1. Εισαγωγή: Μοναδικό μίγμα ευελιξίας, ποιότητας και τεχνολογίας για την κατηγορία B
  • Απαράμιλλη ευρυχωρία και εξαιρετική ευελιξία
  • Νέος, ισχυρός και αποδοτικός βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC
  • Τολμηρή, σπορ εξωτερική σχεδίαση και νέα έκδοση Dynamic
  • Ελαφρύ άκαμπτο πλαίσιο, προσφέρει μία δυναμική οδηγική εμπειρία
  • Προηγμένα συστήματα ασφάλειας

Το 2018 Honda Jazz, η τελευταία έκδοση του πρακτικού και δημοφιλούς μικρού hatchback, εξακολουθεί να προσφέρει ένα μοναδικό μίγμα ευρυχωρίας, ποιότητας και τεχνολογίας στην κατηγορία B.

 

Το νέο Jazz βασίζεται στην επιτυχία των προκατόχων του. Το παγκόσμιο αυτοκίνητο, γνωστό και σαν ‘Fit’ σε μερικές αγορές, έχει πουλήσει πάνω από 7 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο από το 2001 που παρουσιάστηκε η πρώτη γενιά.

 

Ενώ το νέο μοντέλο διατηρεί την κλασική φόρμα ενός Jazz, διαθέτει ανανεωμένα, σπορ στιλιστικά στοιχεία, με πιο τολμηρή νέα φυσιογνωμία, έντονες χαρακτηριστικές γραμμές και την προσθήκη μιας νέας έκδοσης Dynamic.

 

Το Jazz ενσαρκώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Honda, ‘man maximum, machine minimum’. Αυτή στοχεύει στην επίτευξη μιας συμπαγούς αλλά αποδοτικής διάταξης του εσωτερικού, με μεγιστοποίηση του χώρου των επιβατών και ελαχιστοποίηση των εξωτερικών διαστάσεων.

 

Το Jazz μήκους 4m διαθέτει ρεζερβουάρ καυσίμου στο κέντρο που επιτρέπει μεγαλύτερη ευρυχωρία και καινοτόμες χωροταξικές λύσεις Honda. Το σύστημα Magic Seats της Honda διασφαλίζει απαράμιλλη ευελιξία εσωτερικού και άφθονους χώρους με ποικίλες διατάξεις για τη μεταφορά φορτίων και επιβατών.

 

Οι επιβάτες απολαμβάνουν αναβαθμισμένη ποιότητα και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας και ενημέρωσης / ψυχαγωγίας, καθώς και μεγαλύτερη οικονομία και δυναμικότερη οδική συμπεριφορά.

 

Μαλακά, ποιοτικά υλικά και μελετημένη σχεδίαση εσωτερικού συνθέτουν ένα προηγμένο περιβάλλον που συμπληρώνεται από μία οθόνη αφής επτά ιντσών στο κέντρο του ταμπλό με το νέο σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας Honda Connect – ανάλογα με την έκδοση.

 

Το νέο Jazz διατίθεται με δύο ισχυρούς και αποδοτικούς βενζινοκινητήρες – τον ήδη γνωστό 1.3 L i-VTEC (102 PS) της σειράς Earth Dreams Technology της Honda, και ένα νέο 1.5 i-VTEC (130 PS). Ο τελευταίος, προσφέρεται με το Jazz για πρώτη φορά στην Ευρώπη, σαν μία ισχυρότερη έκδοση κινητήρα.

 

Ο συνδυασμός πολιτισμένης συμπεριφοράς, απόκρισης και κρατήματος οφείλεται σε ένα άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο και σε μία προηγμένη ανάρτηση που έχει ρυθμιστεί  ειδικά για τους Ευρωπαϊκούς δρόμους.

 

Όπως όλα τα νέα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη, το Jazz είναι εξοπλισμένο με τεχνολογίες ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, που έχουν σχεδιαστεί για να κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη, ανάμεσά τους το σύστημα City-Brake Active system (CTBA) της Honda που βοηθά στην αποφυγή ή μείωση των επιπτώσεων συγκρούσεων με χαμηλή ταχύτητα.


 

  1. Αξιοσημείωτη ευρυχωρία και μεγαλύτερη ευελιξία
  • Βέλτιστη χωροταξία για κορυφαίο χώρο επιβατών και αποσκευών
  • Οι πίσω επιβάτες απολαμβάνουν απαράμιλλη άνεση και ευρυχωρία
  • Χωρητικότητα από 354 lit έως 1.314 L με τα καθίσματα αναδιπλωμένα
  • Σύστημα Magic Seats με τέσσερα προγράμματα για μέγιστη ευελιξία
  • Φαρδιά πίσω πόρτα και χαμηλό ύψος φόρτωσης διευκολύνουν την πρόσβαση

Η εφαρμογή της σχεδιαστικής φιλοσοφίας της Honda ‘man maximum, machine minimum’ σημαίνει ότι το Jazz είναι ένα συμπαγές και πολύ αποδοτικό όχημα. Μία ελαφριά πλατφόρμα χρησιμοποιεί βελτιστοποιημένες χωροταξικές λύσεις που παρέχουν τους καλύτερους στην κατηγορία χώρους για επιβάτες και αποσκευές. Ένα ρεζερβουάρ καυσίμου χαμηλού προφίλ τοποθετείται κάτω από τα εμπρός καθίσματα και απελευθερώνει υποδαπέδιο χώρο κάτω από τα πίσω καθίσματα. Έτσι επιτρέπεται η τοποθέτηση του καινοτόμου συστήματος Magic Seats της Honda.

 

Με μακρύ μεταξόνιο αλλά συμπαγείς διαστάσεις, το Jazz είναι προικισμένο με μία πραγματικά ευρύχωρη καμπίνα επιβατών: οι χώροι για τα πόδια, τους ώμους και το κεφάλι των εμπρός και πίσω επιβατών είναι απαράμιλλοι στην κατηγορία.

 

Το Jazz προσφέρει επίσης κορυφαίο χώρο για αποσκευές. Η χωρητικότητά του είναι 354 L (VDA) με τη στάνταρ διάταξη των πίσω καθισμάτων και 897 L (VDA) όταν αυτά είναι αναδιπλωμένα. Επιπλέον, τα διαιρούμενα 60:40 πίσω καθίσματα Magic Seats με τη βοήθεια τεσσάρων προγραμμάτων (modes) μεγιστοποιούν την ευελιξία εσωτερικού.

 

Utility mode – η πλάτη του πίσω καθίσματος αναδιπλώνεται προς τα εμπρός, ενώ η βάση του καθίσματος χαμηλώνει στην περιοχή των ποδιών των πίσω επιβατών δημιουργώντας ένα μεγάλο, επίπεδο πάτωμα 1.505 mm.

 

Tall mode – το εμπρός τμήμα της βάσης του πίσω καθίσματος ανασηκώνεται προς τα πίσω και ασφαλίζει σε κάθετη θέση διαμορφώνοντας ένα ύψος 1.280 mm από το πάτωμα μέχρι την οροφή, για να χωράνε αντικείμενα μεγάλου ύψους πίσω από τα εμπρός καθίσματα.

 

Long mode – η πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού αναδιπλώνεται σε οριζόντια θέση, ενώ οι πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται προς τα εμπρός, διαμορφώνοντας ένα ‘τούνελ’ για τη μεταφορά φορτίων μήκους 2.480 mm.

 

Refresh mode – η πλάτη των εμπρός καθισμάτων αναδιπλώνεται σε επίπεδη θέση στο ύψος της έδρας των πίσω καθισμάτων για τη δημιουργία ενός ‘καναπέ’ μήκους 1.580 mm, ώστε οι επιβάτες να μπορούν να κάθονται πίσω και να απλώνουν τα πόδια τους μετά από ένα μεγάλο ταξίδι.

 

Με μία φαρδιά πίσω πόρτα 1.090 mm και χαμηλό ύψος φόρτωσης μόλις 605 mm, η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών είναι εύκολη, ενώ τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης επιτρέπουν την ασφαλή μεταφορά των αντικειμένων.

 

 

  1. Ελαφρύ, άκαμπτο πλαίσιο και δυναμική ανάρτηση

 

  • Άκαμπτη πλατφόρμα με αμάξωμα και ανάρτηση ειδικά διαμορφωμένα για την Ευρώπη
  • Ελαφρύτερη ανάρτηση και νέα συστήματα αποσβεστήρων βελτιώνουν την οδηγική ποιότητα
  • Ρύθμιση της ανάρτησης και σύστημα AHA (Agile Handling Assist) ελαχιστοποιούν την υποστροφή
  • Σύστημα δισκόφρενων και στους τέσσερις τροχούς, διασφαλίζει δυναμικό και αξιόπιστο φρενάρισμα   

 

Βασισμένα στην ελαφριά, αλλά άκαμπτη παγκόσμια πλατφόρμα, τα μοντέλα Jazz για την Ευρωπαϊκή αγορά έχουν ενισχυμένο αμάξωμα και ειδική ρύθμιση αναρτήσεων για την Ευρώπη. Ο σχεδιασμός έγινε με γνώμονα τη μεγιστοποίηση της οδηγικής απόλαυσης σε συνήθεις Ευρωπαϊκούς δρόμους, ώστε τα συστήματα ανάρτησης και διεύθυνσης να λειτουργούν με μεγαλύτερη ακρίβεια.

 

Ελαφριά εξαρτήματα ανάρτησης – γόνατα MacPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας τύπου H πίσω – συνδυάζονται με το μακρύ μεταξόνιο για τη διασφάλιση της οδηγικής ευστάθειας μειώνοντας τις κλίσεις του αμαξώματος. Προηγμένα συστήματα αποσβεστήρων συμβάλλουν στην άνεση όλων των επιβατών και μειώνουν τη μεταφορά των κραδασμών από το δρόμο στην καμπίνα, δημιουργώντας μία αίσθηση άνεσης και ασφάλειας.

 

Η γεωμετρία της εμπρός ανάρτησης με χαμηλό εμπρός κέντρο κλίσεων, βοηθά ώστε η απόκριση του Jazz να είναι πιο ακριβής, φυσική και ευέλικτη στις στροφές. Στην αίσθηση αυξημένης ευελιξίας συντελεί το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, που παρέχει ακριβή πληροφόρηση (feedback) στον οδηγό.

 

Η αίσθηση ευελιξίας σε συνδυασμό με την βελτιστοποιημένη σταθερότητα αυξάνονται περαιτέρω με το σύστημα Agile Handling Assist (ΑΗΑ) της Honda. Το AHA είναι μία ακόμα προηγμένη τεχνολογία που βελτιώνει τη δυναμική ευστάθεια του οχήματος, κυρίως σε απότομους ελιγμούς ή σε υψηλά πλευρικά φορτία, όπως κατά τη διάρκεια ελιγμών έκτακτης ανάγκης.

 

 

Το Agile Handling Assist λειτουργεί μέσω του συστήματος Vehicle Stability Assist (VSA) και εφαρμόζει ελαφρά πίεση πέδησης, μη αντιληπτή από τον οδηγό, στους εσωτερικούς τροχούς όταν στρίβει το τιμόνι. Έτσι επιτυγχάνεται αυξημένη απόκριση του οχήματος και ευστάθεια και πιο ικανοποιητική οδηγική εμπειρία.

 

Δυναμική και αξιόπιστη ακινητοποίηση προσφέρει ένα νέο σύστημα δισκόφρενων με εμπρός αεριζόμενους δίσκους 262 mm και συμπαγείς δίσκους 239 mm πίσω. Ηλεκτρονικά βοηθήματα που αυξάνουν την ισχύ πέδησης και βελτιώνουν την ευστάθεια περιλαμβάνουν: Anti-Lock Braking System (ABS), Electronic Brakeforce Distribution (EBD), Brake Assist (BA), Vehicle Stablity Assist (VSA) και Hill Start Assist (HSA).

 

Η συνολική προσέγγιση της Honda στη διαχείριση των χαρακτηριστικών NVH ελαχιστοποιεί τους θορύβους από τον κινητήρα, το δρόμο και τον αέρα. Το ταμπλό, μειώνει τις λεγόμενες ‘διαδρομές θορύβου’, με τα κενά στην ηχομόνωση να έχουν μειωθεί στο απόλυτο ελάχιστο. Το τιμόνι φέρει αερόσακο SRS που λειτουργεί σαν δυναμικός αποσβεστήρας, μειώνοντας τους μικροκραδασμούς στο τιμόνι.

 

Αεροδυναμικές ποδιές κάτω από το αμάξωμα μειώνουν το θόρυβο από τη ροή του αέρα περιορίζοντας παράλληλα την αεροδυναμική αντίσταση. Σαν αποτέλεσμα των μέτρων που έλαβε η ομάδα μηχανικών της Honda, το Jazz  αποπνέει μία αίσθηση προηγμένης ποιότητας, αξιοπιστίας και βελτιωμένης δυναμικής συμπεριφοράς.

 

 


 

  1. Νέος, ισχυρός και αποδοτικός βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC

 

  • Για πρώτη φορά ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC διατίθεται με το Jazz
  • Μέγιστη ισχύς 130 PS και μέγιστη ροπή 155 Nm
  • Ελαφρά εξαρτήματα κινητήρα και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων
  • Κιβώτιο CVT προσφέρει κορυφαία απόδοση, μέση οικονομία 52,3 mpg

 

Το νέο Jazz διατίθεται με βενζινοκινητήρα 1.5 L i-VTEC για πρώτη φορά στην Ευρώπη. Συνδυάζοντας υψηλή απόδοση με χαμηλή κατανάλωση, ο κινητήρας αποδίδει 130 PS (96 kW) στις 6.600 rpm και μέγιστη ροπή 155 Nm στις 4.600 rpm.

 

Ο βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC της Honda πληροί τις αυστηρές προδιαγραφές εκπομπών ρύπων Euro 6, και πετυχαίνει κατανάλωση 5,4l/100km και εκπομπές CO2 από 124g/km – όταν συνδυάζεται με το προαιρετικό, αυτόματο κιβώτιο CVT. 

 

Το νέο Jazz επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 8,7 δεύτερα (μηχανικό κιβώτιο) και 10,0 δεύτερα (CVT). Το σύστημα CVT έχει αναβαθμιστεί για να προσφέρει πιο γραμμική και άμεση απόκριση κατά την επιτάχυνση.

 

Οι τεχνολογίες της Honda VTEC (Variable Timing and Lift Electronic Control) και VTC (Variable Timing Control) συνδυάζονται με άμεσο ψεκασμό, αυλούς εισαγωγής υψηλού στροβιλισμού και βελτιστοποιημένο σχήμα εμβόλων προς όφελος της ισχύος και της απόδοσης. Εξοικονόμηση βάρους στον 1.5 i-VTEC επιτυγχάνεται με τη μείωση του βάρους του στροφάλου και την υιοθέτηση ανεξάρτητων κουζινέτων.

 

Ο βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC 102 PS (75 kW) θα εξακολουθήσει να διατίθεται σε όλες τις εκδόσεις του Jazz, εκτός από τη νέα έκδοση Dynamic. Η μέγιστη ροπή είναι 123 Nm στις 5.000 rpm.

 

Ο βενζινοκινητήρας 1.3 i-VTEC χρησιμοποιεί σύστημα επανακυκλοφορίας  καυσαερίων EGR (exhaust gas recirculation) υψηλής ροής με σύστημα ψύξης και ηλεκτρονικό έλεγχο του εκκεντροφόρου μεταβλητού ελέγχου χρονισμού (VTC) που βελτιστοποιεί το χρονισμό των βαλβίδων εισαγωγής ακόμα και με κρύο κινητήρα. Για βελτίωση της θερμικής απόδοσης, η αναλογία συμπίεσης είναι 13.5:1.

 

Οι εκπομπές CO2 του κινητήρα 1.3 i-VTEC ξεκινούν από 106 g/km, ενώ η κατανάλωση είναι 61,4 mpg στο μικτό κύκλο (CVT).

 

Και για τους δύο βενζινοκινητήρες, δύο ειδικά προγράμματα ελέγχου για το κιβώτιο CVT παρέχουν υποστήριξη στον οδηγό ανάλογα με τις συνθήκες: Πρόκειται για το Early Downshift During Braking (EDDB) και το σύστημα ‘Fast Off’.

 

Το Early Downshift During Braking (EDDB) χρησιμοποιεί το φρένο κινητήρα για υποστήριξη του οδηγού. Όταν το σύστημα αναγνωρίσει μία επιβράδυνση, κατηφόρα ή στροφή μέσω του συστήματος πέδησης, το EDDB αυτόματα αυξάνει τις στροφές για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα. Στη συνέχεια αυτό επιτρέπει ταχεία ανάκτηση της ταχύτητας μετά την επιβράδυνση ή ταχεία επιτάχυνση μετά τη στροφή.

 

Το Fast Off μετρά πόσο γρήγορα ο οδηγός αφήνει το πεντάλ του φρένου και διατηρεί σταθερές τις στροφές του κινητήρα για ενεργοποίηση του φρένου του σε τέτοιες περιπτώσεις. Το σύστημα είναι προσαρμοσμένο στους Ευρωπαϊκούς αυτοκινητόδρομους πολλαπλών λωρίδων και υψηλών ταχυτήτων. Για παράδειγμα, το Fast Off αναγνωρίζει πότε ο οδηγός ετοιμάζεται να προσπεράσει ένα προπορευόμενο όχημα, αλλά δεν μπορεί να ολοκληρώσει τον ελιγμό εξ αιτίας κάποιου οχήματος στη γειτονική λωρίδα. Καθώς ο οδηγός αφήνει γρήγορα το πεντάλ του γκαζιού επιτρέποντας στο πίσω όχημα να περάσει, το Fast Off διατηρεί ψηλά τις στροφές του κινητήρα, εν όψει της ολοκλήρωσης του ελιγμού προσπέρασης.

 

Το κιβώτιο CVT επιτρέπει τη λειτουργία του κινητήρα στην πιο αποδοτική ζώνη του το περισσότερο διάστημα, μεταβάλλοντας συνεχώς τη σχέση μετάδοσης αντί να ρυθμίζει το άνοιγμα της πεταλούδας του γκαζιού. Με αυτόματο έλεγχο από το σύστημα διαχείρισης του κινητήρα, το CVT επιλέγει τη βέλτιστη σχέση εντός των επτά προεπιλεγμένων σχέσεων ανάλογα με τις στροφές του κινητήρα, τη θέση του γκαζιού και την εντολή του οδηγού.


 

  1. Πιο σπορ εξωτερικό στυλ και νέα έκδοση Dynamic

 

  • Τολμηρή, νέα σχεδίαση εμπρός τμήματος με μάσκα ‘solid wing’, στοιχείο ταυτότητας της οικογένειας Honda
  • Πιο σπορ εξωτερικό στυλ αποπνέει μία σοφιστικέ αίσθηση
  • Νέα έκδοση Dynamic στιλιστικές αναβαθμίσεις στο εξωτερικό και την καμπίνα
  • Προσθήκη της μεταλλικής βαφής Skyride Blue στις χρωματικές επιλογές

 

Οι εξωτερικές αλλαγές στο νέο Jazz απηχούν το νέο στυλ οικογένειας Honda, αποτυπώνοντας το σχεδιαστικό θέμα ‘Solid Wing Face’ στους προβολείς και τη μάσκα. Ο εμπρός προφυλακτήρας είναι έντονα ανάγλυφος με πιο δυναμικό περίγραμμα γύρω από τους αεραγωγούς. Πίσω, οι πιο λεπτοί αεραγωγοί συνδέονται με μία γυαλιστερή μαύρη διακοσμητική λωρίδα πάνω από ένα τραπεζοειδές κάτω τμήμα.

 

Το νέο Jazz διατηρεί τη γνώριμη στιβαρή σιλουέτα, με μεσαίες γραμμές που ανεβαίνουν από τους εμπρός θόλους των τροχών και δυναμικά ανάγλυφα πλαϊνά πάνελ που χαρίζουν ένα δυναμικό στήσιμο. Πίσω εντυπωσιάζει το σχεδόν κάθετο παρμπρίζ, ενώ γωνιώδη πίσω φώτα τονίζουν την τολμηρή σχεδίαση. Συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά Jazz, το ανανεωμένο μοντέλο χαρακτηρίζεται από μία πιο τολμηρή, πιο σπορ φόρμα.

 

Μία νέα έκδοση Dynamic προσθέτει ένα πιο τολμηρό εμπρός σπλίτερ κάτω από τον αεραγωγό, και ένα τριπλό διαχύτη στον πίσω προφυλακτήρα – ενώ και τα δύο φέρουν μια εντυπωσιακή κόκκινη γραμμή. Η έκδοση Dynamic περιλαμβάνει επίσης προβολείς LED, εμπρός προβολείς ομίχλης, πλαϊνές ποδιές, αεροτομή πίσω πόρτας και γυαλιστερές-μαύρες ζάντες αλουμινίου 185/55 R16.

 

Το νέο Jazz διατίθεται με τέσσερις μεταλλικές αποχρώσεις (Alabaster Silver, Tinted Silver, Brilliant Sporty Blue και Skyride Blue), δύο ιριδίζουσας (White Orchid και Crystal Black) και δύο απλές (Milano Red και Sunset Orange). Η Skyride Blue είναι νέα απόχρωση για το Jazz, και ολοκληρώνει την εξωτερική στιλιστική αναβάθμιση.

 

Στο εσωτερικό, όλοι οι επιβάτες βιώνουν μία αίσθηση ελευθερίας και ευρυχωρίας χάρη στο μεγάλο παρμπρίζ που συναντά το πάνελ της οροφής αρκετά πίσω. Αυτό, μαζί με τα μεγάλα εμπρός φινιστρίνια προσφέρει άριστη ορατότητα μπροστά, με άφθονο φως να εισέρχεται στην καμπίνα και με όλους τους επιβάτες να απολαμβάνουν άριστη ορατότητα σε ένα ευάερο, ασφαλές περιβάλλον.

 

Η διάταξη της καμπίνας του Jazz είναι βασισμένη στη λειτουργικότητα ώστε ο οδηγός να είναι συγκεντρωμένος στην οδήγηση και οι επιβάτες να απολαμβάνουν ένα άνετο και ξεκούραστο περιβάλλον.

 

Το κεντρικό πάνελ είναι ελαφρώς κεκλιμένο προς τον οδηγό για να είναι ευδιάκριτο και να εμπνέει αυτοπεποίθηση. Η σχεδίαση της καμπίνας είναι φιλική προς το χρήστη κάτι στο οποίο συμβάλλει η προσεκτική τοποθέτηση των βασικών αποθηκευτικών χώρων, μαζί με τις μεγάλες ποτηροθήκες μπροστά και ένα κεντρικό θάλαμο στο εμπρός υποβραχιόνο που χωράει ακόμα και ένα tablet.

 

Μέσα στην καμπίνα χρησιμοποιούνται ποιοτικά υλικά ενώ ξεχωρίζουν η προηγμένη, μαλακή μαύρη επιφάνεια του ταμπλό και οι ταπετσαρίες υψηλών προδιαγραφών με  premium λεπτομέρειες, υφάσματα με κοντράστ αποχρώσεις και γυαλιστερά χρωμιωμένα ένθετα.

 

Στην έκδοση Dynamic, το εσωτερικό διαθέτει μοναδικό, ριγέ σχέδιο ταπετσαρίας και τιμόνι και λαβή λεβέ ταχυτήτων από δέρμα, που αναδεικνύεται με πορτοκαλί ραφή.

 

Το Jazz διαθέτει μεγάλη ποικιλία ρυθμίσεων για το τιμόνι και τα εμπρός καθίσματα, προσφέροντας ευκολία και ελευθερία στην επιλογή μιας άνετης θέσης οδήγησης.

 

Το ταμπλό στην πλευρά του οδηγού περιλαμβάνει πίνακα με τρία όργανα, το καθένα από τα οποία πλαισιώνεται από φωτισμένους δακτυλίους. Η λειτουργία ECO Assist της Honda μεταβάλλει το φως φόντου του ταχύμετρου από λευκό σε πράσινο  κατά τη διάρκεια της οικονομικής οδήγησης.

 

Με τα χειριστήρια του τιμονιού ο οδηγός μπορεί να αλλάζει την απεικόνιση των διαφόρων πληροφοριών στη σχετική LCD οθόνη στη δεξιά πλευρά του πίνακα οργάνων. Πέρα από τα συνήθη δεδομένα του υπολογιστή ταξιδιού, όπως η κατανάλωση καυσίμου, η αυτονομία και ο χρόνος ταξιδιού, η οθόνη προβάλλει  ανάλογες προειδοποιήσεις, όταν κάποια από τα συστήματα ενεργητικής ασφάλειας έχει ενεργοποιηθεί.

 

Ο στάνταρ εξοπλισμός του Jazz περιλαμβάνει cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα, αυτόματους προβολείς και το σύστημα Ασφάλειας City-Brake-Active. Από μία οθόνη LCD πέντε ιντσών στο κέντρο του ταμπλό, οι επιβάτες ελέγχουν τις λειτουργίες ραδιοφώνου, CD ή προσωπικών συσκευών μέσω του ηχοσυστήματος τεσσάρων ηχείων 180-watt.

 

Οι ανώτερες εκδόσεις περιλαμβάνουν σύστημα ενημέρωσης / ψυχαγωγίας 7-ιντσών Honda Connect, κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα εισόδου & εκκίνησης χωρίς κλειδί (keyless entry & start), και προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας όπως Forward Collision Warning, Lane Departure Warning και Traffic Sign Recognition.

 

Το Honda Connect έχει διεπαφή φιλική προς το χρήστη βασισμένη σε εφαρμογές υιοθετώντας τις γνωστές λειτουργίες αφής ‘pinch, swipe και tap‘ ενός σύγχρονου smartphone. Αυτό προσφέρει ταχεία πρόσβαση σε διαδικτυακές  υπηρεσίες όπως κυκλοφοριακή ενημέρωση σε πραγματικό χρόνο, ειδήσεις και καιρός, social media, και διαδικτυακοί μουσικοί σταθμοί. Το Honda Connect χρησιμοποιεί έγχρωμα εικονίδια για ταχεία και απλή πλοήγηση στα μενού.

 

Επιπλέον, το Honda Connect περιλαμβάνει εκτενείς δυνατότητες για συγχρονισμό με smartphones και λοιπές προσωπικές συσκευές πολυμέσων: WiFi, Bluetooth, HDMI, και MirrorLink – που αναπαράγει την οθόνη μιας συνδεμένης συμβατής συσκευής, ώστε να μπορεί να ελέγχεται μέσω της οθόνης αφής του ταμπλό.

 

Οι ανώτερες εκδόσεις του Jazz περιλαμβάνουν κάμερα οπισθοπορείας που προσφέρει τρία είδη απεικόνισης: Normal view (Κανονική), Wide view (Ευρυγώνια) και Top down view (Πανοραμική), με την οθόνη να προβάλλεται στην κεντρική οθόνη του ταμπλό. Η κάμερα προβάλλει ‘δυναμικές οδηγίες’ που δείχνουν το δρόμο που θα ακολουθήσει το αυτοκίνητο με την τρέχουσα γωνία διεύθυνσης. 

 


 

  1. Ολοκληρωμένη σειρά συστημάτων προηγμένης ασφάλειας

 

  • Όλα τα Jazz είναι εφοδιασμένα με City-Brake Active που βοηθά στην αποφυγή ατυχημάτων σε χαμηλές ταχύτητες
  • Advanced Driver Assist System με πέντε βοηθήματα ενεργητικής ασφάλειας
  • Advanced Compatibility Engineering™ εξασφαλίζει άριστη παθητική ασφάλεια

 

Όπως όλα τα νέα οχήματα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη, το Jazz εφοδιάζεται με μεγάλο αριθμό τεχνολογιών παθητικής και ενεργητικής ασφάλειας που κάνουν την οδήγηση ευκολότερη και ασφαλέστερη.

 

Όλα τα Jazz που πωλούνται στην Ευρώπη εφοδιάζονται με το City-Brake Active System της Honda. Ειδικά σχεδιασμένο για την αποφυγή ή μείωση της σφοδρότητας των ατυχημάτων με χαμηλές ταχύτητες, το σύστημα χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ λέιζερ για την ανίχνευση του δρόμου μπροστά, εφαρμόζοντας αυτόματα πίεση πέδησης εάν διαπιστωθεί επικείμενος κίνδυνος σύγκρουσης. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να λειτουργεί με ταχύτητες κάτω από 32 km/h. Αν το σύστημα αναγνωρίσει ότι υπάρχει κίνδυνος σύγκρουσης τότε ενεργοποιείται  η προ-φόρτιση φρένων και ένα ηχητικό και οπτικό σήμα, πριν ακολουθήσει ένα πλήρως αυτόνομο φρενάρισμα.

 

Η ολοκληρωμένη σειρά τεχνολογιών ενεργητικής ασφάλειας της Honda γνωστή με την ονομασία ‘Advanced Driver Assist System’ διατίθεται προαιρετικά με το βασικό μοντέλο και τοποθετείται στάνταρ σε μεσαίες και ανώτερες εκδόσεις. Το ADAS περιλαμβάνει: Forward Collision Warning, Traffic Sign Recognition System, Intelligent Speed Limiter, Lane Departure Warning και High-beam Support System.

 

Forward Collision Warning

Το Σύστημα Προειδοποίησης Επικείμενης Εμπρόσθιας Σύγκρουσης - Forward Collision Warning εντοπίζει τον κίνδυνο σύγκρουσης με προπορευόμενο όχημα (αυτοκίνητο ή φορτηγό), χρησιμοποιώντας την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών. Το σύστημα λειτουργεί όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα 15km/h και πάνω. Εάν ανιχνεύσει κίνδυνο σύγκρουσης, θα εκδώσει οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις. Η απόσταση προειδοποίησης μπορεί να ρυθμίζεται σύμφωνα με τις προτιμήσεις του οδηγού και το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον ίδιο.

 

Traffic Sign Recognition System

Το Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας -Traffic Sign Recognition System χρησιμοποιεί τη κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την ανίχνευση οδικών σημάτων που συναντά το όχημα στην πορεία του. Το σύστημα αναγνωρίζει αυτόματα και προβάλλει τα σήματα στην οθόνη του ταμπλό μόλις το αυτοκίνητο περάσει την πινακίδα.

 

Το σύστημα είναι σχεδιασμένο για να ανιχνεύει στρογγυλές πινακίδες με όρια ταχύτητες και απαγορευτικά προσπέρασης. Μπορούν να εμφανίζονται ταυτόχρονα δύο πινακίδες – στη δεξιά πλευρά προβάλλονται μόνο σήματα με όρια ταχύτητας και στην αριστερή τα απαγορευτικά προσπέρασης και τα όρια ταχύτητας με πρόσθετες πληροφορίες όπως καιρικές συνθήκες, για παράδειγμα.

 

Intelligent Speed Limiter

Ο Ευφυής Περιοριστής Ταχύτητας (Intelligent Speed Limiter) συνδυάζει δύο κατά τα άλλα ανεξάρτητα συστήματα ασφάλειας– Adjustable Speed Limiter (Προσαρμοζόμενο Περιοριστή Ταχύτητας) και Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας) – προσφέροντας ένα προηγμένο στοιχείο υποστήριξης της ασφάλειας. Το σύστημα Adjustable Speed Limiter –στάνταρ σε όλα τα Honda που πωλούνται στην Ευρώπη– ρυθμίζει τη μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου σε επίπεδο που ορίζει ο οδηγός.

 

Με ενεργοποιημένο το Intelligent Speed Limiter, η μέγιστη ταχύτητα του αυτοκινήτου προσδιορίζεται αυτόματα από το ισχύον, νόμιμο όριο ταχύτητα το οποίο ανιχνεύεται από το Traffic Sign Recognition System. Όταν το όχημα περάσει ένα σήμα που δηλώνει ένα κατώτερο όριο ταχύτητας, τότε αυτόματα και ομαλά επιβραδύνει, με μείωση ισχύος μέχρι τη μέγιστη ταχύτητα που δεν υπερβαίνει το όριο ταχύτητας. Μία προειδοποίηση ηχεί και το όριο ταχύτητας της ένδειξης αναβοσβήνει εάν το όχημα υπερβεί το όριο κατά 3 km/h ή παραπάνω.

 

Η μέγιστη ταχύτητα του οχήματος – ανεξαρτήτως από το πάτημα του γκαζιού – δεν θα ξεπεράσει αυτό το όριο. Όταν το όχημα περάσει μία πινακίδα με υψηλότερο όριο ταχύτητας, αυτό θα επιτρέψει στον οδηγό να επιταχύνει έως ότου το όχημα φτάσει σε μία νέα μέγιστη επιτρεπόμενη ταχύτητα, στο οποίο σημείο θα εμποδίσει το όχημα να υπερβεί το νέο όριο ταχύτητας. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.

 

Lane Departure Warning

Το σύστημα Προειδοποίησης Απόκλισης από τη Λωρίδα Κυκλοφορίας - Lane Departure Warning χρησιμοποιεί την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών για την παρακολούθηση των σημάνσεων στο δρόμο. Εάν το αυτοκίνητο αποκλίνει από την λωρίδα στην οποία κινείται χωρίς να ανάψει φλας, τότε το σύστημα Lane Departure Warning προειδοποιεί τον οδηγό με ηχητικά και οπτικά σήματα. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.

 

High Beam Support System

Το Σύστημα Υποστήριξης Μεγάλης Σκάλας - High Beam Support System λειτουργεί με ταχύτητες πάνω από 40km/h για την ενεργοποίηση / απενεργοποίηση της μεγάλης σκάλας φώτων ανάλογα με τα αντίθετα ερχόμενα / προπορευόμενα οχήματα (αυτοκίνητα, φορτηγά και μοτοσικλέτες), ποδήλατα και το φωτισμό του περιβάλλοντος. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιηθεί από τον οδηγό ανά πάσα στιγμή.

 

Παθητική ασφάλεια ενσωματωμένη στη δομή

Όλα τα Jazz υιοθετούν την τεχνολογία δομής αμαξώματος Advanced Compatibility Engineering™ (ACE™) - πατέντα της Honda - που αποτελεί τη βάση για τα άριστα χαρακτηριστικά παθητικής ασφάλειας, αυξάνοντας την προστασία των επιβατών στις συγκρούσεις.

 

Ένα δίκτυο συνδεδεμένων δομικών χαρακτηριστικών κατανέμει την ενέργεια κρούσης ακόμα πιο ομοιόμορφα στο εμπρός τμήμα του οχήματος, μειώνοντας τις δυνάμεις που μεταφέρονται στην καμπίνα επιβατών. Η δομή ACE ελαχιστοποιεί επίσης την πιθανότητα να περάσει το ένα αυτοκίνητο πάνω ή κάτω από το άλλο σε περιπτώσεις μετωπικής ή πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με μεγαλύτερο ή μικρότερο όχημα.

 

Κάθε Jazz που πωλείται στην Ευρώπη εφοδιάζεται με συνολικά έξι αερόσακους, μεγιστοποιώντας την προστασία των επιβατών. Οι εμπρόσθιοι, οι πλευρικοί και οι αερόσακοι οροφής πλήρους μήκους βασίζονται σε μία προηγμένη  ‘ευφυή’ σχεδίαση και ενεργοποιούνται μόνον όταν είναι απολύτως απαραίτητο.

 

Το Jazz είναι σχεδιασμένο και κατασκευασμένο με γνώμονα την ασφάλεια, και απέσπασε πέντε αστέρια στα Euro NCAP crash tests 2015.

 

  1. Τεχνικές προδιαγραφές

 

Πεντάθυρο, πενταθέσιο hatchback με αυτοφερόμενο αμάξωμα. Επιλογή από δύο βενζινοκινητήρες και δύο κιβώτια.

 

Κινητήρας

 

1.3 i-VTEC (βενζίνης)

1.5 i-VTEC (βενζίνης)

Τύπος

4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

4 βαλβίδες ανά κύλινδρο

Κυβισμός (cc)

1.318

1.498

Διάμετρος x διαδρομή (mm)

73,0 x 78,7

73,0 x 89,5

Λόγος συμπίεσης

13,5

11,5

Ισχύς

102 PS στις 6.000 rpm

130 PS στις 6.600 rpm

Ροπή

123 Nm στις 5.000 rpm

155 Nm στις 4.600 rpm

 

Κιβώτιο

Κινητήρας

1.3 i-VTEC

1.5 i-VTEC

Μηχανικό – σχέσεις

6

6

CVT – σχέσεις

Μεταβλητό με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις

Μεταβλητό με 7 προεπιλεγμένες σχέσεις

 

Σχέσεις μετάδοσης

 

1.3 litre

i-VTEC

6 τάχυτο μηχανικό

1.3 litre

i-VTEC

CVT

1.5 litre

i-VTEC

6 τάχυτο μηχανικό

1.5 litre

i-VTEC

CVT

1η

3.461

2.526 ~ 0.408

3.461

2.526 – 0.408

2η

1.869

-

1.869

 

3η

1.235

-

1.303

 

4η

0.948

-

1.054

 

5η

0.809

-

0.853

 

6η

0.688

-

0.727

 

Όπισθεν

3.307

2.706 ~ 1.382

3.307

2.706 – 1.382

Τελική μετάδοση

4.625

4.992

4.625

4.992

 

Ανάρτηση και απόσβεση

Εμπρός

Γόνατα MacPherson

Πίσω

Ημιάκαμπτος άξονας τύπου H

 

Σύστημα διεύθυνσης

Κινητήρας

1.3 litre i-VTEC

1.5 litre i-VTEC

Τύπος

Κρεμαγιέρα

Κρεμαγιέρα

Στροφές (από τέρμα σε τέρμα)

2,67 / 2,52

2,52

Κύκλος στροφής (στους τροχούς)

4,9 m / 5,2 m

 

Κύκλος στροφής (στο αμάξωμα)

5,4 m

11,1

 

Φρένα

Εμπρός

Αεριζόμενοι δίσκοι

Πίσω

Δίσκοι

 

Τροχοί και ελαστικά

Κινητήρας

1.3 litre i-VTEC

1.5 litre i-VTEC

Διάσταση ζάντας

Ελαστικά

Ελαστικά

x 15 ιντσών

185/60 R15 84H

185/60 R15 84H

x 16 ιντσών

185/55 R16 83H/V

185/55 R16 83H/V

 

Διαστάσεις (mm)

Εξωτερικό

(mm)

Συνολικό μήκος

3.995

Συνολικό πλάτος

1.694 (με εξωτερικούς καθρέπτες)

Συνολικό ύψος

1.550 (χωρίς φορτίο)

Μεταξόνιο

2.530

 

 

 

 

Χωρητικότητες (L)

Χώρος αποσκευών

354 (καθίσματα όρθια) / 897 (αναδιπλωμένα καθίσματα)

Ρεζερβουάρ καυσίμου

40lt.

 

 

Βάρη (kg)

Κινητήρας

1.3 litre

i-VTEC

6- τάχυτο μηχανικό

1.3 litre

i-VTEC

CVT

1.5 litre

i-VTEC

6 τάχυτο μηχανικό

1.5 litre

i-VTEC

CVT

Απόβαρο (Kg)

1066

1092

1104 - 1116

1124 - 1136

 

 

Επιδόσεις και κατανάλωση

Κινητήρας

1.3 litre

i-VTEC

6- τάχυτο μηχανικό

1.3 litre

i-VTEC

CVT

1.5 litre

i-VTEC

6 τάχυτο μηχανικό

1.5 litre

i-VTEC

CVT

Τελική ταχύτητα km/h

118 (μίλ./ώρα)

113 (μίλ./ώρα)

190

190

 

0-100 km/h

 (δευτ.)

 11.2

 

12.0

 

8,7

 

10,0

Κατανάλωση στην πόλη (l/100 km)

6,1 (15”)

6,2 (16”)

5,3 (15”)

5,5 (16”)

7,2 (16”)

6,4 (16”)

Κατανάλωση εκτός πόλης (l/100 km)

4,3 (15”)

4,5 (16”)

4,1 (15”)

4,5 (16”)

 

5,1 (16”)

4,9 (16”)

Κατανάλωση μικτού κύκλου (l/100 km)

5,0 (15”)

5,1 (16”)

4,6 (15”)

4,9 (16”)

 

5,9(16”)

 

5,4 (16”)

Εκπομπές CO2 στο μικτό κύκλο (g/km)

116 (15”)

120 (16”)

106 (15”)

114 (16”)

 

133 (16”)

124 (16”)

133 (16”)

Από το δελτίο Τύπου