“Ολοκληρώθηκε μια χρονιά γεμάτη ρεκόρ, ας δούμε μερικούς αριθμούς ρεκόρ. ΗFormula 1 υιοθέτησε καινοτόμες τεχνικές αλλαγές φέτος. Αυτές είχαν ως αποτέλεσμα τη δημιουργία των ταχύτερων μονοθεσίων στην ιστορία του αθλήματος. Οπότε η δική μας αποστολή ήταν να φτιάξουμε τα ταχύτερα ελαστικά που έχουν γίνει ποτέ. Φτιάξαμε ελαστικά 25% φαρδύτερα από τα περσινά ώστε να μπορούν ν’ ανταπεξέλθουν στα υψηλότερα ενεργειακά φορτία και στις αυξημένες ταχύτητες διέλευσης από τις στροφές. Παράλληλα τα φετινά ελαστικά επέτρεπαν στους οδηγούς να πιέζουν σκληρά από την αρχή ως το τέλος της χρήσης τους. Εξελίξαμε αυτά τα ελαστικά κατά τη διάρκεια του 2016 μολονότι ακόμη δεν είχαμε δει πως θα είναι τα μονοθέσια του 2017 μέχρι τις δοκιμές εξέλιξης στη Βαρκελώνη πριν την έναρξη του πρωταθλήματος. Κατά τη διάρκεια της χρονιάς η polepositionήταν κατά μέσο όρο 2.450 δευτερόλεπτα πιο γρήγορη από το 2016. Επίσης οι φετινοί ταχύτεροι γύροι αγώνα ήταν κατά μέσο όσο 2.968 δευτερόλεπτα ταχύτεροι από τους αντίστοιχους περσινούς. Παρότι οι καταπονήσεις ήταν μερικές φορές μέχρι και 35-40% παραπάνω από το 2016 στις ταχύτερες καμπές, τα ελαστικά του 2017 πέτυχαν τους στόχους που είχαμε θέσει στο ξεκίνημα. Κορυφαίο επίπεδο αξιοπιστίας και σταθερότητας. Τώρα ανυπομονούμε για τη νέα σεζόν όπου λανσάρουμε ένα ακόμη ταχύτερο ελαστικό (εξαιρετικά μαλακή γόμα, hypersoft).Συνολικά όλες οι γόμες είναι ένα επίπεδο πιο μαλακές. Αυτό συνεισφέρει στην αύξηση της ταχύτητας και στη βελτίωση του θεάματος στο μέλλον».

 

ΜarioIsola, Επικεφαλής αγώνων αυτοκινήτου

 

ΕΛΑΣΤΙΚΑ

  • Συνολικός αριθμός που διατέθηκαν το 2017: 38.788
  • Από αυτά τα33.520 διατέθηκαν σε αγώνες και τα 5.268σε δοκιμές.
  • Από τα38.788 ελαστικά, τα 25.572 ήταν σλικκαι τα 13.016βρόχινα ή ενδιάμεσα.
  • Ο συνολικός αριθμός ελαστικών που χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των αγωνιστικών Σαββατοκύριακων:12.920, από αυτά τα11.532 ήταν σλικ και τα 1.388 ήταν βρόχινα ή ενδιάμεσα.
  • Συνολικός αριθμός ελαστικών που ανακτήθηκαν μετά τη χρήση:Όλα
  • Μέγιστος αριθμός χιλιομέτρων ανά γόμα και ανά οδηγό (χωρίς δοκιμές εξέλιξης):

Σκληρή:                       74 km (Esteban Ocon, Force India)

Mέση:                         587 km (Lance Stroll, Williams)

Μαλακή:                     4,696km (Lewis Hamilton, Mercedes)

Πολύμαλακή: 6,261 km (Sergio Perez, Force India)

Πάραπολύμαλακή:     4,674 km (Stoffel Vandoorne, McLaren)

Ενδιάμεσα:                  433km (Lance Stroll, Williams)

Βρόχινα:                      242 km (Felipe Massa, Williams)

 

ΠΙΤ ΣΤΟΠ

  • Συνολικός αριθμός πιτ στοπ: 533(από αυτά 6 ήταν για ποινές διέλευσης και ένα ποινή στάσης 10 sec)
  • Αυτό μας δίνει ως μέσο όρο 26.7πιτ στοπ ανά αγώνα και 1.5πιτ στοπ ανά οδηγό σε κάθε αγώνα.
  • Τα περισσότερα πιτ στοπ έγιναν: 41στοGrandPrix του Αζερμπαϊτζάν
  • Τα λιγότερα πιτ στοπ έγιναν: 18 στο Αυστριακό GrandPrix.

 

ΠΡΟΣΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

  • Συνολικά ήταν: 435 (*), κατά μέσο όρο 21.8ανά αγώνα.
  • Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 42 στο Αζερμπαϊτζάν
  • Περισσότερα προσπεράσματα σε αγώνα υπό βροχή:31 στην Κίνα
  • Λιγότερα προσπεράσματα σε αγώνα: 1στη Ρωσία
  • Οδηγός που προσπέρασε περισσότερες φορές: DanielRicciardo, 43
  • Οδηγός με τα περισσότερα προσπεράσματα σε έναν αγώνα: DanielRicciardo, 13 (BρετανικόGrandPrix)
  • Οδηγοί που δέχτηκαν λιγότερα προσπεράσματα: MaxVerstappen καιLewisHamilton, 2 φορές(**).
  • Ο οδηγός που κέρδισε περισσότερες θέσεις στον πρώτο γύρο: LanceStroll, κέρδισε συνολικά 36 θέσεις στους πρώτους γύρους των αγώνων.
  • Η ομάδα που πραγματοποίησε τα περισσότερα προσπεράσματα:RedBull,65 – από αυτάπραγματοποίησε 43 οDanielRicciardo, και 22 οMaxVerstappen.
  • Οι ομάδες που δέχτηκαν τα λιγότερα προσπεράσματα: 11,RedBull(9 DanielRicciardo, 2 MaxVerstappen) καιFerrari (8 KimiRaikkonen, 3 SebastianVettel).

 

(*) Λογίζεται προσπέρασμα:Όταν επιτυγχάνεται σε κανονικό γύρο πλην του πρώτου και διατηρείται ως την ολοκλήρωση του γύρου. Δεν προσμετρούνται αλλαγές που συμβαίνουν λόγω μηχανικών προβλημάτων ή ντουμπλαρισμάτων.

(**) Καταμετρούνται μόνο όσοι οδηγοί συμμετείχαν σε όλους τους αγώνες.

 

ΑΓΩΝΕΣ ΚΑΙ ΠΙΣΤΕΣ

  • Μεγαλύτερος χρονικά αγώνας: Aζερμπαϊτζάν, 2 ώρες, 3 λεπτά και 55.753 δευτερόλεπτα
  • Μικρότερος χρονικά αγώνας: Mόντσα, 1 ώρα, 15 λεπτάκαι 32.312 δευτερόλεπτα.
  • Ταχύτερος γύρος της χρονιάς:Mόντσα, μέση ωριαία ταχύτητα νικητή,(LewisHamilton)243.626 kph
  • Υψηλότερη ταχύτητα που επετεύχθη με ελαστικό PirelliPZeroFormula 1κατά τη διάρκεια GrandPrix: 362.4kphαπότο SebastianVettelστο Μεξικό.
  • Περισσότεροι ταχύτεροι γύροι: LewisHamilton, 18 (7σε αγώνα και 11σε κατατακτήριες δοκιμές).
  • Περισσότεροι γύροι επικεφαλής αγώνα: 527,LewisHamilton.

 

Η PIRELLI στη FORMULA 1 (ΑΠΟ ΤΟ 1950)

  • Αγώνες:                                   340
  • Νίκες:                                      181
  • Polepositions:              184
  • Βάθρα:                                    550
  • Ταχύτεροι γύροι:                     188
  • Τίτλοι οδηγών:                        12
  • Tίτλοι κατασκευαστών:           7

 

ΑΛΛΟΙ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΕΣ ΑΡΙΘΜΟΙ

  • Οδηγοί που έχουν οδηγήσει μονοθέσιο F1 με ελαστικά Pirelliαπό το 2010: 112(περιλαμβάνονται δοκιμαστές και τρίτοι οδηγοί).
  • Συνολικά χιλιόμετρα με όλες τις γόμες φέτος:329.170km

 

  • Ανά γόμα:

Σκληρή            1,549km

Mέση                          20,259km

Μαλακή                      94,893km

Πολύ μαλακή              118,729 km

Πάρα πολύ μαλακή83,465 km

Ενδιάμεσα                   7,089km

Βρόχινα                       3,186km

  • Απόσταση που καλύφθηκε στους αγώνες του 2017: 102.856 km
  • Απόσταση που καλύφθηκε σε δοκιμές εξέλιξης: 14.285km
  • Αριθμός ταχύτερων γύρων (σε κατατακτήριες δοκιμές και αγώνες) από τον παγκόσμιο πρωταθλητή το 2017: 18 (7σε αγώνες 11σε κατατακτήριες δοκιμές)
  • Χαμηλότερη μέση ωριαία ταχύτητα νικητή σε στεγνό αγώνα: 148.176kph(DanielRicciardo, GrandPrix Αζερμπαϊτζάν)
  • Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Κυριακή): 14°στην Κίνα
  • Χαμηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 14° στην Κίνα.
  • Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Κυριακή):55°στην Ουγγαρία.
  • Υψηλότερη θερμοκρασία οδοστρώματος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο):56° στο Μπαχρέιν.
  • Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 13° στην Κίνα.
  • Χαμηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 13° στην Κίνα.
  • Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Κυριακή): 33°στην Ουγγαρία.
  • Υψηλότερη θερμοκρασία περιβάλλοντος σε αγώνα (Σαββατοκύριακο): 43° στο Μπαχρέιν.

 

Δοκιμές ελαστικών 2018

  • Πίστες(8):Άμπου Ντάμπι, Βαρκελώνη, Βουδαπέστη, ΜανίΚουρ, Μεξικό, Πωλ Ρικάρντ, Σακχίρ, Σίλβερστον.
  • Πρωτότυπα ελαστικά που δοκιμάστηκαν: 198 (147σλικ, 18 ενδιάμεσα,33 βρόχινα).
  • Ομάδες και διανυθέντα χιλιόμετρα δοκιμών με ελαστικά του 2018:

Red Bull:          2,637.74 km

McLaren:         2,350.11

Mercedes:       1,974.69

Ferrari:            1,546.12

Renault:           1,210.30

Toro Rosso:     1,200.99

Haas:               995.58

Sauber:            942.58

Williams:         936.67

ForceIndia:      490.66

 

Η ομάδα της PIRELLI και οι καλεσμένοι της

  • Μέλη ομάδας Pirelliπου ταξιδεύουν σε κάθε αγώνα: 60 (κατά μέσο όρο)
  • Διαφορετικές εθνικότητες στην ομάδα της PirelliFormula 1:10
  • Διαφορετικές γλώσσες που μιλούν τα μέλη της ομάδας: 10
  • Δελτία Τύπου από την ομάδα PirelliFormula 1:210
  • Γραφήματα: 167
  • F1 Tweetsπου στάλθηκαν από το λογαριασμό @PirelliSportδιαμέσου του Twitter: περίπου 2.400
  • Σημειωματάρια Pirelliπου μοιράστηκαν κατά τη διάρκεια της χρονιάς: περίπου3.000
  • Καλεσμένοι: 6.350
  • Καπέλα Pirelli που πουλήθηκαν:13.580

 

Η ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΤΗΣ PIRELLI ΤΟ 2017

  • Γεύματα στο χώρο φιλοξενίας της Pirelli (των δοκιμών συμπεριλαμβανομένων): 15.900
  • Λίτρανερούπουκαταναλώθηκαν:14.400
  • Μακαρόνια που μαγειρεύτηκαν από τον σεφ τηςPirelli: 870kg
  • Ρύζι που ετοιμάστηκε: 320 kg
  • Παρμεζάνα που χρησιμοποιήθηκε: 120 kg
  • Κιλά προσούτο που φαγώθηκαν: 80
  • Πίτσες που ετοιμάστηκαν από το σεφ της Pirelli: 400
  • Αριθμός διαφορετικών γλυκών που φτιάχτηκαν: 55
  • Παγωτάπουκαταναλώθηκαν: 7.600
  • Καφέδες που σερβιρίστηκαν: περίπου30.200
  • Λίτρα ελαιόλαδου: 520

Από το δελτίο Τύπου