιξαν και οι αισθητά πιο χαμηλές – σε σύγκριση με τις προηγούμενες μέρες – θερμοκρασίες. Ο Hamilton σταμάτησε τελικά 2 φορές στους γύρους 21 και 54.

Περίληψη pit stop

Νο

Οδηγός

Εκκίνηση

Pit 1

Pit 2

Pit 3

44

HAM

USu

Sn (21)

Su (54)

33

VES

SSu

Sn (15)

7

RAI

SSu

Su (22)

6

ROS

USu

Sn (10)

SSn (55)

3

RIC

SSu

Sn (14)

USn (60)

22

BUT

USu

Sn (9)

Sn (26)

8

GRO

Su (26)

55

SAI

Sn (9)

Sn (28)

77

BOT

USu

Su (9)

SSn (51)

94

WEH

USn

USu (13)

Sn (23)

21

GUT

SSn (21)

Su (41)

30

PAL

Sn (12)

SSn (50)

12

NAS

SSn (43)

20

MAG

Sn (11)

SSn (49)

9

ERI

Su (12)

SSu (50)

88

HAR

SSn (27)

SSu (50)

11

PER

USn

SSn (9)

Sn (26)

14

ALO

Sn (8)

Sn (26)

27

HUL

USu

SSn (8)

Sn (24)

USu (50)

19

MAS

Su (12)

SSn (56)

5 V

ET

SSu

26

KVY

USn

Η στήλη εκκίνηση περιλαμβάνει τα ελαστικά με τα οποία εκκίνησαν οι οδηγοί.
S: Μαλακή γόμα SS: Πολύ μαλακή γόμα US = Πάρα πολύ μαλακή γόμα
n: νέα γόμα u: πατημένη γόμα



Από το δελτίο Τύπου

Διαβάστε επίσης

15η Ανάβαση Δημητσάνας-Ζυγοβιστίου

15η Ανάβαση Δημητσάνας-Ζυγοβιστίου

Σε λίγες μέρες θα αντηχήσουν και πάλι οι χαρακτηριστικοί ήχοι των αγωνιστικών αυτοκινήτων, οι γεμάτες ένταση επικοινωνίες των αγωνιζομένων με τις ομάδες τους και τα χαρούμενα ανταμώματα και πειράγματα στα βουνά της ορεινής Γορτυνίας, στην όμορφη και φιλόξενη Δημητσάνα και στο γραφικό Ζυγοβίστι.

Εύκολη επικράτηση για τα φαβορί! (pics)

Εύκολη επικράτηση για τα φαβορί! (pics)

Ο καιρός στάθηκε στο πλευρό οδηγών και αγωνιζομένων στη 2η Ανάβαση Καστανιάς που διοργάνωσε με επιτυχία ο Σύλλογος Μηχανοκίνητου Αθλητισμού Κοζάνης (Σ.Μ.Α.Κ.), με τα δύο σκέλη αγώνα να διεξάγονται κάτω από ιδανικές συνθήκες.

Ξεκίνησαν οι δοκιμές στην Καστανιά!

Ξεκίνησαν οι δοκιμές στην Καστανιά!

Κάτω από ιδανικές συνθήκες, ολοκληρώθηκε το πρώτο σκέλος των χρονομετρημένων δοκιμών στη 2η Ανάβαση Καστανιάς, καθώς δεν υπήρχαν διακοπές. Στον αγώνα ξεκίνησαν 32 οδηγοί, με ορισμένους να επιθυμούν να μην εκκινήσουν στο πρώτο σκέλος.